Voor altijd bij dezelfde persoon?

Ik ben inmiddels 18 en heb nog nooit gezoend/een vriend gehad.
Nu heb ik helemaal niet zoiets van: Omg ik ben vast raar!
Maar ik maak me wel over iets anders een beetje ‘zorgen’.
Stel nou dat ik over 1/2 jaar een leuke vriend tegen kom, waar het geweldig mee klikt… Dan… ja, is dat het dan? Ik zie het gewoon echt niet voor me om altijd maar met dezelfde persoon samen te blijven. Voorlopig nog niet in ieder geval. Maar ik ben ook niet zo dat ik daarom nu maar gewoon een willekeurige jongen als vriendje zou willen.

Ben ik hier de enige in of zijn er hier meiden die er ook zo over denken (dus die eigenlijk niet direct ‘de ware’ willen tegenkomen).

als het geweldig met iemand klikt, wil je best voor altijd bij die persoon blijven. En als je over een jaar iemand ontmoet, hoeft ook niet te betekenen dat je altijd bij diegene blijft. je weet nooit hoe het loopt.

Als het zo erg met iemand klinkt dat je denkt: ja, dit is de ware. Dan wil je bij niemand anders meer zijn.

ik denk dat als je die ware als eerste tegenkomt dat je er dan wel blij mee bent hoor;)

Als je hem eenmaal bent tegengekomen verander je toch wel van mening. Mijn ouders wouden eerst ook niet meteen de ware tegenkomen, toen kwamen ze elkaar tegen en ze waren elkaars eerste ‘serieuze’ relatie. Ik vroeg mijn moeder er laatst naar en ze zei dat ze er geen moment spijt van gehad heeft.

Het hangt er soms wel vanaf wanneer je die tegen komt. In mijn geval was mijn eerste relatie op 14e tot en met 18e. Ik heb het idee dat als ik hem nu tegen kwam het misschien wel de ware was, voor altijd. Maar op die leeftijd was ik nog veel te nieuwschierig naar hoe het ook anders kan zijn. Niet iedereen heeft die behoefte, maar ik destijds wel. Maarja het had ook anders kunnen lopen. Ik denk dat je dat pas weet als je op dat punt bent.

Je mening kan in 1 à 2 jaar ook heel erg veranderen, dus ik zou me hier geen zorgen over gaan maken. En bovendien: Als het echt met iemand klikt op een dusdanige manier dat jij denkt dat het de ware is, dan wil je echt geen ander. Nooit.

Geloof me ik dacht heel vaak de ware tegen te zijn gekomen maar dat was te mooi om waard te zijn. Tis trouwens helemaal niet erg als je op je 18e nog nooit gezoend hebt. Ik vind het juist erg goed van je. Niet te snel laten weggeven gewoon wachten tot t met iemand klikt. Ik heb nu al 2 jaar een relatie en tklikt heel goed maar of het de ware is dat weet ik ook niet precies. Kwestie van afwachten :slightly_smiling_face::relieved:

Ik heb een tijdje ook zo gedacht, ik heb nu namelijk al 2 jaar een vriendje. Eerst dacht ik, ik zou wel willen weten hoe het is met andere jongens. Oke ik ben misschien wat jong, maar sinds een poosje besef ik me dat ik eigenlijk niet zonder mijn vriendje wil, en dat ik nog heel lang bij hem wil blijven.

Ik denk dat je nu gewoon zo twijfelt omdat je het nog nooit hebt meegemaakt, als je over een aantal jaar iemand tegenkomt met wie het echt goed klikt, met wie je kunt lachen, bij wie je je op je gemak voelt en bij wie je je problemen en geheimen kwijt kan, waarom zou je dan niet voor de rest van je leven bij hem willen zijn, wat moet je dan met een ander?

je bent nooit te oud om te blijven daten hoor haha, als jij je neit wilt binden hoef je dat toch niet te doen, het moet goed voelen. m’n oma is zelfs weer aan het daten en heeft net een nieuwe vriend haha moet je na gaan :stuck_out_tongue: aangezien jij nog 18 ben heb je nog de tijd van je leven, GENIET ER VAN :stuck_out_tongue:

Geen idee, ik heb meestal het gevoel gehad als ik iemand leuk vond dat dat ooit wel over zou gaan, en met mijn huidige vriendje totaal niet.

Je moet gewoon van de momenten die je op dat moment met die persoon hebt genieten… Ik heb nu anderhalve maand met een jongen , ik ben nu 17 , bijna 18 en zelf denk ik nog niet echt na bij LATER weetje wel , ik laat het gewoon op me afkomen. Ik ga ook niet zeggen van ‘wij zijn forever’ want dat is gewoon veel te vroeg en ik wil nu gewoon genieten van wat we NU hebben.

Ik herken je verhaal trouwens wel een beetje hoor TS, ik heb het nu heel leuk met mijn vriend en ik kan me een leven zonder hem ook echt niet voorstellen, maar aan de andere kant vind ik het wel een beetje een raar idee om over 50 jaar nog met hem te zijn, en nooit een ander te hebben gehad (hij is mijn eerste echte vriendje).

Edit: maar ik zie mezelf ook weer niet met een andere jongen over 50 jaar, dan heb ik geen idee wie dat dan zou moeten zijn.

Tegenwoordig is het wel heel uitzonderlijk dat je samenblijft met de persoon die je vanaf je twintigste hebt leren kennen, dus ik zou me daar toch niet zo druk om maken.