Voetnoot voor of na tekst? help

Ik ben op dit moment bezig met mijnpws voor school,

Anyway ik weet de precieze regel voor voetnoten,

Als je een bij een stuk tekst een voetnoot wilt plaatsen, zet je die dan VOOR of NA de tekst?

En als je een voetnoot gebruikt, bedoel je dan dat dat je bron is, of dat het letterlijk geciteerd is?

Ehm na. Er zijn heel veel verschillende manieren om voetnoten te maken, maar als het goed is zet je de precieze bron, uitgever, jaartal etc in de bronvermelding (voetnooit)

Dankjewel! maar als je een voetnoot dus plaatst kom die dan na je tekst of voor je tekst?

Het moet VOOR. ik had overal bij mijn profielwerkstuk dr na, en toen moest ik alles ervoor :slightly_smiling_face:

Stel je voor je hebt je pws over ontdekkingsreizigers en in boek A vind je dat columbus amerika heeft ontdekt, zeg je:

Columbus heeft Amerika ontdekt. 1 (voetnootje dus)
En dan komt onderin/aan het eind van je tekst te staan dat het uit boek A komt met die en die schrijver van die en die uitgever en blabla jaartal :slightly_smiling_face:

Strangeeee, ik moest NA, ook hier op de uni moet het erna?

oh haha de een zegt voor de ander na. dus het maakt niet veel uit? xD

Wij moeten altijd die erna zetten.

Na, en als het voor je pws is, heb je vast een boekje waarin staat hoe het bij jullie wordt verwacht.

Ik heb altijd geleerd dat het erna moest. Lijkt me ook logisch als het voetnoot heet.

In wetenschappelijke artikelen moet het er altijd na. Degenen die het er voor moeten doen, doen echt iets fout.