Volle maan.

[b]Wat vinden jullie van volle maan?
Weten jullie wanneer het volle maan is?
Weten jullie verhalen over volle maan?

(ik houd er een werkstuk over, dus ik moet allemaal van die verhalen waarvan (veel van) jullie over denken dat het onzin is. Zoals over weerwolven, en ik moet weten wanneer het is dus wou ik er maar een topic over maken XD) [/b]

Daar hou ik me echt totaal niet mee bezig x)
Ja, soms zie ik 's avonds toevallig dat het volle maan is. En volgens mij staat het op onze kalender.
En verhalen ken ik ook niet echt… Dingen met weerwolven ^^

Dus eigenlijk heb je niks aan deze post. Beschouw het maar als een up x)

Volgens mij dachten meer mensen dat:-D

Het is nu toevallig volle maan.
Ik vind het wel wat mysterieus hebben. Vooral nu hij zo geel is (door de uitlaatgassen).

Het is inderdaad nu volle maan. Ik weet eigelijk altijd wanneer het volle maan is en waar de volle maan deze maand voor staat. Ik volg het pad van wicca dus daar is de maan voor mij een groot onderdeel van

Sorry, wat is het pad van wicca (of kom ik nu heel dom over)

Ja, hij is oranje. Echt raaaar. En vies idee dan eigenlijk :grin:

Echt door de uitlaatgassen? Wat erg?
Maar eigenlijk wou ik informatie (hebben jullie sites enz?)

Wat is dat pad van wicca dan?
Klinkt interessant :ok_woman:

Het pad van Wicca en Hekserij.(uit google)

Als je op google wicca of het pad van wicca of iets in die richting invoert krijg je genoeg info :slightly_smiling_face: Het is een religie/levenswijze maar ik heb meer de voorkeur voor het woord levenswijze. De maan speelt ook een vrij grote rol hierin. Maar wicca is de ‘nieuwe’ versie van de hekserij van vroeger. De meeste zeggen nu wicca omdat bijna iedereen wel aan enge vrouwtjes en duiveltjes enzo denkt als je hekserij zegt :stuck_out_tongue: Ik denk als je het interessant vind je het best zelf dingen kunt lezen en het zelf interperteren zoals jij wil.

Helleeu,

ik ben zelf ook een wiccan. Het houd in dat je, je volkomen met (de krachten van) de natuur bezig houd. Je beschermd het, zoals je het van moeder natuur hebt gekregen. Op het pad van de wiccans word vooral gebruik gemaakt van de 5 belangrijkste elementen (innerlijke kracht, water, vuur, aarde en lucht).
Meeste wiccans maken ook hun eigen recepten/ medicijnen aan de hand van kruiden en ander natuurlijk goed.
Ook wij vieren feesten, de eerst volgende is beltane op de nacht van 1 mei.

X. SRNA_5193

*doet wolvengehuil na*

hier ook :relieved:

met volle maan zijn de energieën van de maan het sterkst en daar kunnen sommige mensen last van hebben.
dan kun je bijvoorbeeld minder goed slapen of slaap je lichter (je onthoudt dan vaak ook meer dromen).
er worden over het algemeen meer kinderen geboren met volle maan heb ik gelezen, heb ik gelezen.

ikzelf heb echter geen idee wanneer het volle maan is en ook nergens last van.
eens in de zoveel tijd heb ik wel dat ik veel meer dromen onthoud maar ik denk niet dat dat persé door de volle maan hoeft te komen.

2 Jaar geleden volgde ik dat pad ook , kon ook al die dingen uit me hoofd . Maar nu boeit het me niet meer xD Niet echt nuttig mijn post maar boejend

Ik vind de volle maan echt mooi, het heeft iets mysterieus.

http://www.julkaisut.fi/themaweek/media/Themaweek%20Het%20Heelal/Groep%203/manen.jpg

Haha, ik heb ook een tijdje aan wicca gedaan, toen ik in mijn ‘IK BEN VEERTIEN EN ZO ALTERNATIEF’ fase was xDDD

Maar nee, de volle maan is mooi maar ik vind de volle maan uit The Mighty Boosh het leukst (heeft niet veel zin als je er iets over schrijft ofzo, maar ik vind het zo leuk dat de maan meestal als iets mystieks wordt afgebeeld en in TMB is het, zoals een ander karakter hem beschrijft, ‘an alabastar retard’).