Hoi meiden,
Mijn naam is Demi, ik ben bijna 21 jaar en werk sinds dit jaar voor mezelf als nanny bij een gezin met 2 kleine kindjes.
Zojuist was ik buiten aan het wandelen. Baby in de kinderwagen, dreumes lopend naast mij. We gaan vaak naar buiten, helemaal met dit heerlijke weer. Nu wilde wij oversteken en liep mijn dreumes blijkbaar in de weg op de stoep voor een fietser. Ik steek altijd over met hem aan mijn hand, dus was al bezig om zijn hand te pakken. Wij staken over en de enige buitenlander tussen de fietsers stak zijn middelvinger overdreven naar mij op. De rest van de fietsers fietste onbezorgd verder. De minachtige blik van de man bleef op mijn netvlies hangen. Met een brok in mijn keel liep ik verder.
Van de week zat ik voorin de bus achter de chauffeur. Dit zijn eenpersoons-stoelen. Ik moet altijd een lange rit dus heb gelukkig altijd wel een plekje. Naarmate de bus richting de stad rijd wordt hij steeds voller en moeten sommige mensen staan. Nu was het van de week zo dat een buitenlandse vrouw zich naast mij in de eenpersoons-stoel wilde proppen. Dit ging natuurlijk niet en ze werd boos op mij, schold in een andere taal op me. Ik ging de bus uit met een rotgevoel.
een tijdje terug zat ik in de tram. Zat lekker muziek te luisteren met oordopjes in toen ik ineens een buitenlands meisje tegen me zag praten. Ik dacht dat ze iets wilde vragen dus deed mijn ooordopjes uit. Ze was tegen mij op twee meter afstand aan het schelden. Ik moest met mijn blonde *ziekte*hoofd voor me kijken etc etc. Ik schrok me natuurlijk helemaal kapot. Gelukkig gingen ze er twee haltes later uit.
Een paar maanden geleden ging ik snachts met de nachtbus naar huis vanaf een vriendin. Oke, ik weet dat het nooit verstandig is om snachts alleen te reizen… maar voor deze ene keer, okee. Ik stond bij de halte te wachten en er kwamen twee buitenlandse mannen naar me toe en begonnen tegen me te praten, oftewel vervelen. Ik zei niks en deed of ik pools was. Zo van ik versta jullie toch niet. Ik was doodsbang dat ze me zouden beroven, gelukkig kwam de bus net toen ze agressief werden
. Gered!
En tot heden wordt ik nog steeds regelmatig lastiggevallen door buitenlandse jongens/mannen. En ik probeer met dit topic echt geen haat te zaaien. Integendeel! Ik ben juist altijd een persoon geweest die racisme en degelijke haat, je kan niet iedereen over een kam scheren en er zijn ook goede allochtonen/buitenlanders die wel een bijdrage leveren aan de samenleving! Zo heb ik altijd gedacht, maar ik merk aan mezelf dat dit (on)bewust langzaam aan het veranderen is. Ik zie namelijk alleen de slechte kanten van die bepaalde mensen en nooit eens een goede kant. En ja dan kunnen we er omheen draaien, maar dan heb ik het over Marokkanen en Turken.
Ik heb op de middelbare school zelfs allochtone vrienden gehad waar ik wel de goede kanten van heb gezien. En ik wil ook niet zeggen dat ik nu aan het discrimineren ben want zo wil ik niet zijn. Ik merk kortom alleen wel dat ik er moeite mee begin te krijgen omdat ik zelf nooit wat fout doe maar wel altijd wordt lastiggevallen! Ik discrimineer nooit allochtonen of wat dan ook, maar op de een of andere manier moeten zij mij wel altijd hebben. En dat zorgt ervoor dat ik straks wel ga discrimineren…
ik kleed me netjes, presenteer mij netjes en heb een open houding. Soms vraag ik mij af wat hun probleem is… zijn er meer meiden die zich in mijn verhaal kunnen vinden? Hoef geen meningen te hebben ofzo, maar vooral even over dit onderwerp praten zal mij goed doen.