Voel me nu echt klote / help?

het is beetje lang verhaal maar hoop dat jullie me kunnen helpen.

Woensdag begint voor mij school weer, en dan moet ik mijn stage verslag + stage boekje mee nemen naar school van mijn stage die ik voor de vakantie elke dinsdag had.
Alleen ik heb niks in dat stage boekje laten aftekenen door mijn stagebegeleidster…
Ik weet zelf eigenlijk ook niet echt waarom niet maar telkens dacht ik van nu laat ik het aftekenen (toen ik elke keer op dinsdag op me stage was) maar aan het einde dacht ik dan van aahg komt volgende week wel.
en zo ging dat door en is er niks afgetekend.
Nu heeft een vriend van mij wel al de helft met een verzonnen handtekening afgetekend maar het ziet er voor mijn gevoel best ongeloofwaardig uit…
Zal ik dinsdag als ik naar mijn sport ga, toch maar ALLES laten aftekenen door hem? want beter iets dan niets? of weten jullie iets beters?

maar ook nog een probleem: ik heb een tijdje terug paar dingen bij de H&M besteld, en nog niet betaald, kreeg telkens herinneringen maar telkens als ik die kreeg had ik NET niet genoeg geld.
Nu had ik er weer een en ik gooi ze meestal gewoon hopla weg maar nu dacht ik van nou even kijken stond er van ja herrineringen hielpen niet dus nu gaan we het aan de incasso iets ofzo voorleggen, en wilt u ons vandaag nog terug bellen ofzo. ik dacht kut!
maar ik heb sinds een paar weken geen baantje meer.
en als ik geen baantje heb krijg ik ook geen kleed en zak geld.
dus heb nog maar 20 euro ofz.
terwijl die rekening 57 is ofzo.
ik voel me echt kut.
echt kut.
en ik durf het niet aan me moeder te vertellen…

En het liefst loop ik nu weg, of pleeg ik zelfmoord,
en ja dit klinkt heel zelfmedeleiden achtig, maar binnen nu en 1 jaar terug is er echt heel veel gebeurd ivm mijn moeder, stiefmoeder, en vader.
En ik voel me gewoon echt heel slecht.
me moeder weet niet dat ik me zo slecht voel.
en ik begin nu gewoon te janken.

En mijn hoofd is 1 grote chaos, en mijn kamer letterlijk ook.
Ik kijk elke dag naar mijn kamer en denk nu ga ik opruimen, want alle kleren schoon en vies en spullen en echt alles ligt op de grond en bureau,
je kan amper lopen.
maar ik doe het niet opruimen, omdat ik dan denk aahg laatmaar doe ik morgen wel.

Mijn huiswerk gaat ook zo, alles op het laatste moment,
ik kom overal mee weg met smoesjes.
alleen maar tievus smoesjes.
en mischien kom ik er strx niet eens meer mee weg omdat ik het dan gewoon allemaal verkloot heb.
dit is nu mijn eindexamen jaar van het vmbo.
en ik haat mezelf echt. :frowning_face:

Help me please?

[b]Haaaai.
Ik zou alles laten aftekenen.

Najha misschien moet je H&M bellen en een BETAALREGELING maken van dat je iedere week een BEPAALDE bedrag stort.

Je heel schuldig dom en vanalles voelen helpt niet meid.
In de plaats daar aan je tijd te besteden moet je ergens anders aan denken.
Ga lekker afspreken.
Ga een rondje rennen als je boos ben.
& Huil vooral.

Doe aan een sport ofzo.
Je hebt letterlijk AFLEIDING nodig.

En ik zou snel beginnen met plannen.
Iedere dag 1 uur leren met pauzes ofzo.

& over opruimen gesproken
Ik doe dat ook niet altyd.
Een keer in de 3 maanden ofso.
Na dat mijn moeder zich DOOD heeft gezeurd.
Maar dat gaat bij me een beetje beter.

