Volle neus.

Ik ben weer verkouden, hoera.
Maar het probleem is, als ik bijv. ga slapen kan ik niet ademen :expressionless:
dan moet ik door mijn mond ademen, maar dan krijg ik dorst.
Dit is dus echt heel irritant, ik heb nu al zeker honderd tissues gebruikt, en mijn neus begint rood te worden en hard aan te voelen.
Iemand raad?

Ik heb al zoekfunctie gebruikt, ik kan echt niets nuttigs vinden.

neusspray?

En als ik dat nu niet heb, maar ik wil slapen maar het lukt niet door die gvd volle neus ? ^^’

een doorgesneden ui bij je bed/in je kamer leggen…

edit: http://www.gezondheidsnet…andere-winterse-kwaaltjes

Yuck, maar als het werkt…

Je kan het op zn minst proberen…

oef, zelfde probleem heb ik nu ook !
Me neus zit echt helemaal verstopt, neusspray helpt niet. Ik moet wel door me mond ademhalen anders krijg ik geen lucht, en als je de ochtend opstaat heb je een superdroge keel & dorst

vicks vaporub helpt bij altijd erg goed, moet je op je borst en onder je neus smeren, eventueel ook op je rug.

Wat bij mij écht helpt: veel versgeperste jus d’orange drinken en veel fruit eten!
Het klinkt cliché, maar ik voelde het verschil echt wel.

zout met water mengen en dit met een pipetje in je neus druppelen, dan gaat open.

wat vintageLIES zegt.

Daarnaast kun je ook nog een zakje kamillethee openscheuren en de inhoud in een bak heet water gooien. Doek eroverheen, en stomen maar. Daar zweert mijn zanglerares altijd bij. Haha

wat is een pipetje x’]

hoe groot bak, en huh? gewoon in mijn kamer ofzo?
xd ik snap het niet :'P

Ja je pakt een teiltje, vult die met kokend water, smijt er de inhoud van een zakje kamille thee in en gaat er boven hangen met een handdoek over je hoofd heen.

Pipet kan je ook wel even googlen.

Iets pittigs eten maakt het ook wel los(pittige soep, noodles, jalapeños)

Gewoon neusdruppels kopen, neusspray werkt bij mij ook voor geen meter.
Ik doe elke avond voor het slapen gaan neusdruppels doordat het botje boven mijn neus heel smal is en zodra ik lig zit mijn neus dicht.

meen je dat nou echt serieus?
dat zit in bijvoorbeeld een potje, het is een (glazen) holle staafje met een meestal rubberen dopje er aan vast, waar, als je het in de vloeistof houdt en indrukt, de vloeistof er dus ingezogen wordt… oke, moeilijke omschrijving voor zoiets simpels:

http://www.the-nailcompany.nl/uploads/tx_commerce/pipet_fles.jpg

gewoon een grote bak, daar boven gaan hangen met je hoofd en een handdoek over je hoofd leggen zodat de stoom niet kan ontsnappen

Tijgerbalsem of vicks vaporub voor het slapengaan op je borst en rug smeren. Ruikt heel fris en muntig… krijg je adem van tijdens het slapen.

hahaha ik dacht ff dat je ‘volle’ als in ‘volle lippen’ bedoelde.

een gesneden ui in je kamer leggen, stinkt vreselijk, maar helpt!