Volwassenere kamer?

Mijn kamer is nu al een aantal jaar felroze en ik ben dit helemaal zat.
Ik ben nu 16 jaar en wil het graag verven en heb er ook de toestemming voor van mijn ouders, alleen twijfel ik een beetje over de kleur…
Ik zou een kleur willen die gewoon nog voor een hele tijd meegaat, tot ik hier thuis woon en aangezien ik niet op kamers ga als ik naar de universiteit ga, ga ik hier nog wel even wonen.
Ik dacht zelf misschien aan gebroken wit en chocoladebruin, maar ben nog op zoek naar andere ideeën.
En ik ben dan ook op zoek naar een nieuw dekbed, ook ietwat volwassener denk ik.

http://www.nsmbl.nl/wp-content/uploads/2012/03/hemelbed.jpg

Dit is mijn bed ^^

je hoeft niet 2x hetzelfde topic aan te maken :slightly_smiling_face:

^dat gaat heel vaak gewoon perongeluk…

Misschien voor wat inspiratie in het ‘show je kamer’ topic kijken?

Ik heb zelf witte muren en 1 muur met een patroon… Verder een beetje zwart, beetje paars, en af ent oe wat zilver er door :wink:

Zwart, wit en rood?

Dat bed zou ik niet veranderen hoor, dat is heel leuk! Dat ziet er met een andere kleur muur vast een pak mooier uit! Gebroken wit / chocoladebruin heb ik zelf ook!

wit met pastelkleuren is ook leuk!

Pastelkleuren vind ik heel mooi, rustgevende en warme kleuren.

Ik zou denk ik gebroken wit met taupe/beige/zand/lichtgrijze muren, dat word je nooit zat en is toch rustig. En die gordijnen aan je bed maken zou ik ook doen, wordt het heel romantisch van. En dan bijvoorbeeld een gebroken wit dekbed, in ieder geval een effen kleur.

Zachte kleuren geven vaak een “volwassener” uiterlijk, en zorgt ook voor een beetje rust in de ruimte… Ik zou denk ik 1 of 2 basiskleuren uitzoeken, en 1 accentkleur… Je hebt van 1 kleur meerdere tinten dit kan ook wel een leuk effect geven…

Misschien een leuk idee om een lap stof bij een stoffenwinkel te halen en daarmee wat dingen terug laten komen? Zo kun je je lampen ermee opleuken, kaarsjes versieren, om je bed heen draperen (zou ik wel een chiffon of voile achtige stof kiezen) en zelfs accessoire kussens maken voor op je bed…

Zwart/wit/grijs zie je steeds meer, voorheen was het bruin/wit/creme. Maar je moet natuurlijk kleuren kiezen die je zelf mooi vind.

zandkleur is ook wel mooi, dat heb ik nu :slightly_smiling_face:

Haha heb ik ook gedaan toen ik 16 was. Toen had ik 2 muren roze, 1 wit en 1 blauw. What was I thinking :’)
Ik heb nu 2 muren bruin/taupe en 2 wit