Volgorde?

Oké, dit kan HEEL dom overkomen, maar dit vroeg ik me laatst af :’)

Als je je haar wast, en conditioner gebruikt én een haarmasker doet, gebruik jij dan conditioner én haarmasker of conditioner òf haarmasker?
En doe jij eerst je haarmasker in en spoel je het uit met shampoo of was je eerst je haar en gebruikt dan een haarmasker?

Wat is het effectiefst?

Ik gebruik conditioner of haarmasker. Eerst shampoo uitspoelen en daarna haarmasker erin.

Ik doe het zo ;
Haar nat maken , adrelon oil and care shampoo erin . Uitspoelen
1 minuut haar masker , (ik gebruik heel de oil and care lijn ) en dat met water uitspoelen .
En dan conditioner

Ik doe of/of. Dus eerst shampoo, uitspoelen en dan conditioner en anders shampoo, uitspoelen en dan haarmasker. Soms doe ik voor een nacht een haarmasker erin; handdoekje erom heen wikkelen en 's ochtends uitspoelen (gouden tip voor enorm droog haar).

shampoo-conditioner-haarmasker.

Maar ik had juist ergens gehoord dat je beter eerst haarmasker en daarna conditioner kunt gebruiken, dit zou de haarschubben afsluiten ofzo. Nouja ik zou gewoon kijken wat je het fijnst vind? :slightly_smiling_face:

lol ik gebruik alleen shampoo dus ik zou 't niet weten haha

Ik gebruik altijd eerst een shampoo, dan een conditioner en dan pas een haarmasker (voor de nacht).

Ik doe óf.

Maar ik vraag me ook af wat het beste is!

Als je eerst masker doet en dan conditioner dan werkt het masker beter want die is intensiever dan conditioner. Als je eerst conditioner doet, werkt het masker minder goed omdat er al siliconen etc van de conditioner in je haar zit. Als je eerst je haar wast gaan je haarschubben open staan, en dan masker, trekt het beter in je haar. Daarna conditioner want dan sluit je de haarschubben weer. Beetje wazig allemaal.

Heel erg bedankt allemaal! Hier kan ik wat mee.
Ja, je krijgt echt bijzondere vragen als je in de douche staat haha. Zo vraag ik me ook nog af: stel voor je hebt gedoucht rond 22.30, en je wilt slapen, maar je haar is nog nat. Kan je het dan beter droogfohnen (warmte is slecht voor je haar) of met nat haar gaan slapen? (ook slecht :’))

Echt gaan föhnen dan want met nat haar slapen is zo dodelijk voor je haar. Nat haar is extra kwetsbaar en breekt dan nog sneller. 's Nachts woel je veel dus dan breekt je haar binnen no time af.

Oeps, haha. Ik slaap eigenlijk best wel vaak met nat haar omdat het ‘s morgens dan zo mooi zit :’) (serieus bedoelt)

Hmmm, toch zou ik het minderen want het is echt slecht voor je haar. Maar je moet het natuurlijk zelf weten want als het dan mooi zit de volgende dag. Misschien kun je een andere manier vinden waardoor het mooi gaat zitten?

Shampoo - Haarmasker - conditioner.

Conditioner sluit je haarschubben weer, dus dat moet als laatst, want anders trekt de masker minder goed in / minder effectief.

Oooh nja ik had blijkbaar nog een fohn (haha) met een koude / halfwarme / warme stand. Dus als ik nou fohn met de koude stand als ik m’n haar gewassen heb ‘s avonds is dat minder slecht dan warm fohnen en zeker beter dan met nat haar slapen. Heel erg bedankt, mede dankzij m’n haar. Wil het namelijk lang laten groeien en als het steeds afbreekt gaat dat niet zo rap :’)

Het is een beetje dubbelop om conditioner en haarmasker te gebruiken… Conditioner is eigenlijk een aangelengde versie van een haarmasker.
Zie punt 4.

hmm… klinkt wel logisch :slightly_smiling_face: ik doe het normaal andersom. misschien eens op deze manier proberen

aah nice! voortaan zo aanpakken dus

Ik gebruik altijd eerst shampoo, dan haarmasker en dan een conditioner. :slightly_smiling_face: