Voel me gebruikt door me eigen vriend!

Hoi!
Ik heb hier al eerder een onderwerp geplaats over dat mijn vriend onzeker was of ik wel echt van hem hield.
(Hij wou meer van mij zien dat ik van hem hield)
Vroeger had hij om de dag een ander meisje waar hij alleen sex meehad. wa(Ik ben zijn eerste serieuze,en nee we hebben niet alleen sex)

Vannacht voelde ik me echt gebruikt,het ging namelijk zo:
We waren rond een uur of twee aan het smsen
Ineens stuurt hij een smsje dat een vriend alleen thuis is en dat wij samen bij hem konden slapen.
Ik vond het leuk idee(het is nu toch vakantie) om lekker tegen hem aan te liggen/knuffelen en samen in slaap te vallen.
We kwamen aan bij die vriend(die allang lag te slapen) en gingen naar de slaapkamer.
Toen we eenmaal aan het liggen waren gingen we niet gwn knuffelen maar hij was al bezig om me ‘opgewonden te maken’.
Ik zei nog van even normaal liggen, maar ik liet het maar gaan(waarom weet ik niet)
Uiteindelijk sex gehad en gelijk daarna moest ik huilen(hij merkte het niet en viel gelijk in slaap!!!)
Ik hield het niet uit,voelde me een ‘hoer’ en maakte hem huilend wakker of hij me naar huis wou brengen.
Hij begreep er niks van en deed heel erg moeilijk om me naar huis te brengen.
Uiteindelijk heeft hij me gebracht en onderweg was hij boos dat ik hem zo laat mij nog naar huis liet brengen!
Bij mijn huis aangekomen zei ik dat ik hem voorlopig niet wou zien omdat ik me gebruikt voelde.
Na tot half 5 s’nachts in mijn portiekje te ‘praten’ was de uitkomst dit:
Hij bleef maar herhalen dat hij een ‘domme ezel’ was en hij ‘schuldig’ was en dat hij niet zonder me kan en van me houd. Dat hij me sowieso niet daar moest brengen.
Terwijl ik vind dat je best samen kan slapen zonder (gelijk) sex te hebben.
Omdat hij zich zo schuldig voelde heeft hij zijn hand tegen muur geslagen,zitten huilen, en zichzelf dood gewenst.
Uiteindelijk ben ik gaan slapen terwijl hij nog in mijn portiek zat.
Hij smste me:
‘Ik ga beneden ziek worden van de kou,dan ga ik maar dood, je moet me eerst vergeven’
‘Ik weet niet wat ik ga doen ik veel pijn ik hang nu maar ergens’
‘Ik weet neit of ik er morgen nog ben,ben helemaal doorgedraait,ik vraag je voor de laatste keer: Hou je van me?’

Op die laatste heb ik niet meer gereageerd omdat ik in slaap viel.

Wat vinden jullie hiervan? Ik heb echt geen idee hoe ik hiermee om moet gaan! (Ik heb al langer dan een halfjaar met hem, ne heb zo veel momenten gehad dat ik echte liefde voelde)

Wachtend op jullie reacties! (Sorry dat het een lang stukje is)

Ik vind dat hij heel onzeker overkomt…
En hoezo voel je je gebruikt want dat snapte ik niet? Je liet het toch toe? Als je echt geen sex wilde had je dat duidelijker moeten zeggen…

Jah ik wou ook eigenlijk niet, maar ik kan niet zo makkelijk hard zeggen ‘Ik wil het niet’

Ik voelde me gebruikt omdat we daar alleen kwamen voor de sex(naar mijn idee)

Oei, moeilijk.
Ik snap wel dat je je gebruikt voelt eigenlijk, al bedoelt hij dat echt niet zo, dat weet je zelf ook?
Hij is volgens mij inderdaad heel onzeker, maar als hij dat soort smsjes stuurt, dan klinkt het als chantage (bij gebrek aan beter woord) Hij wil gewoon de zekerheid dat je van hem houdt, ook als hij dingen verkeerd doet.

