Hallo meiden,
Ik zit nu in 3 HAVO, hievoor heb ik 3 VWO gedaan. Maar helaas door persoonlijke omstandigheden ben ik toen blijven zitten. Door die omstandigheden blijf ik dit jaar weer zitten. Maar omdat ik waarschijnlijk volgend jaar ook nog niet volledig naar school kan mag ik niet meer op deze school blijven. Ik ga waarschijnlijk eerst een tijdje ‘Tender Arbeid’ doen. In de vorm voor lang durige zieke kinderen. Omdat ik dus al 2.5 jaar uit m’n school dingen lig, kan ik het moeilijk weer zelf oppakken om volledig naar school te gaan. En huiswerk maken en leren. En daar krijg ik dus individueel hulp bij.
Maar waarschijnlijk wordt het te moeilijk om daarna nog terug te gaan naar een middelbare school. Hierdoor is de kans zo groot dat ik in het volwassenonderwijs terecht kom, om m’n HAVO-papiertje toch te halen. Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat precies gaat en wat het inhoudt.
Ik hoop dat jullie iemand kennen of misschien zelf in het volwassenonderwijs zit die dus ook zijn middelbare school papiertje nog moet halen.
Kunnen jullie mij er misschien wat meer uitleg over geven en ervaringen delen?