Voel me schuldig tegenover mijn vriend

Hey, ik ben 16 jaar en ik ben een halfjaar samen met mijn vriend. Ik zie hem echt heel graag.
Toen we pas samen waren, hadden we het er eens over. Ik vertelde hem dat ik pas seks wil als ik een relatie heb van minstens 6 maanden. (dat is één van mijn principes).
Nu we al 6 maanden samenzijn, slapen we ook al samen.
Af en toe probeert hij om seks te hebben. (aangezien ik hem altijd zei dat ik minstens 6 maanden wil samenzijn vooraleer ik seks wou, en aangezien we nu ook daadwerkelijk 6 maand samenzijn).
Maar het probleem is dat ik toch het gevoel heb dat ik liever nog wat wil wachten.
Ik heb dus eigenlijk al die tijd hem iets ‘beloofd’, en me niet aan mijn ‘belofte’ gehouden.
Ik heb hem verteld dat ik mijn woorden terugtrek en dat ik eigenlijk toch nog niet klaar ben voor seks. Ik voel me hier zo rot over, want ik zou wel graag willen, maar ik ben er uiteindelijk echt nog niet klaar voor.
Ik heb het gevoel dat ik al die tijd met zijn voeten heb liggen spelen, maar zo bedoelde ik het helemaal niet :frowning_face:

Ik voel me schuldig :frowning_face: hoor ik me ook schuldig te voelen? Niet alleen het feit dat ik mijn ‘belofte’ niet heb waargemaakt, maar ook door het feit dat ik een jongen meer dan 6 maanden laat wachten vooraleer ik seks met hem wil? Is dit egoïstisch van mij? Iemand die zijn mening wil geven? :frowning_face:

Niet egoïstisch, jij moet doen waar je je goed bij voelt. Het is misschien wel jammer voor je vriend maar als hij van je houdt wacht hij wel tot jij er ook klaar voor bent. Ik zou gewoon een keer met hem praten dat het niet aan hem ligt, maar dat jij je gewoon nog niet klaar voelt en dat je dat van tevoren anders had ingeschat. Dan neem ik aan dat hij dat ook wel snapt. Niet iets doen uit schuldgevoel, dan hou je later een schuldgevoel tegenover jezelf.

Als jij er niet klaar voor bent dan is dat zo. En op mij komt het niet over als een belofte hoor, meer als, na 6 maanden zou het kunnen en niet eerder, maar voor t zelfde geld wacht ik nog een maand. Bespreek het gewoon met hem :wink: als hij ook zo dol is op jou begrijpt hij het wel :wink:

Succes!

Je hebt helemaal niets beloofd, vind ik! Je zei ‘minstens 6 maanden’ dus zelfs al wacht je 2 jaar, dan heb je nog niet gelogen. :slightly_smiling_face:

Maar zelfs al had je wel iets beloofd, dan moet je nog niets tegen je zin doen! Als je vriend je graag ziet, wilt hij dat zelfs niet! Niets om je schuldig over te voelen dus.

Precies :slightly_smiling_face:

Ik vind dat jouw vriend hier niet eens boos over mag worden o.i.d. want hij moet jouw gewoon respecteren en als jij vind dat je er niet klaar voor bent, ben je dat niet.
Goed dat je er dan niet toch “gedwongen” in mee gaat. Dat kan niet iedereen!

Jep.

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen! Je zei dat je seks wil bij een relatie van minstens 6 maanden. Dit kan dus ook langer zijn! En als hij jou daar oncomfortabel bij laat voelen, moet je het daar echt met hem over hebben. Deze relatie draait toch niet alleen om seks of wel soms?

Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je bent duidelijk geweest en dat heeft hij te respecteren.
Wat zou hij dan willen? Dat je toch seks met hem hebt en achteraf een soort van spijt gevoel van krijgt? Dat wil hij toch ook niet.?

Je hebt niks beloofd, je hebt alleen gezegd dat je minimaal 6 maanden wilt wachten. Je zei niet dat er na 6 maanden ook werkelijk seks gaat komen. Hij wacht maar tot jij klaar bent voor seks.

Ik vind het trouwens niet egoïstisch van je, mijn ex heeft bijna 2 jaar moeten wachten voordat wij het voor het eerst deden.

Heyhoi,

Het is totaal niet ego. Je hebt er gewoon nog geen behoefte aan.
Een ‘volwassen’ jongen zou dat begrijpen. Natuurlijk speelt seks een rol
in een relatie maar dat betekent niet dat dat het aller belangrijkste is
je kan het beste wachten totdat je er zelf goed bij voelt want anders doe je
het met tegenzin en dan zou je evaring vast minder leuk zijn.

Groetjes xxxx

Ja this een belofte…Maar uitzonderingen bestaat. Tenslotte stond het niet zwart op wit met een hand tekening.
Ik heb zelf de fout gemaakt door 'toch maar’te doen. niet dat het slecht was ofzo. maar ik weet niet of mijn vriend en ik voor altijd samen zullen zijn. Dus please wees wijs en doe wat je wil. Later kan je er alleenmaar dankbaar om zijn.
Sex isn’t the world in a relationship.

Succes (:

Als het om seks gaat mag je jezelf ALTIJD bedenken, zelfs als je 2 minuten daarvoor nog hebt gezegd dat je het wel wil.

En je hoeft je zeker niet egoïstisch te voelen! Draai het eens om: Is iemand niet juist egoïstisch om niet te wachten tot de ander er klaar voor is?

Precies dit. Seks moet je hebben als je daar allebei aan toe bent. Jij bent dat op dit moment nog niet en als hij van je houdt dan respecteert hij dat. Het hoort fijn te zijn en van jullie samen en je moet nooit doen uit schuldgevoel. Je bent niks verplicht aan hem, onthoud dat goed. =)

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, als hij echt van je houd accepteert hij dat.

Sorry maar wat vindt hij ervan? Als vriend hoor je dit te respecteren vind ik.

Het maakt helemaal niet uit dat je een jongen 6 maanden laat wachten.
Het gaat erom dat jij zeker weet dat je het wil.
Als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent moet je het absoluut niet doen want dan ga je er later spijt van krijgen.
Je hoeft je hier ook echt niet voor te schamen of je schuldig te voelen.
Dit betekend dat jij jezelf erg respecteert en gewoon nog even wil wachten.

Je vriendje zal hier vast niet boos om zijn.
Misschien vind die het juist wel fijn dat zijn vriendin gewoon eerlijk durft te zeggen dat ze niet wil of er nog niet klaar voor is.
Is je vriendje hier wel boos over dan moet je toch eens na gaan denken of dit wel echt iemand voor jou is.
Een jongen moet jou niet anders beoordelen doordat je iets neit wilt.
Jij beslist altijd nog zelf wat er met jou en jou lichaam gebeurd!

Zelfs al is het condoom al om en is het niet je eerste keer seks (al dan niet met die persoon). Als je niet wilt dan moet je dat gewoon zeggen, daar hoef je geen reden voor te hebben. Er niet klaar voor zijn is genoeg reden.

Niet schuldig voelen! Jou lichaam, jou keuze. Hij moet het gewoon accepteren, klaar uit.