Voor een maand naar Zuid-Afrika

Ik ben van plan om deze zomer alleen naar Zuid-Afrika te gaan voor een maand. Dat is via een soort uitzend bureau voor jongeren. Hun zorgen er voor dat ik in een gastgezin kom en dat ik op een High School geplaatst word als gast student.

Zouden jullie het aandurven?

als ik de kans kreeg zou ik het doen!

-

Ja met een organisatie wel :slightly_smiling_face:

Wel goed uitkijken he! Het is niet het fijnste land van de wereld. Maar wel super super mooi.

Vanaf welke leeftijd zouden jullie gaan dan?

Lijkt me echt wijs.
Als ik jou was zou ik het ook zeker doen, misschien wel een beetje eng omdat ht toch Afrika is maar het is met een organisatie dus komt het wel goed :’)

Ong. 17/18/19 jaar denk ik.
Hoe oud ben jij dan?

Ik ben 14, eind juni 15. maar deze ‘actie’ is speciaal voor jongeren, want je hebt ook andere landen waar je heen kan, maar dat is voor een langere periode, en daar moet je minstens 18 zijn op moment van vertrek. Bij deze moet je minimaal 15 zijn en mag maximaal 18.

Op die leeftijd zou ik dat niet aandurven denk ik.

Ik ben 15 en word eind juli 16, en ja ik zou het aandurven en heel graag willen zelfs. maar je gaat daar dus highschool doen? tijdens de zomervakantie of wat?

Ik zou het wel doen, maar niet in dat land, het is gewoon te onveilig vind ik. En op je vijftiende zou ik sowieso niet zomaar in zo’n land gaan zitten…

wel jong!
ik zou wel graag rond m’n 17e in amerika een halfjaar school willen doen.
niet op deze leeftijd denk ik!

Hm, ok.
Naja ik wil het al zoo lang. En ik was zo blij toen ik zag dat je ook al op je 15e ergens heen kan. Maar je kan ook voor een maand naar Canada of Nieuw Zeeland, zouden jullie dat eerder doen dan Zuid-Afrika?

:grinning: ik wist geen eens dat het al zo jong kon!, ik dacht dat ik moetst wachten tot mijn 18e ~!~, kan ik me deenk je ook nog inschhrijven, en hoe heet die organistatie?

en als ik jouw was zo ik gelijk gaan! zo’n kans krijg je niet vaak in je leven:D

canada wel,
nieuw zeeland weet ik niet.
heeft die organisatie een site?

super

http://www.travelactive.nl/high-school/zomer

Oh trouwens, hierboven zei ik dat je ook naar Nieuw Zeeland kan, maar dat klopt niet, dat moet USA zijn.

USA!
ik ga kijken :grinning:

Ik zou het wel doen denk ik, maar ik weet het niet, persoonlijk zou ik daar niet mijn zomervakantie aan willen kwijtraken, en al helemaal niet in Afrika, maar dat is omdat ik niets heb met dat land. En het is ook nog eens hartstikke gevaarlijk, helemaal als 15jarige. Maar als jij het heel graag wilt, en je je al goed geïnformeerd hebt over het land en de organisatie, dan is er niets aan de hand lijkt me…

Dat zou ik dan eerder doen als je graag zoiets wil, die landen zijn tenminste veilig (:
(oh dat was @ TS :stuck_out_tongue:)