Gisteren gingen we voetballen in de pauze. Ik had zin om mee te doen. Maar toen hadden ze mij in de goal gezet. Toen ik 1 bal door liet gaan, toen werd een jongen super boos op mij omdat ik hem wel tegen had kunnen houden(wat niet zo was. Ik ben maar klein dus kan niet zo hoog). Dus toen zei ik: `Doe jij het dan als je het zo goed weet.’ Alleen dat wou hij dan weer niet. Toen had ik opeens niet meer zo’n zin meer om te keepen.
Vandaag, gingen de jongens weer voetballen. Maar ik had geen zin meer, want dan moest ik toch weer gaan keepen. De jongen die het de dag daarvoor boos op mij werd omdat ik 1 bal door liet zei dat ik mee moest doen. Ik begreep het niet helemaal. Maar toen zei hij dat ik mee moest doen omdat ik de eerste helft ook mee moest doen. Ik had geen zin dus liep met mijn vriendinnen weg. Maar toen schoot die jongen de bal tegen mijn achterhoofd aan. En niet zachtjes ofzo hoor. Maar ik wou weg lopen. Alleen toen kwam hij de bal halen en zei: `Je laat het team in de steek.’ Toen kon ik het niet meer laten en gaf hem een trap. Hij kwam op mij af een haalde me onderuit. Hij schopte me 10x zo hard terug, nu heb ik een flinke blauwe plek.
Nu denk ik alleen maar: Had ik hem wel moeten schoppen? Of had ik gewoon moeten doorlopen? Heeft iemand tips. Of kan iemand vertellen wat ik wel en niet had moeten doen. Of wat ik volgende keer in zo’n situatie kan doen?