Ik doe dat meestal op Zondag.
Want die dag is saaaai en ik haat Zondag.
Dan heb ik never nooit iets te doen.
Dus doe ik dat.

Tjha.
Ik weet niet hoe ik jou kan helpen.
Want ik ken jou niet.

Maar ik hoop dat je dit goed vindt.
Veel succes.

[/b]

hee, bedankt in iedergeval voor de moeite om een reactie te plaatsen :stuck_out_tongue:

Ja maar mijn moeder zeurt bijna elke min, over mijn kamer maar het helpt niet echt…
en ene tijdje terug ging ik naar concert met mijn nicht tante en me moeder en toen zat mijn moeder van ja ze heeft nu ook geen baantje meer, dus ik moest uitleggen waarom niet enzo.
[gewoon omdat het echt kut werk was bij de afwas]
En toen gingen mijn moeder en mijn nicht een strandlaken kopen ofzo en toen zeiden ze van ja wil jij er ook een? onee je hebt geen baan HAHAHAH.
en zo ging het de hele dag door.
ik weet niet of het lullig bedoeld was, maar ik heb me echt verschrikkelijk kut gevoeld.

Ook voel ik me echt kut omdat mijn moeder meer aandacht aan mijn broertje geeft dan aan mij vind ik.
en de laatste maar weken/maanden kan ik ook niet meer echt met der lachen, ze kan alleen maar lol hebben met mijn stiefmoeder [ja ze is lesbisch sinds een jaar ofzo :S]
En we doen alleen maar rot tegen elkaar en sarcastisch, en ik voel me echt heel erg kut.
ik hou het gewoon niet meer vol? :frowning_face:

[b]

Dan moet je dat een keer alleen zeggen.
Zeggen dat ze JOU nu moet laten praten.
En dat die STIEFMOEDER &BROERTJE er niet bij moeten zijn.

Ik snap het helemaal.
Had ik ook me moeder schonk eerst alleen maar aan haar vriend en zn dochters aandacht en niet aan mij,
toen heb ik gezeurd en laten merken enz.

Toen waren ze uit elkaar gegaan
Omdat hy mij so domenzo vond.
FUCKHEMDANN

Maar hoe oud ben je.
Kan je geen andere bijbaantje vinden?
Ik wil best helpen met zoeken.
Ik doe het altijd maar niet voor me zelf voor anderen.
Want ik mag nog niet werken.
Behalve folderen en die shiteromheen,
Maar dat is zo STOMSTOM[/b]

Ben 15 dus kan gewoon vakken gaan vullen enzo.
maar ook dat stel ik uit om in te levern zo’n formulier.

ik haaaaaaaaaaaaaat mezelf echt!
kan het gewoon niet meer :’(

Heb het hele verhaal net een beetje zitten lezen. Misschien kan je hier iets mee;

• Toch naar je stagebegeleider gaan en alles laten aftekenen, en zeg dat je in paniek was geraakt omdat je het moest inleveren en er nog geen handtekeningen stonden. Zeg dat een vriend je wilde helpen en dus zelf een handtekening heeft gezet! [als je helemaal niets laat aftekenen en ze vragen er bij hem/haar naar, en hij weet dat hij niks heeft afgetekend ben je helemaal de sjaak!]

• Zeg tegen je moeder dat je een schuld hebt bij de H&M en vraag of zij hem wil afbetalen. Jij betaald je moeder gelijk terug zodra je een baatje én je eerste salaris binnen hebt!

• Zoek een baan, al is het maar vakken vullen, over een aantal maanden ben je 16 en kan je andere dingen gaan doen!

• Misschien dat je je moeder kunt proberen te vertellen wat je allemaal dwars zit. Lukt het niet? Schrijf een brief en als je zeker weet dat tie goed is geef je hem aan je moeder! Heb ik ook vaak gedaan als ik niet kon zeggen wat me dwars zat!

