volwassenonderwijs?

Hallo meiden,

Ik zit nu in 3 HAVO, hievoor heb ik 3 VWO gedaan. Maar helaas door persoonlijke omstandigheden ben ik toen blijven zitten. Door die omstandigheden blijf ik dit jaar weer zitten. Maar omdat ik waarschijnlijk volgend jaar ook nog niet volledig naar school kan mag ik niet meer op deze school blijven. Ik ga waarschijnlijk eerst een tijdje ‘Tender Arbeid’ doen. In de vorm voor lang durige zieke kinderen. Omdat ik dus al 2.5 jaar uit m’n school dingen lig, kan ik het moeilijk weer zelf oppakken om volledig naar school te gaan. En huiswerk maken en leren. En daar krijg ik dus individueel hulp bij.
Maar waarschijnlijk wordt het te moeilijk om daarna nog terug te gaan naar een middelbare school. Hierdoor is de kans zo groot dat ik in het volwassenonderwijs terecht kom, om m’n HAVO-papiertje toch te halen. Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat precies gaat en wat het inhoudt.

Ik hoop dat jullie iemand kennen of misschien zelf in het volwassenonderwijs zit die dus ook zijn middelbare school papiertje nog moet halen.
Kunnen jullie mij er misschien wat meer uitleg over geven en ervaringen delen?

Sorry hij staat verkeerde sub-forum, kan iemand hem bij school plaatsen?

Ik heb ook de Havo op de Vavo (volwassenonderwijs) gedaan en ik vond het zo veel beter dan de normale middelbare school. Alles loopt lekker vlot door, je hebt veel eigen verantwoordelijkheid en het mooie is dat je, als je aan speciale eisen voldoet, ook nog eens 2 jaar in 1 jaar kan doen. Daarnaast was er bij ons ook nog de mogelijkheid om naar huiswerkbegeleiding te gaan (mocht je het moeilijk vinden om je huiswerk thuis te doen) en de leren waren aardig en goed. Je moet wel veel zelf doen, de leraren lopen niet achter je aan, het is echt allemaal je eigen verantwoordelijkheid, maar ik vond dat heel fijn.

Ja dat veel zelf doen is bij mij dan niet van toepassing, omdat ik dat ‘Tender Arbeid’ eerst moet doen. En die lopen ook me gehele school periode nog mee.

Dat betekent toch niet dat je niet zelf al het werk hoeft te doen?

Ik moet het wel zelf doen, maar ze houden me in de gaten dat ik niet achter ga lopen. Of als ik wat achterloop dat ze me dan weer mee helpen om weer bij te komen.

Ok, dat is wel fijn inderdaad. Want ik kan me voorstellen dat als je al een tijdje niet fulltime naar school bent geweest het best overweldigend kan zijn.

Ja inderdaad, nouja ik moet het ook maar afwachten.
Misschien zijn er nog meer meiden met ervaringen?

up?

Ik doe ook volwassenenonderwijs op het ROC in Apeldoorn en zit nu in 5 havo, maar het is lang zo leuk niet als een gewone middelbare school tenminste bij mij dan. Echt vreselijke mensen en ook slechte leraren. Maar hiervoor zat ik in Zwolle en dat was wel een hele leuke school met leuke leraren waar je ook echt wat kwam te leren. In Apeldoorn heb ik vrij weinig geleerd dit jaar.

Ik doe ook volwassenenonderwijs op het ROC in Apeldoorn en zit nu in 5 havo, maar het is lang zo leuk niet als een gewone middelbare school tenminste bij mij dan. Echt vreselijke mensen en ook slechte leraren. Maar hiervoor zat ik in Zwolle en dat was wel een hele leuke school met leuke leraren waar je ook echt wat kwam te leren. In Apeldoorn heb ik vrij weinig geleerd dit jaar.