Volgend jaar ervoor gaan?

Zijn er meer mensen die dit jaar een beetje gelanterfantert hebben en volgend jaar er écht voor gaan?
Ik ga van 3havo naar 4vmbo-t, examenjaar, dus ik moet wel :stuck_out_tongue:

Meer mensen? :ok_woman:

Haha, yes me! ik heb dit jaar mn examen gehaald, ga nu naar een MBO opleiding-- en ik wil nu echt veeeel meer mn best gaan doen, want op de middebare heb ik eigelijk er niets voor gedaan wat ik best wel zonde vind achteraf, dus dit jaar Ga ik er ook helemaal voor!

jaa !
ik ook. ik zat eerst op 3 vwo en ik ga nu naar 4 havo.
haha dus ik ga nu heel goed mijn best doen.
maar dat zeg ik nu, nu moet ik het ook nog gaan doen.

ja,
ik zat in 3 havo vwo
en ik moet naar 4 vmbo-t
en ik moet allemaal dingen inhalen in de vakantie :frowning_face:
ik ga heel goed mn best doen (A)

eerste jaar mbo en hiervoor een jaartje lui vmbo gedaan (was niet zo moeilijk voor me) dus ik moet toch echt me best gaan doen :astonished:

Ik moet ook allemaal dingen inhalen. Zelfde situatie dus…
Welke sector heb je gekozen? En wat moet je allemaal inhalen?

Ja, ik ga volgend jaar serieus werken!
Dit jaar zat ik in 2VWO en ik deed echt bijna niets voor school.
Ik ben nog net over naar 3VWO, dankzij mijn mentor.
Maar ik wil dit jaar geen risico’s nemen! :slightly_smiling_face:

ik moet ook flink mn best doen volgend jaar
want ik heb echt 4 jaar lang niks gedaan op het vmbo, en heb met mn examen heel veel geluk gehad dat ik van de decaan naar de havo mag!
maar ik moet er dus wel flink mn best voor doen als ik het wil halen.
ik moet nu ook een opstroommodule voor wiskunde maken :frowning_face:
maar ik heb het er voor over! :slightly_smiling_face:

jaaaa, sowieso, van 3 vwo {waar ik amper iets heb gedaan} naar 4 havo gegaan en nu blyf ik goddamned zitten. Dus ehm, ja, absoluut!
-denk ik-

ik ga van 3 vwo naar 4 havo omdat ik perse niet wil blijven zitten
en dus ga ik mn best wel vet goed doen , want ik weet nu dat huiswerk voor bepaalde vakken wel ECHT nuttig is en dat ik het echt moet maken xD

Same here!
Moet precies hetzelfde.
echt geen zin in… die examens.

Ik ook! Ik ben van 5vwo naar 6vwo bevorderd alleen met hakken over de sloot… Dus ik moet even hard werken als ik een beetje redelijk mijn examens in wil gaan! Ik ben nu echt supergemotiveerd (dat komt doordat het vakantie is, hoe vreemd het ook klinkt… maar verveling haalt blijkbaar het slechtste in mij naar boven…!) dus wie weet gaat 't dit jaar wél lukken :slightly_smiling_face:

Ik ook and I’m scurrred!
Ik moet het echt goed doen dit jaar | :
Ik zeg altijd dat ik volgend jaar mn best ga doen

Ik ging dit jaar over van 5VWO naar 6VWO met een lijst met zo’n driekwart van de cijfers 6jes…
Is voldoende, maar zeker dat ik dat niet wil hebben op mijn eindlijst.
Dus dat wordt blokken volgend jaar, ik weet zeker dat ik het kan.
Uit pure lamlendigheid doe ik het gewoon niet xD.

ik ben geslaagd.
dus nooo (H)

Dat denk ik elk jaar in September, maar nu niet want ik neem een jaartje vrij van school. Even een keer niet ervoor gaan. :v

ik nam me dat elk jaar voor
maar t lukte me nooit x]

ik zeg elk jaar dat ik ervoor ga
maar dan gaat alle skut in het begin en heb ik geen motivatie meer
ben ook blijven zitten trouwens :confused:

Ik moet komend jaar 4-HAVO over gaan doen, en ik zal er ook tegenaan moeten :slightly_smiling_face: Scheelt dat twee andere vriendinnen ook (zijn) blijven zitten; eentje komt van 3 naar 4-HAVO, en de ander doet 4-HAVO over, en nog heel veel oude klasgenoten van mij.

Als je een niveau naar beneden gaat omdat je er op bijvoorbeeld havo niks voor hebt gedaan, hoef je op vmbo al helemaal niks te doen. Dat heb ik zelf ook meegemaakt toen ik van vwo naar havo ging. Vmbo zal voor jou een eitje worden als je op havo niks hebt gedaan! Want dan had je waarschijnlijk havo best kunnen halen als je er wat meer voor gedaan had dus als je hier niks voor doet moet het makkelijk kunnen.