Volgende week voorkomen...

hoi allemaal!
een jaar geleden ofso ging mn fiets kapot -.-
dus ik had een nieuwe nodig en mn vader wist via vrienden een goedkope te
regelen. had hij dus een vriend die in gestolen fietsen handelt, waar ik dus gvd niets van wist, van die fiets werd dus aangifte gedaan, en ik werd ermee gepakt, ik heb alles uitgelegd wat ik wist (ik wist dus niet dat ie gestolen was en dat mn vader hem via via had gekocht) en ze geloofden me gwn niet!
volgende week moet ik voorkomen (hb er geen verstand van) , maar ik wil achter de naam komen, maar niemand wilt het me vertellen…ik wil hem verklikken, ik ga niet voor zijn kutstreek opdraaien. ik wil geen taakstraf. maar weet iemand hoe ik achter de naam kan komen? ik weet niet of mn vader het wilt vertellen, of weet iemand een goed argument waarom ik die naam wil? volgende week is het ook gwn mn verjaardag en wil ik naar een vriendin toe wat ik had belooft, wat nu dus niet meer doorgaat…ik ben zooo fokking boos, ik heb het nummer van mn advocaat, ik weet alleen niet of hij volgende week ook komt, moet ik hem ook bellen?

ik zou gewoon eerlijk zeggen wat je weet

Waarom helpt je vader je niet? Hij heeft er toch ook aan bijgedragen.

Het zou behoorlijk triest zijn van je pa om jou ervoor op te laten draaien.

De waarheid vertellen. En die man van die fietsen kunnen ze misschien vinden.

Heb je er uberhaupt al met je vader over gepraat dan?
Want zo komt t niet over.

Vertellen wat je weet. En waarom wil je vader je niet helpen?

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig overkomen, alsof je vader jou ervoor op laat draaien

Maarja, jij wist niet dat die fiets gestolen was… dan heb je te maken met derdenbescherming. Ik weet niet meer hoe dit precies gaat
maar de eigenaar van ‘‘jou’’ fiets kan hem binnen 3 jaar nog terug vragen, oke dit was je vraag niet maar ik denk niet dat jij voor alles hoort op te draaien
Ik denk dat je moet afwachten wat de rechter en officier van justitie te zeggen hebben, maar ik denk dat je geen straf of iets krijgt

Ik zou je advocaat wel bellen, zou wel handig zijn als hij er ook bij is

Ik snap echt niks van je verhaal. Je vader koopt een fiets van iemand terwijl hij weet dat die fiets gestolen is? Of wist hij dat ook niet? Want anders is het wel triest van je pa.
Vertel hem wat er gebeurd is en dat je nu moet voorkomen. Je pa zal toch wel wat regelen? En over je advocaat, die kun je gewoon bellen, dacht ik.