Volgens mij weinig seks, volgens vriend voldoende

Mijn vriend en ik wonen samen, zijn meer dan een jaar bij elkaar en hebben ongeveer 2 keer per week seks. Soms ook 1 of 0 keer, soms 3 of 4 keer. Het verschilt een beetje. Nu vind ik dit zelf best weinig en zou ik graag vaker dan 2 keer per week seks hebben, maar mijn vriend vind het wel prima zo. Elke avond ben ik weer teleurgesteld en voel ik me een soort van afgewezen als we meteen gaan slapen. Ik weet wel dat het er niet aan ligt dat mijn vriend me niet aantrekkelijk vindt ofzo, maar toch. Ik word er onzeker van. We zijn nooit een stel geweest dat veel seks had, mijn vriend vind seks niet zo belangrijk zegt die. Hij vindt het belangrijker dat we het verder super met elkaar hebben en seks is ee soort leuke bijkomstigheid voor soms. Weet niet zo goed wat ik er mee moet, want seks tegen zijn zin wordt hem ook niet :’)

Enige wat je kunt doen is met hem erover praten. Inderdaad moet het niet echt tegen zijn zin in gebeuren (deze situatie herinnert mij aan mijn situatie met mijn ex, maar dan andersom, en hij ging pushen. Geen goed idee). Maar hij kan misschien wel openstaan voor iets frequentere seks. Weet je zeker dat hij het zo echt wel prima vindt, of als dat jij het initiatief neemt dat hij er misschien toch wel in meegaat? Zoiets al geprobeerd?

Verder moet jij ook proberen om je negatieve gedachten daarover te veranderen. Je zegt al dat je weet dat het niet aan jou ligt, dat hij jou aantrekkelijk vindt, en toch word je er onzeker van. Probeer dat te veranderen en seks positief te benaderen met hem; leuk als het ervan komt, en zo niet dan is het jammer. Weet hij dat jij er onzeker van wordt als hij niet wilt?

Je kunt er over praten maar volgens mij heb je dat al gedaan en je kunt hem ook niet dwingen. Je kunt nieuwe dingen proberen, hij kan gezonder gaan eten en sporten zodat zijn libido hoger wordt maar verder kun je er niet veel aan veranderen.

Misschien klinkt het vreemd maar ik denk dat je erg blij moet zijn dat je vriend zo in jullie staat. Ik denk dat het merendeel van de heren er toch net anders tegen aankijken. Maar goed dat is natuurlijk geen tip…

Wat ik heel soms wel doe als mijn vriendje niet in de stemming is, en wil gaan slapen, is dat ik tegelijk met hem naar bed ga en mezelf dan verwen (hij is meestal nog wel even bezig op zijn tel.). Als hij het doorkrijgt en bepaalde geluidjes hoort, dan verdwijn de wens om te gaan slapen meestal vrij snel. :sunglasses:

Inderdaad dat kan ook helpen.

Ik moet inderdaad mijn eigen negatieve gedachtes erover aan de kant zetten, ik merk bij mijzelf dat ik heel erg snel negatief ga denken…

We hebben er nooit heel direct over gepraat maar hij weet wel dat ik het weinig vind en ik weet dat hij het prima vindt. We hebben het er wel eens over gehad maar heb toen nooit gezegt dat ik mij daar onzeker door voel.
Ik kan er inderdaad niet veel aan doen, of hij zou gezonder moeten gaan eten oid. Hij is wel heel snel moe en heeft een chronische ziekte dus dat speelt zeker mee. Ik merk wel dat wanneer het vakantie is we veel meer seks hebben, dan is hij uitgerust en heeft geen school ed aan zijn hoofd. Daaraan heb ik de conclusie getrokken dat het vast niet aan mij zal liggen haha.

Ik zou inderdaad zelf ook wat meer initiatief mogen nemen, het komt vaak vanuit hem. Ik vind het namelijk zo rot om ‘afgewezen’ te worden dan ik het lastig vind om te beginnen. Ook ben ik dan bang dat hij tegen zijn zin ‘meewerkt’ ofzo.

Als je samenwoont vind ik dit zeker niet weinig. Denk dat mijn vriend en ik ook zo rond dat getal zitten. En inderdaad de ene week vaker dan de andere. Het is ook gewoon lekker om samen op de bank tegen elkaar aan te liggen en soms gaan we samen douchen 's avonds en wil het vanuit daar wel eens richting seks gaan. Ik denk dat je blij moet zijn dat je vriend jullie relatie meer vindt dan alleen leuk voor de seks en dat hij het dus niet superbelangrijk vindt. Ik denk ook echt niet dat je hier onzeker hoeft te zijn en probeer gewoon vaker zelf te beginnen. En soms zul hij er echt geen zin in hebben, voel je dan niet afgewezen. Kan dan gewoon zijn dat hij echt heel moe is. Ligt niet aan jou dan, maar aan zijn gevoel en de situatie.

Nee het is in het algemeen niet (te) weinig, maar iedereen heeft andere behoeftes. Sommige mensen vinden 1 keer per maand ook genoeg :stuck_out_tongue: Samen bankhangen, douchen en knuffelen is inderdaad (ook) heerlijk, dat doen we gelukkig ook genoeg. Ik heb verder echt geen gebrek aan intimiteit met hem!

Zo kun je het inderdaad ook bekijken, had het nog helemaal niet zo bedacht haha. Ik heb inderdaad liever voor mijn idee iets te weinig seks maar voor de rest allemaal geweldige dingen, dan een relatie die voornamelijk om seks draait. Nee, dan kies ik hiervoor…

Bedankt voor je reactie!