Voor de oudere ondere onder ons

Ik ben benieuwd naar jullie mening over iets.
Ik ben zelf 19 jaar en heb nu 3 en een half jaar een relatie met mijn vriend van 25.
Hij heeft sinds mei een huisje en het is de bedoeling dat we hier ook samen in gaan wonen als het helemaal af is. Nu zag ik hem maandag en gister 5 min. en toen zie hij ik zie je morgenavond. Maar nu zit hij in de kroeg bier te drinken en als ik hem dan bel dan zegt hij ik zie je morgen wel. Dit gebeurd wel vaker waardoor ik het idee krijg dat hij liever bij ze vrienden is dan bij mij. Maar ik wil hem ook niet het gevoel geven dat hij zijn vrienden niet mag zien. Nu zie ik hem soms maar 2x in de week en zit hij in het weekend (zaterdagavond) in de kroeg terwijl dat de enige avond is waarop we samen kunnen slapen. Nu vindt ik dat hij daar best rekening mee kan houden… en ik denk altijd ik wil graag bij hem slapen hij zou dat toch ook moeten willen. maar dan komt hij met de beredenering dat we straks iedere avond samen slapen. En als ik zeg dat, dat nog een jaar kan gaan duren geeft hij me gelijk. maar er veranderd helemaal niks. Hij beloofd gewoon dingen die hij niet nakomt. zoals ik zie je morgen ( niet dus ) ik ben half 3 thuis, zit ik om 3 uur nog te wachten en ga zo maar door. En nu zit ik dus weer alleen… Sorry voor me lange verhaal.

Maar iemand tips, ervaring of iets?

ik heb daar ook wel ervaringen mee…
dan is het van: morgen ben ik bij je om 2 uur smiddags dan gaan we de stad in.

en dan is het half 3 dan denk ik van ik moet maar eens smsen waar hij blijft, en dan is hij nog nieteens onder weg en met allerlei andere dingen bezig.
soms heb ik echt het gevoel dat ik tijd voor hem vrij maak voor niks. want er komt altijd wel wat tussen of het gaat anders dan gepland. terwijl als je hem vraagt wat hij gedaan heeft het andwoord altijd ‘niks’ is. dus zo druk heeft hij het niet?

ik snap dat je het niet leuk vind en al helemaal niet dat er niks veranderd. ik heb ongeveer hetzelfde maar ik weet de oplossing ook nog niet.

mijn toppunt was dat ik met hem had afgesproken om naar de stad te gaan en hij veeeeel te laat kwam aanzetten zonder reden. terwijl ik de bios al had gereserveerd. heel lullig allemaal. wij zijn trouwens 2,5 jaar samen.

Ik zou gewoon duidelijk maken dat je het niet leuk vind en dat je hem vaker wilt zien ipv 2 x per week. Gewoon even goed praten denk ik

Marjon zijn jullie nog samen? En Illest___ ik heb hem al vaker verteld dat het net lijkt of hij liever bij ze vrienden is dan bij mij en dat is volgens hem niet zo en hij houdt van me. En soms zegt hij voor de grap: ik zeg geen tijd meer want als ik dan 10 min. later ben ga je al smsen…

Ja, ik snap heel goed wat je bedoelt. Wat bij mij wel hielp, was mijn avonden ook vol plannen. Het kost heel veel moeite, maar ik heb twee weken lang echt elke avond vol gepland, opdat hij merkte hoe vervelend het is als je geen tijd hebt. Ik weet niet of het voor jou ook werkt, misschien maakt het de boel wel erger, maar het is het proberen waard misschien.

Ik weet overigens niet hoe jullie er over gepraat hebben? Ik weet dat vrouwen soms heel neutraal over kunnen komen als ze aangeven dat iets heel vervelend is, waardoor mannen het idee hebben dat het wel mee valt. Misschien moet je een keer je stem verheffen. Succes!

En tuurlijk als we samen wonen straks zie ik hem iedere dag maar dat houdt toch niet in dat ik hem nu dan maar minder moet zien.

Wel een goed idee, me eigen avonden vol plannen. Hij zei net ook aan de telefoon zie ik je morgen toch. Dus heb ik daarna een bericht gestuurd dat ik al andere plannen had. En het vervelende is hij woont bij mij in de straat :S

Misschien moet je de uitspraken ‘ik zie je *voer dagdeel in*’ concreet maken: als hij weer zoiets zegt, dan moet je vragen ‘prima, hoe laat en waar?’ of jij moet dan zelf een tijdstip of plek noemen.
Als ik en m’n vriend geen tijdstip en plaats noemen komt er vaak ook niks van.

edit: oh je vriend noemt liever geen tijd meer omdat je na 10 minuten begint te sms’en.

Hij is niet echt van het plannen… als ik bijv. op donderdag of vrijdag vraag wat doe je van het weekend zegt hij weet ik niet, zie ik wel. Maar ga ik het zeggen zodat hij misschien doorkrijgt dat ik er nog steeds mij zit en hij ook wel tijd voor mij mag hebben
Bedankt dormant!

\

\

ja we zijn nog samen. en alles gaat goed behalve dat… het is gewoon zo jammer als ik mijn best voor hem doe en hij is er opeens niet meer.
ik heb dat ook al eens gedaan. de rollen omgedraaid. ik maakte even geen tijd meer voor hem en liet hem voelen hoe het is om te wachten en om afgebeld te worden. ook nam ik (net zoals hij wel eens deed) de telefoon zomaar een middag niet op met als reden dat ik het ding om mn kamer had laten liggen.
resultaat: 10 gemiste oproepen en boze smsjes.

daarna heb ik met hem gepraat hoe hij dat nou vond en toen had hij spijt maar het is nogsteeds niet helemaal normaal…

en het is bij mijn vriend ook echt niet duidelijk waarom hij het dan doet. ik krijg nooit een duidelijke reden waarom. want als ik het vraag naar zijn dag heeft hij nooit wat gedaan. beetje tv kijken enzo.
hij zij laatst ook: ik dacht dat jij niet meer kon. en ik vroeg hem hoe hij er bij kwam. nouja dat dacht hij gewoon …

Ik heb echt precies hetzelfde, als ik hem sms of bel 's avonds moet het altijd van mij kant komen want als het aan hem ligt hoor ik niks. En dan ben ik jaloers op de meiden die spontaan bijna iedere dag een sms of iets van hun vriend krijgt. En ik ben het vooral zo zat dat ik savonds laat op hem zit te wachten maar hij het te gezellig heeft in de kroeg en gewoon niet naar huis komt en mij niets laat weten. en dan met een smoes komen: ik kon me telefoon niet horen! Dan kijk je er toch gewoon een x op als je weet dat je hebt afgesproken.

Dat doet me vriend ook wel eens zeggen als ik zeg maar jij zei gister dat je vandaag langs zou komen dan zegt hij: ohh ik dacht dat je moest oppassen.