Voetbal

Please help me!!

Ik ben 14 en heb een probleem. Ik vind het super leuk om te voetballen en doe dit ook regelmatig. Dus zou ik best graag op voetbal willen. Nu rijd ik al paard en dat komt niet altijd handig uit met mijn school. Ik doe Atheneum en vind het best lastig, ik sta ook maar net op het randje voor overgaan. Nu wil ik dus best graag op voetballen,maar ik weet niet of dat wel zo handig is. Ik wil niet stoppen met paardrijden. Wat moet ik doen??

Als paardrijden al lastig is om te combineren met school zou ik
geen extra sport (voetbal) erbij gaan doen.

Stel dit gewoon een jaar uit zodat je nu kunt focussen op school!

Wat eventueel wel kan is om bij de voetbalclub voor te stellen dat je alleen
komt voetballen als je het red met school. Zodat je je niet verplicht voelt om te komen!

Voetbal is een teamsport en het wordt meestal niet echt gewaardeerd als je de helft van de tijd er niet bent. Maar ik zou als ik jou was gewoon een keuze maken dan. Ik heb dit ook gehad, maar ik heb toen voor voetbal gekozen. Ook omdat ik met m’n werk zat. Maar ik ben nu ook van mening dat je prima eromheen kan plannen met school. Voetbal kost je maar 5/6 uur in de week.

Als je school nu al lastig vind te combineren met paardrijden, en je niet wilt stoppen met paardrijden zou ik niet onder voetbal gaan. Ik zou je als ik jou was dan eerst focussen op school, dan kun je altijd nog onder voetbal gaan! (:

Ik weet dat voetbal een teamsport is…
Tegenwoordig heb je steeds vaker ‘vriendenteams’ waarbij je niks verplicht bent.

Heb je vriendinnen die ook voetbal spelen?
Je zou er natuurlijk ook rekening mee moeten houden in welk team je komt. Als je pas net begint kom je dus niet in 't 1e terecht. en zijn er dames teams? want dit is ook wel belangrijk dat je weet waar je aan begint. Ik speel zelf al 10 jaar voetbal en ik vindt 't persoonlijk niet kunnen als je er de helft van de tijd niet bent. Je bent wel een team en met de mentaliteit “ik kom wel als ik tijd heb” kom je ook niet ver. dat maakt het er niet leuker op. Als je gaat voetballen vindt ik persoonlijk wel dat je er tijd in moet steken, het is niet voor niets een teamsport. en zelfs voor “vriendenteams” is hetniet leuk als de helft niet komt.

Ik zou eerst goed nadenken of je het met school redt. ik ben toch zo’n 8/9 uur kwijt aan 't voetballen. 2 avonden en de zondagmorgen. er gaat dus toch echt wel tijd in zitten. Ik weet niet hoeveel je nu aan school moet doen maar dat kun je zelf wel inschatten of hetmogelijk is dat je het haalt. als je het echt graag wil zou ik het zeker doen.