Voetbal/hardlopen

Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar. Ik voetbal nu ongeveer 3 jaar. Ik wil misschien stoppen met voetbal, omdat ik de trainingen niet leuk vind en het wordt allemaal een beetje saai. Maar ik weet dit nog niet zeker. Ik wil namelijk wel graag blijven sporten! Maar ik dacht eraan misschien te gaan hardlopen. Ik wil niet echt een nieuwe sport gaan doen, zoals hockey ofzo. Heeft iemand misschien tips voor het hardlopen? Hoe je moet beginnen enzo … En met hoeveel km je moet beginnen ?

xx

voor hardlopen moet je wel goede schoenen hebben! ze zijn redelijk prijzig, maar je kunt ze redelijk lang gebruiken. als je geen goede schoenen hebt, loop je grote kans op blessures.
misschien heb je qua schema’s iets aan deze site →
hoop dat je er iets aan hebt, x

Jaa, ik heb nog wel een paar oude maar als ik echt zeker weet dat ik van hardlopen ‘mijn sport’ maak, dan zal ik mijn ouders proberen te overtuigen haha.
Ik heb gekeken op die site en het lijkt me erg handig, bedankt!
Heel erg bedankt ! x

Gewoon blijven voetballen, daar loop je ook :wink:
euhm… nee, je moet zelf kiezen… Ben zelf ook een voetballer, en ik ga buiten de trainingen en wedstrijden ook nog hardlopen.

Haha, jaa ik denk er nog maar is goed over na. Ja ik loop ook wel eens hard tussendoor maar niet echt 3 keer per week ofzo haha. Maar bedankt voor je reactie !

You’re welcome(: maar voetbal en hardlopen is ook goed te combineren hoor(: doe het zelf ook als het niet sneeuwt ofzo tenminste :flushed:
Maar je moet kiezen wat jij het leukste vind(: