Hey, ik ben 16 jaar en ik ben een halfjaar samen met mijn vriend. Ik zie hem echt heel graag.
Toen we pas samen waren, hadden we het er eens over. Ik vertelde hem dat ik pas seks wil als ik een relatie heb van minstens 6 maanden. (dat is één van mijn principes).
Nu we al 6 maanden samenzijn, slapen we ook al samen.
Af en toe probeert hij om seks te hebben. (aangezien ik hem altijd zei dat ik minstens 6 maanden wil samenzijn vooraleer ik seks wou, en aangezien we nu ook daadwerkelijk 6 maand samenzijn).
Maar het probleem is dat ik toch het gevoel heb dat ik liever nog wat wil wachten.
Ik heb dus eigenlijk al die tijd hem iets ‘beloofd’, en me niet aan mijn ‘belofte’ gehouden.
Ik heb hem verteld dat ik mijn woorden terugtrek en dat ik eigenlijk toch nog niet klaar ben voor seks. Ik voel me hier zo rot over, want ik zou wel graag willen, maar ik ben er uiteindelijk echt nog niet klaar voor.
Ik heb het gevoel dat ik al die tijd met zijn voeten heb liggen spelen, maar zo bedoelde ik het helemaal niet
Ik voel me schuldig hoor ik me ook schuldig te voelen? Niet alleen het feit dat ik mijn ‘belofte’ niet heb waargemaakt, maar ook door het feit dat ik een jongen meer dan 6 maanden laat wachten vooraleer ik seks met hem wil? Is dit egoïstisch van mij? Iemand die zijn mening wil geven?