"Volwassen" banen

Hoi!

Ik vroeg me af of hier ook mensen op het forum zaten die al " echte banen" hebben en geen bijbaantjes meer dus. Ik vroeg me af wat jullie zoal doen als functie en wat het verdiende. En misschien wat je gestudeerd hebt ervoor.

Mij is een baan aangeboden voor na de zomer vakantie en vind het toch wel spannend omdat ik dan wegga bij mijn bijbaan en naar een “echte” functie en baan ga.

Spannend!!
Ik ben hier ook benieuwd naar omdat ik ook bijna klaar ben met school
Mijn huidige bijbaantje is in een winkel en ik ga waarschijnlijk daar als vaste kracht aan de slag.
Vandaag gesprek gehad en ik mag mijn leidinggevende functie door gaan zetten straks en ik krijg misschien een 24- uurs contract.
:slightly_smiling_face:

niet echt. als je een echte baan wilt hebben dan duurt school heel lang en begin je bij de mcdonalds, en dan werk je je steeds hoger op.

Ahh spannend ook voor jou denk ik! Wat voor school doe je nu?

@hierboven: j dat begrijp ik. Ik zit ook al lang op school dus daarom heb ik het ook tegen de oudere meiden hier op gs!

Ik doe net alsof ik een echte baan heb haha
Maar ben freelancer en waar dat op dit moment op neer komt is dat ik net iets meer verdien als een bijbaantje, maar het is veel leuker en ik kan er nu wel goed van leven. Heb ook geen luxe nodig!

yup echte baan…

Ik werk neit voltijds sinds dit moeilijk is om te krijgen maargoed 32 uur per week begint al redelijk goed te komen.

Ik heb gestudeerd maar helaas heb ik geen diploma xD
(nog niet)
dus daarom dat ik zegmaar in de supermarkt beland ben.
Ik weet niet of je in nederland of belgië woont dus qua verdienen weet ik niet wat het verschil is.

Meestal als je student bent in belgië verdien je eigenlijk soms veel meer als je dezelfde baan voltijds neemt :wink: :stuck_out_tongue:
Er waren jobs waarbij ik 13/12 euro per uur verdiend. Nu verdien ik rond de 11/12 euro.

Ah ik vind dat toch wel een echte baan hoor haha. Wat doe je precies?

Maar niet iedereen is hier tussen de 8 en de 14 :wink: sommigen hier hebben al lang gestudeerd.

Ik heb op dit moment een fulltime baan, maar die is niet in de richting van mijn studie. Heb zelf communicatie gestudeerd en was op zoek naar een baan, maar kon niks in mijn richting vinden. Dus ik ben weer begonnen bij het bedrijf waar ik al eerder fulltime heb gewerkt. Ben op dit moment werkzaam op de afdeling verkoop binnendienst van een groot bedrijf, daar heb ik vooral klanten aan de lijn en maak ik contracten op. Ik hoop door te kunnen groeien naar een functie die wat meer bij mijn studie past. Voor nu ben ik blij met werk, het verdient goed en de collega’s zijn leuk!

In belgie is het minimumloon voor de jeugd echt vet hoog tegenover dat van “hier”.
Ik pas op in belgie en toen ik begon was het minimumloon voor mijn leeftijd hier in nederland net iets boven de 5,-. Ik kreeg/krijg hier 10,- per uur voor. Terwijl ik kleur, liedjes zin en eet :’)
Ik verdien nu 8,- per uur.
Ik hoop op een officiele stijgen in functie want dat betekent dat ik dan gewoon net wat meer ga verdienen. Maar het is afwachten :stuck_out_tongue:

Ik ben grafisch vormgever als ik klaar ben :slightly_smiling_face:

Ik ben in februari afgestudeerd als verpleegkundige (op mbo niveau) en ben daarna gelijk begonnen in een groot, vreemd ziekenhuis als flex medewerker binnen dat ziekenhuis. Hierbij een 0-uren contract gekregen en er werd bij gezegd dat er al snel een afdeling zou komen die je ‘vast’ aan zal nemen vanwege het personeelstekort. Helaas blijkt dit tot op heden niet het geval (bezuinigingen etc, lang verhaal) waardoor ik nu ‘maar’ 5 werkdagen heb in mei. Ik zit dus vooral thuis terwijl ik ondertussen verder zoek naar een andere baan :slightly_smiling_face:
Ik verdien ongeveer 13 euro per uur (en ben 21 jaar jong)

Ik studeer in juli af, als hbo-verpleegkundige. Heb ook al een baan+opleidingsplek om kinderverpleegkundige te worden voor na mn opleiding. Dat is dan werken/leren. Voelt voor mij wel als een ‘volwassen baan’ Super spannend haha

Ik werk ondertussen al 4 jaar fulltime, waarvan 2 jaar tijdens mijn MBO studie.
Werk 36 uur per week, al zit ik nu in de ziektewet.

Heb een vast contract, waar ik wel super blij mee ben, vooral omdat het soms best onzeker is qua werk als je klaar bent met je MBO(of je mag blijven etc.).
Ik hou wel heel veel van mijn werk, dus ik hoop dat ik dit gewoon altijd mag blijven doen :wink:

Heb wel een vast contract voor mijn bijbaan wat ik in principe ook als echte baan zou kunnen doen (en wat ik in de vakanties ook doe) maar zoek straks wel iets anders als ik mijn hbo studie heb afgerond. Is nu een mbo4 functie en zou rond de 1600 euro pm verdienen als ik dat fulltime zou doen.

Ik heb Informatiekunde gestudeerd en heb nu een vast contract als User Experience Designer. Hoeveel ik verdien zet ik hier liever niet neer, maar het zit een paar honderd euro onder wat marktconform is voor iemand met mijn opleiding (universitaire master) en ervaring. Voorlopig zit ik er echter wel even prima want het is dicht bij huis en best oké werk.

Ik werk 38 uur per week op een klantenservice/webshop. Ik heb marketing gestuurd en die kennis komt wel van pas omdat dat natuurlijk een commerciële studie en dit ook commercieel werk. Uiteindelijk hoop ik zeker een vast contract te krijgen en ook nog meer marketinggerelateerde dingen erbij te kunnen doen. Voor nu ben ik erg tevreden, ga met plezier naar mijn werk en verdien genoeg, is lekker dichtbij huis. Mag echt niet klagen.

@yisha, jij bent echt zooo goed, om ontzettend jaloers op te zijn!! Ik wens jou dan ook echt alle succes en geluk toe met jouw werk.

Thanks! Ik hoop ooit met illustreren mijn brood te kunnen verdienen :slightly_smiling_face: Mijn huidige baan heeft daar echter weinig mee van doen :stuck_out_tongue:

^ Oh ik dacht dat je dat al deed haha! Omdat ik tijdens mijn dagen op het HBO (ik doe nu mbo maar kreeg de kans 1 dag per week college te volgen op het hbo) ook veel gehoord heb over UED. Maar dat is echt veel te zwaar en moeilijk voor mij en ik pas meer in het “iemand moet mij aansturen” dan dat ik iemand aanstuur.

Je illustraties zijn echt prachtig dus ik hoop ook echt voor jou dat je bijv. grote campangnes mag gaan illustreren.
Ik volg iemand op insta (ik ben even zijn naam kwijt) en hij heeft o.a. al een opdracht gedaan voor (dacht ik) tele 2.
Dat vind ik altijd leuk om terug te zien.