Voor de mensen die de opeilding Juridisch volgen op het Mbo

Voor mijn laatste project van dit schooljaar moet ik een aantal leerlingen die de opleiding Juridisch volgen op t Mbo interviewen. Zouden jullie mij daarbij willen helpen? Het zijn maar een paar vragen.

De vragen:

1. Waarom heb jij voor de opleiding Juridisch Medewerker gekozen?

2. Wat vind je het leukst aan de opleiding? en wat vind je minder leuk?

3. Ben je tevreden met je opleidingskeuze?

4. Ben je van plan om verder te gaan studeren op het Hbo? Zo ja, welke richting?

5. Raad je het mensen aan om deze opleiding te volgen?

Alvast bedankt voor degene die 'm invullen !

upje voor jou =)

Dankje :relieved:

Ik heb de opleiding (versneld) gevolgd en afgerond in januari, ik weet niet of je mijn hulp dan nog kunt/mag gebruiken?

oepsss zie nu pas dat ik het woord opleiding in de titel verkeerd heb gespeld… typfout sorry

Ja die kan ik zeker gebruiken haha

Ok, zal het even voor je invullen.
Mag ik vragen welke opleiding je zelf volgt?

ik volg zelf Juridisch =)

1. Waarom heb jij voor de opleiding Juridisch Medewerker gekozen?
Ik heb voor de opleiding gekozen omdat ik basiskennis op wilde doen voor een hbo opleiding, in eerste instantie wilde ik hbo rechten gaan studeren en uiteindelijk WO en dan de advocatuur in. Op deze manier kon ik alvast een beetje proeven of de rechtenvakken mij ook echt lagen. De rechtenvakken opzich vond ik echt leuk om te volgen maar de stage die ook gevolgd moest worden tijdens de opleiding is mij absoluut niet bevallen waardoor ik besloten heb om een wat bredere hbo opleiding te kiezen gezien ik nu ook een andere kant van de advocatuur gezien heb.

2. Wat vind je het leukst aan de opleiding? en wat vind je minder leuk?De vakken als Nederlands, Engels, rekenvaardigheid waren naar mijn idee nogal gemakkelijk, eerder middelbare school niveau dan mbo dus die vakken vond ik zeker minder. Leukste aan de opleiding vond ik alle rechtenvakken die inhoudelijk nog aardig wat inhielden en dat zijn natuurlijk ook de vakken waar je sowieso wat aan hebt in het dagelijks leven.

3. Ben je tevreden met je opleidingskeuze?Voor mij was het meer een opstap voor het hbo, ik wilde graag wat ‘basiskennis’ hebben voordat ik naar het hbo ging en om die reden heb ik voor een (versnelde, 1 jarige) opleiding juridisch gekozen op het mbo. Over het algemeen ben ik blij dat ik voor deze studie gekozen heb gezien ik toch aardig wat juridische kennis heb opgedaan.

4. Ben je van plan om verder te gaan studeren op het Hbo? Zo ja, welke richting?
Momenteel sta ik ingeschreven op de Hogeschool Rotterdam voor de opleiding Bedrijfskunde MER die in september begint.

5. Raad je het mensen aan om deze opleiding te volgen?
Zeker, alleen ben ik wel van mening dat de opleiding per school enorm verschilt en dat dat zeker een opleiding kan ‘maken’ of ‘kraken’. En tenslotte moeten de rechtenvakken je natuurlijk ook wel liggen.

upje??