Volgende dag op weegschaal 5kilo verschil ?

Weet je wat ik toch zo raar vindt, weet iemand dit.
Als ik op de weegschaal ga staan en ik weeg bijv. 45 kilo en een dag erna 50 op dezelfde weegschaal ? Ik snap dat niet ? Dat kan toch niet. Weet iemand hoe dat kan ?

Sta je op het zelfde moment er op? Dus niet 's morgens en 's avonds ofzo? Maar dan nog kan het verschil niet zo groot zijn. Ik denk gewoon dat de weegschaal kapot is ofzo want dat is niet goed. Je mag een weegschaal ook niet vaak verplaatsen want daar gaat die juist kapot van. Wij hebben hem thuis op een tegel staan en daarmee verplaatsen wij hem

Heb je dan meer kleding aan? Of op verschillende tijd van de dag? Moest je nu naar het toilet en de vorige keer ervoor geweest? Net gegeten of tijdje ervoor?

Je bent sowieso nooit iedere dag precies het zelfde gewicht.

als je ervoor veel gedronken heb, en nog niet naar de wc ben gegaan, kan het makkelijk een paar kilo schelen

Of je weegschaal is gaar, of het is vocht/eten. Je bent 's ochtends meestal op je lichtst, dus je kan het beste altijd op een vaste tijd op de dag op de weegschaal gaan staan, voor je gaat douchen en zo, geen schoenen en kleding aan en nog niks gegeten.
Verder wisselt het bijvoorbeeld ook enorm tussen momenten in de maand, of je net ongesteld bent geweest of net ongesteld moet worden. Kan zo een aantal kilo schelen. Vijf kilo is mij nog nooit gebeurd, maar misschien dat dat wisselt per persoon :stuck_out_tongue: Het lijkt me dat het iig niet/nauwelijks vet kan zijn als er maar één dag tussen zit.

Ohja, en je weegschaal: als je een elektische hebt, moet je er echt helemáál niet op gaan staan op het moment dat je m aanzet hè, want volgensmij schaalt ie zichzelf dan. Dus gewoon er naast blijven staan tot ie op 0 staat en dan pas erop gaan staan, en niet alvast met een halve teen erop ongeduldig wachten tot ie klaar is ; ) Daar krijg je ook verschillen van.
Was het trouwens op dezelfde weegschaal? Want tussen weegschalen kan ook echt enorm verschillen.

Nee wij hebben nog zo’n ouderwetse haha.
Ja de ene keer sta ik er wel s’avonds op en andere keer s’middags.
Ik ga denk ik maar kijken voor een nieuwe weegschaal misschien ligt het idd daar wel aan !

Hij is duidelijk kapot

Als je ongesteld bent ben je meestal ook zwaarder, maar dat is bij mij nog nooit 5 kilo geweest haha.

Dit. 5 kilo is te veel verschil.

en hij stond niet toevallig met een kant of hoek op een badmat ofzo? want dat kan wel eens zoveel verschil geven.

haha nou dat klopt duidelijk niet. Al waren het dezelfde omstandigheden als de vorige dag (tijd en hoeveelheid kleren enzo) is dat best onmogelijk. Er bestaat namelijk zoiets als de wet van massabehoud. je moet dus minstens 5 kilo hebben gegeten om 5 kilo aan te komen. Maar dan heb je ook nog te maken met voederconversie die misschien iets van 70% + verbrand je ook nog een hoop op een dag. Om 5 kilo te verschillen moet je dus op een dag misschien wel 8 kilo hebben gegeten ofzo (en dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk)

maar een ander puntje, waarom zou je in vredesnaam elke dag op de weegschaal gaan staan