Ik heb nu 7 maanden met mijn vriendje. Hij is echt zeer dichtbij perfectie en we houden echt heel veel van elkaar. Na school mis ik hem al. Hij heeft mijn eerste zoen gekregen en is daarbij ook mijn eerste vriendje. Ik wil echt heel erg graag voor altijd bij hem blijven en we hebben het altijd over vakanties die we later gaan maken. Ik ben 15 en hij 16. Ik weet dat dit heel jong is en jullie denken misschien dat je zoiets groots nog niet op deze leeftijd kan voelen: blijkbaar wel! Mijn probleem is: mensen in mijn omgeving raden het heel erg af voor altijd bij dezelfde jongen te blijven? Hebben jullie hier ervaringen mee, of tips? Het maakt me namelijk erg verdrietig dat niemand er vertrouwen in heeft. Ik weet dat ik nu helemaal niet hoef te beslissen maar toch wil ik jullie mening weten.
Hoe bedoel je; mensen in jouw omgeving raden het heel erg af voor altijd bij dezelfde jongen te blijven? Als jij vertrouwen in elkaar blijft houden is er toch niet een heel groot probleem?
Denk gewoon lekker na over het hier & nu! Je bent nog hartstikke jong en geniet gewoon van elkaar op dit moment. Ik zeg niet dat jullie niet een lange relatie zouden kunnen hebben, maar het is niet nodig om je daar nu druk over te maken! Vakanties enzo kun je ook op korte termijn plannen toch? Dat is toch niet per se verre toekomst ofzo? Geniet gewoon van nu!
Nou moet ik wel zeggen dat heel veel jonge meiden van jouw leeftijd al snel roepen dat ze heel veel van een jongen houden en dat ze voor altijd samen zullen blijven en dan is het een week later uit haha :’)
Ik heb intussen al een behoorlijk tijdje en vaste relatie en ik ben helemaal gek op mn vriend, maar we denken echt niet na over de toekomst.We houden van elkaar, willen bij elkaar zijn en gewoon zoveel mogelijk genieten, al die toekomstplannen komen later wel joh, daar hebben we nu toch niks aan!
Het is helemaal niet gek om zo verliefd te zijn hoor! Het boeit niet wat andere mensen zeggen zolang het maar goed zit tussen jullie twee
Dus je vind dat ik me niks van al die reacties moet aantrekken? Ik denk overigens dat het bij mij anders is, dan leeftijdsgenoten, maar dat zullen zij dan ook wel zeggen hihi.
Wees blij dat je er zo over denkt! Ik zou er trots op zijn en niets van die omgeving aantrekken.
Ik ben ook helemaal niet iemand die mijn relatie ziet als tijdelijk. Misschien vind iedereen je nog wat jong en niet kunnen beslissen over dat soort dingen, maar als jij je goed bij hem voelt, waarom niet voor altijd?
Tuurlijk, je kan niet voorspellen, fout lopen kan het altijd. Maar ik vind het wel kort door de bocht om te zeggen dat je niet bij een jongen moet blijven…
Ik vind het helemaal niet gek dat je zo denkt hoor.
Waarom zegt je omgeving dat? Verwachten ze dat je er nu direct mee stopt omdat zij dat zeggen? Vast niet. Nutteloze reacties dus.
En zolang het tussen jullie goed gaat, waarom zou je er dan uberhaupt over nadenken hoelang je bij hem wilt blijven? Dat is dan toch helemaal niet relevant?
Het is net of ik de tekst heb geschreven:)
Ik leerde mijn huidige vriend ook op mijn 15de kennen en toen was hij bijna 17. Iedereen zei dat je niet zo vroeg aan een lange relatie moet beginnen omdat je dan zoveel mist. Nu 4 jaar verder krijg ik het nog steeds te horen. Ja het is moeilijk om het aan te horen maar ik ben nog steeds super blij met mijn vriend! En ik ben nou niet het type dat graag 3 vriendjes gehad wil hebben in dr leven. Ik heb altijd gezegd dat ik met hem voor altijd samen wil zijn en andersom is dat ook zo, nog steeds trouwens:)
Ik vind het mooi om later te kunnen zeggen, ik ben al vanaf mijn 15de met mijn man (over 50 jaar ofzo haha:P) en we zijn ook nog eens ons eerste met het intieme:)
Dus ga er voor, probeer al dat geklets te negeren want JIJ bent blij:)
Inderdaad, alleen probeer ook niet per se je te focussen op een leven lang samen zijn zegmaar. Voor nu hebben jullie het heel leuk samen en zolang dat zo is dan moet je gewoon lekker samen zijn. Wie zijn anderen om daarover te oordelen?
En ik zeg trouwens niet dat het ook voor jou geldt hoor, maar daar moest ik gewoon aan denken haha
Dit. Een relatie kan nog zo perfect zijn, maar dat kan van de ene dag op de andere veranderen.
ik weet hoe vervelend het is als er in jou omgeving negatief over jullie relatie word gesproken, mijn vriend heeft een vervelend verleden waarin hij nogal een ‘‘player’’ was. Dit is hij allang niet meer maar mensen kunnen dit niet meer uit hun hoofd zetten. Dit is heel vervelend want je gaat er toch bij stilstaan, ik zou je er gewoon niks van aantrekken dat doe ook niet. Jij bent gelukkig bij je vriend en daar gaat het om!