voetbal probleempjes?

ik ga het volgende seizoen bij een voetbalvereniging,
maar het probleem is dus, dat ik voor geen meter kan voetballen. :stuck_out_tongue:
dus weten jullie manieren om een klein beetje te kunnen voetballen?
gewoon handige tips hoor, de rest leer ik daar wel. (ik ga een saaie zomer hebben dus dan kan ik de hele zomer oefenen op jullie tips. :stuck_out_tongue:)
en probleem 2; ik durf niet te douche.?
weten jullie daar iets tegen?
xx

Je hoeft niet perse te douchen, gewoon zeggen dat je liever niet samen douched. Zeg ik ook gewoon…En ik heb niet echt tips, oefen anders gewoon in de zomer? Er zijn niet echt tips…

man wat zal jij stinken als je je niet doucht :’)

ga gewoon wat over passen, zet een paar pionnetjes neer en ga daar met je bal doorheen, de snelheid proberen op te voeren (per keer, niet tijdens) en dan aan het einde een goaltje waarin je kan scoren.
Verder: ga hardlopen, je hebt een goede conditie nodig

Als je er een beetje aanleg voor hebt gaat het wel lukken hoor. En wij douchen trouwens nooit na de wedstrijd, maar meestal gewoon pas als we thuis komen.

Veel oefenen in de tuin en na de hockey douchen we ook niet op de club, maar gewoon thuis, dat doet iedereen. Maar misschien is dat bij de voetbal anders

• trap vanaf het begin met de binnenkant van de voet, de meesten gaan namelijk met de punt en dat is moeilijk af te leren.
  • goede conditie opbouwen is erg belangrijk
  • ga hooghouden, het klinkt misschien dom maar je krijgt er een flinke balcontrole van.
  • ga proberen hoog te schieten, dat doe je doormiddel van je lichaam naar achteren te buigen. laag schieten doe je door je lichaam over de bal te buigen.
  • als je met de bal wilt lopen probeer dan bij elke stap de bal te raken.

Douchen:
het is wel erg belangrijk maar als je het liever niet wilt doe het dan niet, je team zou je moeten respecteren en als je ze toch dwingen, bespreek het dan met de leider. Maar met uitwedstrijden is het misschien wel fijner als je gaat douchen anders stinkt het naar zweet in de auto.

haaii
ik zit nu ong. 2 jaartjes op voetbal maar in het begin kon ik het ook nog niet zo heel goed, dus ik ging maar oefenen ik heb in de speeltuin zo’n soccerhome zo’n voetbalkooi weetjewel als je daar in oefent word het al een stuk beter. En bij ons in het team maken ze er een bestwel groot probleem van als je niet doest duzz maar bij doezen ook in ons onderbroek klinkt miss raar ik weet het. Maar je kunt de eerste keer ook nog ff aankijken en gewoon zeggen dat je ongesteld bent ofzo.

maar bij sommige clubs MOET je douchen.
& dat voetballen gaat vanzelf wel lukken!

Oh bij mijn club moet je ook douchen maar doe het toch niet :slightly_smiling_face: Mag ik toch zelf bepalen, zweet sowieso niet erg…stink ook nooit dus ja…

haha, tot nog toe bedankt. :grinning:
maar ik heb gehoord dat je daar ook persé moet douche, maar dan houden ze wel broekje aan. maar dan wel zonder bovenstukje, en dat vind ik ook best eng, omdat het er allemaal nog zo raar uitziet. :tipping_hand_man:

douchen: in het begin lijkt het heel raar om te gaan douchen. echt niemand in mijn team durfde het. toen gingen we op kamp en daar was de douche zeg maar een groot hok met allemaal douchekoppen dus moest je wel samen douchen, een paar deden een bikini aan maar toen had ik echt zo iets van waar schaam ik me eigenlijk voor? iedereen ziet er toch hetzelfde uit. misschien helpt het als je niet de enige bent die voor de eerste keer doucht met anderen erbij, heb je niet dat je bijv iemand kent die er ook op gaat, en die dan ook voor de eerste keer moet douchen, dan hebben jullie zeg maar hetzelfde schaamte gevoel.

douchen: in het begin lijkt het heel raar om te gaan douchen. echt niemand in mijn team durfde het. toen gingen we op kamp en daar was de douche zeg maar een groot hok met allemaal douchekoppen dus moest je wel samen douchen, een paar deden een bikini aan maar toen had ik echt zo iets van waar schaam ik me eigenlijk voor? iedereen ziet er toch hetzelfde uit. misschien helpt het als je niet de enige bent die voor de eerste keer doucht met anderen erbij, heb je niet dat je bijv iemand kent die er ook op gaat, en die dan ook voor de eerste keer moet douchen, dan hebben jullie zeg maar hetzelfde schaamte gevoel.

gewoon kleren uit en gaaaan met die banaaaaan! :grinning:

nee serieus,ik snap echt wel dat je het eng vind, zou ik ook vinden als ik in een nieuw team enzo kwam, maar ik zit all negen jaar in hetzelfde voetbalteam en dan maakt het je niet meeer uit als je elkaar als naakt ziekt vanaf je 6e. :stuck_out_tongue:
maarja, gewoon wachten tot iedereen het uit heeft en dan zelf komen, en gewoon snel douche de eerste paar keer.
ken je er iegenlijk al veel mensen van?

en voor je vaardigheid; gewoon goed je best doen op de training en zelf slalonnen enzo, en conditie opbouwen alvast. want groot veld is aan het begin écht groot. :3

xxxx

uups.

uuup.

Oefenen in de zomer?
Veel WK kijken (voor de technieken [en omdat het leuk is xD] en het spel).
En douchen: ga gewoon niet, zeg bijvoorbeeld dat je snel naar huis moet o.i.d. =D

haha, oké, maar dan vind iedereen me zo’n preutse doos. :frowning_face:

Nou ik douch gewoon ook niet en niemand vindt mij een preutse doos en dan ben ik dat maar. Ik voel me er gewoon niet fijn bij.

ja oké

maarup.