Voel me zo eenzaam

Heey meiden,

Ik ben een meisje van 19 en zit in de 2e klas van het HBO.
Nu het jaar weer is begonnen merk ik dat de meiden uit me klas allemaal wel iemand hebben waarnaar ze zijn toegetrokken, en ik ben eigenlijk de enige die nergens bij hoort.
Ik zit wel altijd bij 2 meisjes, maar ze praten eigenlijk alleen maar met elkaar en ik vind ze ook niet super aardig ofzo.

In de klas zie ik altijd iedereen met elkaar lachen, en ik hang er altijd maar bij. Als ik toch met iemand probeer een gesprek aan te knopen door iets te vragen, dan wordt mijn vraag beantwoord en meer ook niet. Ik probeer echt om mensen aan te spreken enzo maar ik lijk gewoon nergens tussen te passen.

Ik voel me zo eenzaam en ben het zat om altijd maar de loner te zijn. Ook in het echte leven heb ik maar 2 vriendinnen, maar daarnaast heb ik nog wel een zus en een lieve vriend om dingen mee te doen. Eerst dacht ik: ik ga toch alleen maar naar school om te leren en meer niet, maar er zijn natuurlijk ook tussenuren en leswisselingen.

Weet niet echt wat jullie ermee moeten, wou het gewoon even kwijt denk ik…

Helaas herkenbaar.

Waar ken ik dit toch van…

ik snap hoe je je voelt, en misschien is het een troost: je bent echt niet de enige.

kijk eens rond in de klas naar mensen die met zijn 3en zijn, in hun eentje, wat stiller of oplettend. Misschien zie je daardoor mensen die je niet echt zijn opgevallen de vorige keer. En altijd blijven doorvragen! Ook naar bijv huisdieren ofzo, als je toch een keer naast iemand zit. dan gaan ze vanzelf wel vertellen.
heb je hier wat aan?

érg herkenbaar.

heb je dan wel iemand in gedachte die in je klas zit waar je wel vrienden mee wilt worden. Dan kun je naast die gene gaan zitten en ook egt een praatje met degene gaan maken, dus niet een vraag stellen en that’s it maar egt vragen van; hoe was je vakantie of heb je trouwens ook broers of zussen en je vertelt over jezelf en zo begin je dus een praatje. en als ze een grapje maken waar ze om lachen, lach dan mee en maak opmerkingen zo ga je er een beetje bij horen xdd ik hoop dat ik je vooruit heb geholpen
XX

ik was niet eenzaam op school… maar erbuiten juist omgekeerd. zijn er geen mensen uit andere klassen waar je het wel mee kan vinden? je hoeft niet bang te zijn over wat de mensen op school over je denken want je ziet ze er na toch niet meer… knoop eens een gesprek met iemand anders aan… en zeg hoi tegen n vreemde… begin over een mooie schooltas. je moet zelf open zijn…
succes meis.

Bedankt voor al die reacties!
Ik weet wel dat er veel mensen eenzaam zijn, maar toch zie ik niemand alleen zitten ofzo. Niet dat ik alleen zit, ik ga gewoon ergens naast zitten maar het lijkt gewoon niet te klikken. En dat terwijl ik echt niet zo’n apart mens ben ofzo; ben gewoon een meisjesmeisje…

Bedankt Rooosaaa; heb er wel wat aan, maar het stomme is dat IK altijd doorvraag, maar wil het ook niet te vaak doen want wil niet als een stalker overkomen haha.

Bedankt voor al die reacties!
Ik weet wel dat er veel mensen eenzaam zijn, maar toch zie ik niemand alleen zitten ofzo. Niet dat ik alleen zit, ik ga gewoon ergens naast zitten maar het lijkt gewoon niet te klikken. En dat terwijl ik echt niet zo’n apart mens ben ofzo; ben gewoon een meisjesmeisje…

Bedankt Rooosaaa; heb er wel wat aan, maar het stomme is dat IK altijd doorvraag, maar wil het ook niet te vaak doen want wil niet als een stalker overkomen haha.

je hebt een punt,
misschien moet je kijken wat ze aan het doen zijn? en daar op reageren. weet ik veel, iets tekenen ofzo…

Dankje!
Er zijn wel 2 meisjes die me leuk lijken, maar die zitten al vanaf het begin van vorig jaar elke keer samen met 4 andere meisjes in een projectgroep waardoor ze erg naar elkaar zijn toegegroeid. Ze zijn tijdens projecten maar ook tijdens tussenuren samen. En hun gaan juist om met 4 bitches, die de zwakkere meisjes uit onze klas gewoon pesten! En met die 4 wil ik dus niet omgaan! En die 2 meisjes zitten altijd in het midden van die 4 dus dat wordt nogal lastig haha.

En daarnaast weet ik niet of ze aardig zijn…

Herkenbaar! Probeer er toch nog snel wat aan te veranderen, aan het begin van het jaar is het nog makkelijker dan aan het eind van het jaar. Ik weet hoe moeilijk het is, maar blijf mensen aanspreken. Of ga anders op zoek naar een meisje, die ook een beetje alleen is.

Gosh, 2de jaar van het HBO ( zullen wel allemaal zo rond de 19 / 20 zijn ) en nog steeds mensen pesten? ://

That’s why I hated school!

Ga zaterdag zelf voor de eerste keer weer, gelukkig wel volwassenenonderwijs :slightly_smiling_face: Hoop dat er aardige mensen tussen zitten, want zoals ftm88 al zei, je hebt tussenuren en leswisselingen… *lichtelijk nerveus* :stuck_out_tongue:

heel erg herkenbaar ):

Jep je hebt gelijk! Beter nu dan over een paar maanden!

zo voelde ik mij ook vorig jaar in de 4e…

Ik ben nu eerstejaars student. En dan is het ook nog even zoeken met colleges naast wie ik moet zitten. Ik heb al 2x de fout gemaakt dat ik al ging zitten naast een groepje zeg maar. Ik ga morgen maar eens proberen om naast iemand te zitten die alleen zit. Vind het nog best wel eng toch… Ik hoop dat het allemaal went =/

Snel zijn, want als iemand in een groepje zit wordt het toch wel lastiger! We moeten welis dingen in groep of met zijn 2en doen, maar iedereen heeft al een vast groepje/2tal dus zo kan je eigenlijk ook niemand leren kennen…

zo was mijn tweede middelbaar. Maar het jaar daarop kwam ik in een volledig nieuwe klas terecht en daar waren al een stuk leukere mensen en daar heb ik stilaan vrienden kunnen maken (: vergeet niet dat dit maar een kleine fase in je leven is. Het wordt wel beter.