Voel me niet goed genoeg

Idk why , maar de laatste tijd voek ik me echt unhappy . Ik voel me niet knap genoeg enzo . In mijn omgeving is het echt van : als je niet drinkt of weinig vrienden heb ben je niet stoer . In mn klas kent iedereen ook echt iedereen op deze planeet ,zogenaamd en ik zit er dan bij van ja : ik met me kleine vriendengroepje … Iedereen gaat al uit en drinkt . Terwijl ik vrijdagavond gewoon thuis op de bank zit films te kijken en de rest van t weekend af en toe afspreekt . Net zoals vanaaf gaat iedereen uit , en ik zit thuis en dan voel ik me kut . Ik weet echt niet waarom maar ik voel me saai en niet goed genoeg . Ik ken niet veel mensen , ga niet uit enzo . Klinkt heel raar en als ik dit iemand hoor zeggen zou ik denken : doe normaal . Maar op dit moment kan ik me zelfs drukmaken over hoeveel likes ik op instagram krijg of hoeveel wapp vrienden ik heb …

Doe gewoon je eigen ding. Je leert het nog wel om je hier niet meer druk om te maken. Komt wel goed, zijn wel meer meisjes/jongens die hier last van hebben.

Als je dat niet wilt kun je altijd nog meedoen. Zelf ook uitgaan/drinken. Maar als jij dat niks vindt dan doe je het niet. Doe gewoon waar je je prettig bij voelt.

Je moet gewoon doen waarbij je je fijn voelt. Sta ervoor open om nieuwe vrienden te maken en ga bijvoorbeeld zelf ook eens een keertje uit (als je dat wilt natuurlijk). Stap op iemand af en maak een gezellig praatje. Als je het eng vind kun je ook op iemand afstappen die helemaal alleen staat. Misschien hebben die ook wel hetzelfde probleem als jij hebt (:

Zolang jij er zelf tevreden mee bent, dan maakt het toch niet uit? Als jij liever uitgaat, ja dan moet je misschien meer ondernemen en op vrijdagavond lekker uitgaan… Maar als jij happy bent op de bank, why care?

het is beter zoals je nu leeft dan dat je ook zou gaan drinken en alles
en ik weet het want ik maak me ook zorgen om whapp vriendinnen en alles
maar als jij er heel graag bij wilt horen
dan doe je dat, uitgaan enzo
maar ik denk dat dat volgens jou kleine vriendengroepje wel aardig is
misschien kun je daar ook wat vaker mee gaan afspreken?
x

Ik snap je precies, het is makkelijker gezegd dan gedaan om gewoon je eigen gang te gaan: je kan je er echt knap ellendig door voelen. Zorg voor jezelf! Vraag om een andere klas, zoek andere vriendinnen met wie jij kan doen wat je wilt! En trek aan de bel voor het te laat is, voor je het weet zit je met grotere problemen.Verder heel veel sterkte! je komt er wel doorheen :wink:

Ik snap het wel, ik heb soms dat gevoel ook. Maar ik heb echt heel veel nieuwe vrienden gemaakt die genoeg dingen met me willen doen.
Je hoeft niet perse uit te gaan om er voor te zorgen dat je niet saai bent. Ik heb ook heel lang vrienden gehad, die vonden dat als je geen drank had op een verjaardag, de verjaardag niet leuk zou zijn dus kwamen ze gewoon niet.
Ik ben meer een persoon die vaak naar de stad gaat en veel naar cafétjes gaat en vaak gaat bankhangen en films kijken met een bak chips.
Ik vermaak me dan prima.

Ik zou wel denken om je onzekerheid. Het moet niet te erg worden, voor je het weet zit je zo diep.
Ikzelf heb een soort zelfvertrouwencursus gedaan. Dit heeft echt heel veel geholpen en mijn vader heeft me ook veel geholpen. Ook mijn vrienden wel, waar ik het ook wel aangeef.

En wat ik ook altijd belangrijk vind is dat je je overal voor open moet stellen. Ik doe bijvoorbeeld een Studentenalpha cursus, om over het geloof te discussieren en anderen te ontmoeten die met dezelfde dingen als mij zitten over het geloof.
Ik ken veel mensen die zeggen; leuk, maar ik hoef dat niet dat is wel leuk voor een ander.
Je moet gewoon denken; ze kennen me toch niet, en als ik het niet leuk vind ga ik gewoon weer weg. Ik kan het proberen!

Het heeft mij ook heel veel tijd gekost om zo op die manier te denken natuurlijk, maar als je zelf je energie en tijd wilt steken in jezelf en je situatie te verbeteren, kom je er!

Heb je iemand uit je omgeving waarmee je dit deelt?

Ik heb dit dus ook…