voor alle vmbo'ers!!

willen jullie met ze alle klachten in sturen, zo gaat de norm omhoog, en hebben we allemaal hoge cijfers! (ll)

alvast bedankt!

Dat is echt onzin :’)
De norm gaat niet omhoog naar aanleiding van het aantal klachten hoor.

Voor Nederlands?

hahah zo lekker slim bezig,maare je moet wel een zinnige klacht hebben hè.
ik heb gister een klacht ingedient voor nederlands maar is niet de bedoeling dat je voor elke vak een klacht gaat lopen verzinnen :wink:

Nee, sorry :’)

Wat was je klacht dan?

Wat het ook zijn mag; het is ingediend in plaats van ingedient

Sowieso worden eerst alle klachten gefilterd, als er nutteloze klachten bij zitten worden deze er weer uitgegooid. Ook worden per school de resultaten van de eerste 5 leerlingen op alfabetische volgorde naar het cito opgestuurd. Hier wordt de norm op gebaseerd, stel dat al deze leerlingen het examen heel goed maken, zal de norm erg laag uitvallen. Dus het heeft geen zin om allemaal maar een klacht in te dienen zodat de norm dan omhoog gaat.

juist wel, onze rector zei dat we gewoon klachten moeten sturen, omdat het dit jaar heel moeilijk was!

Je kan wel een klacht insturen, maar je moet je klacht dan wel goed onderbouwen.

ja, als je zegt dat je het een heel moeilijk examen vond, en dat het lange teksten waren, dan snappen ze je echt wel!

Eh ze baseren de norm niet alleen daarop hoor. Ik ben het met Ann__14 eens.

Ik heb gister wel voor Nederlands geklaagd, dat we te kort tijd hadden. Maar ik ga idd niet voor elk vak een klacht verzinnen. :s

neee je hoeft het toch ook niet te verzinnen?!

ik heb over duits een klacht gestuurd, de oefenexamens (examens van voorgaandejaren) waren makkelijker te begrijpen dan dit, te veel lange teksten waardoor je de concentratie bij de vragen verloor en veel tijd aan 1 tekst moest besteden.

Dit is echt stom, als je klaagt doe het dan met een goede reden…

Ik heb wel geklaagd voor Nederlands omdat maar 2 mensen van de 50 bij ons op school binnen de tijd helemaal klaar waren…

k.

zo jij bent even een goed voorbeeld voor een vmbo’er, jammer

Zo komt het wel over, je roept nu mensen op om allemaal een klacht in te sturen. Maargoed ik hoop wel voor jullie dat de norm hoog is hoor, daar niet van. :slightly_smiling_face:

mijn klacht voor Nederlands was ook dat we te weinig tijd hadden voor zoveel opgave.
we hadden dat toen aan me mentor verteld en ze zei zelf dat ze het ook teveel vond en dat we een klacht moesten indienen en @tinsley ik ben niet goed in spelling en grammatica dus vandaar dat ik niet wist of het met een t of een d moest maar bedank :wink:

De norm gaat omhoog als het landelijk slecht gemaakt is. En als de norm dan toch omhoog gaat door de klachten, gaat hij omhoog door zinnige klachten. Niet door klachten als: het was moeilijk.