• Misschien toch slim om je kamer op te ruimen? Een opgeruimde kamer is een opgeruimd hoofd, zegt mijn moeder altijd! En het klopt ook nog is. nu mijn kamer schoner is, voel ik me toch beter!

• over school, tja ik kan zeggen dat je het gewoon moet maken, maar eerlijk gezegd deed ik dat ook nooit. Maar als ik mijn laatste VMBO jaar mocht overdoen had ik het toch gedaan! Ga leren en maak je huiswerk, want je examens haal je dus echt niet zomaar… en ik weet het, want ik zat tijdens de examens ook echt met de handen in m’n haren!

Hoop dat je hier allemaal iets aan hebt! Probeer gewoon je leven op orde te krijgen, zo voel jij je een stuk beter!

Dankje!
ja het lijkt zo makkelijk allemaal,
maar voor mij is dat het niet.
omdat ik een hele erge uitsteller ben,
ik kan moeilijk uit mijn gewoontes stappen.
hoe makkelijk dat voor sommige mensen ook lijkt.
ook ben ik snel afgeleid als ik bijv me kamer opruim of hw maak.
dan kom ik iets leuks tegen en dan zit ik de hele tijd met dat en dan opeens denk ik oja daar was ik niet mee bezig…

en wat betreft school.
ik wil wel me best doen, maar wat ik al zei ik ben een uitsteller
en het lukt me gewoon niet!

:frowning_face:

Heeee!
Ooo jij ook al zo’n uitsteller? me tooo!
Ik ben ook echt erg!
Ik weet niet of je hier iets aan hebt… maar als ik jou was zou ik ten eerste met je moeder proberen te praten over de aandacht die je verdient en niet van haar krijgt en je stagebegeleider laten tekenen. Daarna, als het (hopelijk) iets beter tussen je ma en jou gaat, zou ik haar vertellen over je bijbaantje dat je kwijt bent en de H&M bestelling die je nog moet betalen (het is namelijk niet zo slim om dat niet te doen) Je ma kan je dan misschien het geld lenen en ook helpen om een bijbaantje te krijgen. Vooral het bijbaantje zoeken raad ik je aan want als je een beetje leuke collega’s hebt, ga je er met plezier heen, vliegt de tijd sneller om en verdien je makkelijk geld (ookal zal je niet echt een hoog uurloon hebben met je 15jaar :grimacing: ) Ikzelf werk bij mcdonalds… lijkt je misschien stom, maar het is super daar :slightly_smiling_face: ik werk er nu ruim anderhalf jaar en ondanks het laaaaaaaaage uurloon, wil ik daar voorlopig ook nog niet weg :slightly_smiling_face:
Door het werk en de leuke collega’s ben ik veel vrolijker en spontaner geworden (ik ben nog steeds wel verlegen, maar veeel minder dan eerst:D ) Ook krijg je door je bijbaantje vrienden erbij en die kunnen je misschien ook ‘uit de put’ helpen…
zelfmoord is écht geen optie meid! En denk ook eens aan al die mensen die van je houden en die je zullen missen als jij er niet meer bent! :frowning_face:

O ja en sorry dat ik de hele tijd over mijn bijbaantje bezig ben :wink: (jij/jullie zult/zullen wel denken van… omg mcdonalds… wat is daar leuk aan?!) maar… ik denk soms wel eens na hoe anders mijn leven uitgezien had als ik een week later van plan was geweest daar te solliciteren, op mijn 1e werkdag werd ik namelijk ook nog door een ander bedrijf gebeld voor een proefdag, maar toen was ik dus al aan het werk. Als ik een weekje later had gesolliciteerd en bij dat ander bedrijf was gaan werken had ik mijn vriend en mijn beste vriendinnen nooit leren kennen.

Ik hoop niet dat je vind dat ik teveel over mezelf praat… ik probeer je alleen tips te geven, als je onder de mensen bent, gaat álles makkelijker vind ik:)
Hou vol, alles komt goed hoor! Belieeeve me! :slightly_smiling_face: