Vogel in afzuigkap?

Hee meiden (:

Ik heb 2 dagen geleden een vogel in huis gehad, deze was binnengevlogen. Toen heb ik alle deuren enz open gezet. Na een tijdje zag ik hem niet meer, dus ging ik er ook vanuit dat ie weg was.

Maar nu hoor ik een raar piepend geluid en getik in de afzuigkap.
Dus mijn vraag is: Kan een vogel in je afzuigkap komen?
Waarop is een afzuigkap uberhaupt aangesloten?

Oh, uhm, volgens mij zou het wel kunnen maar er zijn geen grote openingen ofzo waar hij doorheen kan geloof ik… Dus lijkt me wel vreemd…

Ja dat dacht ik dus ook.
Maar ik hoor toch duidelijk een vogel piepen.
Ik ben ook nogal bang dat er straks in eens een vogel tevoorschijn komt. xD

miss dierenambulance bellen ofzo?
i dont know srry… :blush:

laat iemand anders in de afzuigkap kijken!!

Haha nja maakt niet uit. (:

Wil alleen geen dood vogeltje vinden straks. :frowning_face:

Ja heb ik al gevraagd aan me vader, maar die is nu weer terug slapen.
Ik weet ook niet hoe de afzuigkap open moet.

Maar weet iemand waar de afzuigkap uit zou moeten komen? buiten ofzo? xD

wij hebben dat ook, maar bij ons zit er ergens een gaatje in het rietendak. Als een vogel daarin komt, komt hij tussen het plafond van de keuken en de vloer van de verdieping erboven. En dan hoor je een vogeltje lopen, piepen en tikken. Heel zielig maar de dierenambulance komt er niet voor, dus we moeten zelf met een bezem in een gat in de vloer gaan poeren. Gelukkig hebben ze wel allemaal kunnen redden, moet er niet aan denken dat er dode vogels in het plafond liggen te rotten.
Als ik jou was zou ik het even tegen je ouders zeggen, en die weten waarschijnlijk wel of er daadwerkelijk een vogel in kan komen?

Ja ik woon samen met mn vader, dus ik heb het aan hem gevraagd. Maar hij zei: Kan niet. En is toen weer terug naar bed gegaan, hij moet om 5 uur dr uit fzo dus dat snap ik dan wel. Maar ik zit hier met een probleem dus. xD

haha maar je hoort normaal geen rare dingen 's avonds? :slightly_smiling_face:

Normaal niet nee, haha. Behalve mijn dwergteckel die soms blijkbaar vrij heftige dromen heeft. xD

je kan ook de afzuigkap aanzetten want dan wordt die naar buiten geblazen…

Gaat ie dan niet dood?

Bedoel je zo groot ding ? Want daar kan je toch van die kapjes afhalen?

een afzuigkap heeft toch roosters? dan kan een vogel er niet in lijkt me.
En aan de buitenkant waar de lucht afgevoerd wordt zit normaal ook een rooster
dus dan zou hij er daar ook niet in/uit kunnen

Inderdaad, normaal hoort er een rooster voor te zitten. Volgens mij kan je bij sommige het rooster wel open halen.

Ik heb net eens bij onze afzuigkap gegeken… maar dat is echt onmogelijk om daar in te vliegen xD bij ons past er niet eens een wesp door heen x]
Weet natuurlijk niet of er bij jullie bij de afzuigkap ook roosters zitten,

hahahahaha
ik zie het al voor me
maar misschien kun je iemand laten kijken? of steek er een stop door heen
sorry ik heb niet verstand van zulke dingen wel heel sneu voor dat vogeltje