Voltijd, deeltijd of duaal studeren? (HBO)

Hoi allemaal,

Ik wil in januari een HBO opleiding doen, alleen twijfel ik nog of ik dit overdag doe of savonds. Ik wil mijn huidige baantje niet kwijt omdat die inkomsten toch handig zijn, maar is het te doen om 5 dagen per week te werken + savonds naar de stad te rijden om naar school te gaan en terug? En dan heb je ook nog duaal en deeltijd, ik weet niet welke beter/handiger is? Iemand advies?

Ik zou t niet kunnen, 5dagen werken en dan ook nog naar school, eventueel stage lopen en huiswerk maken…

Duaal is werken leren. En het ligt aan de opleiding in welk jaar je begint met het werken en het leren. Meestal vanaf het 2e jaar, maar kan ook wel eens vanaf het 3e jaar zijn. Verschilt per opleiding. Maar als je eenmaal duaal doet krijg je wel een salaris, maar ik als dat minder is dan die 5 dagen in de week zou ik deeltijd kiezen.

Ook is 5 dagen werken en dan nog school en huiswerk best veel en red je denk ik niet. Ik zou dan ook daarom deeltijd kiezen.

Ik werk nu 4 dagen en ga 1 dag per week naar school (HBO Accountancy) en het is écht écht heel pittig! Zeker als je ook nog veel huiswerk hebt + sport en enigszins een sociaal leven.