Voelt soms als een wedstrijd.. school

Haaj,
Ik zit al ff met iets, wat ik ook op me andere school had. Ik heb soms het gevoel dat school echt een wedstrijd is ofzo, en dan bedoel ik niet qua hoge cijfers halen maar qua sociale gedoe. Ik heb altijd het gevoel dat ik de leukste, grappigste, vrolijkste moet zijn enzo anders blijf je alleen achter. Bijvoorbeeld met gym moet je dus soms iets doen met ze tweeen maar de meeste roepen dan meteen: met jou?! maar als ik niet altijd zorg dat ik de leukste enzo ben dan blijf je dus alleen achter of dan kom je alleen te zitten… Hebben meerdere mensen dit gevoel?

Ik zit nu altijd naast een meisje in me klas waar ik vooral mee omga. Maar sinds kort ging opeens een ander meisje waar ik ook mee omga een keer naast haar zitten met een les, en nu opeens zitten hun altijd naast elkaar met die les en zit ik alleen… :s Vind ik een beetje raar van ze, en laatst zei dat meisje ook van: weer naast jou zoals altijd met deze les? Ik dacht echt wtf ik zat daar altijd en nu moet ik alleen zitten… Zal ik er nu ook over praten met hun dat ik het een beetje raar vind of zal ik gewoon een keer zeggen van nu naast jou? En ik heb ook veel clusteruren dus met zoveel lesuren zit ik al niet bij hun. Klinkt miss beetje kinderachtig allemaal, maarja wou het ff kwijt x)

Zo gaat dat altijd op de middelbare school, tsja wat kun je er aan doen… eigenlijk niet veel. gewoon jezelf zijn en als mensen je dan niet leuk vinden is dat toch hun probleem en niet die van jou? Als ze jou niet mogen als je je zelf bent moet je alleen maar trots op jezelf zijn dat je dan alleen zit en niet met iemand die je niet mag om wie je echt bent.

Urrrgh ik haatte de middelbare school. Ja zeker die eerste jaren was het echt ‘om het mooiste kleren, om het meeste uitgaan…’ en ik mocht al die dingen dan niet en ja, dan bleef je inderdaad achter. Maar in de loop van de tijd vind je wel écht vrienden bij wie al die dingen niet boeien. En dan beleef je nog wel een leuke middelbare schooltijd.
Misschien kan je toch eens volgende keer proberen nog eens naast een van die meisjes te zitten. Misschien hebben zij gewoon net hetzelfde gevoel en willen ze zo snel mogelijk iemand om naast te zitten ofzo.

dat heb ik ook (ook op het gebied van cijfers). Je moet gewoon jezelf blijven. (en met die cijfers bij mij, ja dat motiveert meer gewoon enormXD)

Haha ja, dat ken ik. Ik moest bij de eerste lessen op de eerste dag naar het ziekenhuis, en toen zat ik de rest van dat jaar alleen bij Engels. Of dat leraren dan helemaal plattegronden gaan maken, en dat dit wel wordt bijgehouden als je alleen zit, maar als je naast iemand zit dan net weer niet en dan zit die de volgende les misschien ook weer niet naast je omdat die persoon iemand heeft gevonden die die net iets beter kent of net iets leuker vind.

Ik zou je er niet al te veel van aantrekken en idd vragen ‘wil je nu een keer naast mij?’. Zeker als een van de twee er een keer niet is moet je dit doen. Je moet maar blij zijn dat je in ieder geval niet het meisje bent waar niemand naast wil zitten… want dat is nog erger, toch?