Ik vind dit nogal een rare opmerking, zélfs sommige mensen die verkracht worden ‘laten het toe’, niet omdat ze het willen, maar om er van af te zijn. Ik denk dat ze mee ging in het moment [want het is toch haar vriend], maar het idee heeft dat ze alleen daarvoor ‘goed’ was op dat moment. Ik snap haar wel… Al ben ik slecht in advies geven, dus beschouw dit maar als een up :slightly_smiling_face:

Mn nekharen gaan overeind staan… ik heb een vriend gehad wie precies zo kon doen. ik ben 2 jaar bij hem gebleven. Ik heb nergens spijt van in mn leven, maar als ik 1 ding mocht veranderen dan zou ik willen dat ik hem nooit had ontmoet of dat ik hem na 1 zon actie met kleren en al midden in de nacht het huis uit had gefikkerd.

Ik ga je niet vertellen wat je moet doen (dumpen die gast :stuck_out_tongue: ), maar ik kan je wel zeggen dat deze relatie een (gelukkig tijdelijk) negatief element heeft gegeven aan hoe ik tegen sex en mezelf aankeek.
Want ookal heb ik uiteindelijk de relatie verbroken, de emotionele shit heeft me nog een lange tijd daarna gevolgd. Ik voelde me ook gebruikt, ik walgde van hem en was kwaad op mezelf dat ik het had toegestaan.

Dat huilen en zo wat hij daarna deed en het drijgen met zelfdooding etc. gebruikte mijn ex vriend om medelijden te wekken, het is een vorm van manipuleren. Eigenlijk te zielig voor woorden.

Ik hoop dat je voor jou de juiste keuze maakt, als ik mijn situatie overnieuw mocht doen wist ik het wel…

veel sterkte

Jah ik had ook het idee dat ik alleen daarvoor ‘goed was’ maar deed het omdat het mijn vriend is.

Het voelde inderdaad als chantage aangezien hij me daardoor tot half5 s’nachts bij hem heeft kunnen laten.

(Zie lipstick: Ik heb echt het idee dat hij van me houd en ik hou ook super veel van hem! Had Jij dan ook dat je soms wel echt het gevoel had dat hij van je hield? Ik weet echt niet of ik het uit zou kunnen maken(Niet alleen om mijn gevoel maar hij draait dan ook door denk ik)

Ik weet het echt niet meer:(

Ik vind het een beetje raar dat je je nou zo opwind, het is een jongen en die zijn zo ongeloofelijk dom dat ze kleine hintjes niet snappen. ik vind dat je gewoon duidelijk had moeten zijn. omdat het wel een jongen is en die nou eenmaal veel aan seks denken.

Ik had dus ook zo’n soort ex (wel minder erg dan bij jou), maar toenhij het uitmaakte voelde dat als het einde van de wereld, maar daarna was ik echt gewoon ontzettend blij dat hij eindelijk weg was. Ook gewoon omdat ik tijdens die hele relatie al wist dat ik het eigenlij uit zou moeten maken.

Dus, je moet bedenken of hij goed genoeg voor jou is, of jullie samen een gelukkige toekomst hebben, of jij hier zin in hebt bij elke kleine ruzie…

Eerlijk gezegd ben ik dit gevoel en die ruzies zat.
Maar ik weet dat als hij weg is dat ik hem zo erg ga missen!
Omdat we ook van die lieve momenten hebben gehad.
En ik weet niet of dit een goede reden is om het uit te maken(?)
(stel ik me aan?)
Jullie hebben wel gelijk dat ik het toeliet maar het gaat mij ook om het idee dat hij daar kwam met alleen het woordje ‘sex’ in zijn hoofd. En dat hij daarna gewoon gaat slapen.

Ik denk dat ie een beetje in de war is…
Misschien snapte hij niet waarom je je gebruikt voelde?
Had ie die avond wat gedronken of dat niet ?
Ik zou gewoon eens goed met hem gaan praten, en vragen waarom hij nou al dat soort smsjes stuurt…
Ik vind het niet gelijk een reden om het uit te maken, maar wel als je voelt dat het niet goed is.
Het klinkt cliché, maar denk goed na over wat jíj wilt.
Wil je nog met hem? Praat dan eens goed.
Wil je niet meer met hem? Maak het dan uit

Daarom vroeg ik ook om wat uitleg. En ik vind het dan weer raar dat ze het toeliet. Wat jij zegt over mensen die verkracht worden klopt, maar dat is (grotendeels) uit angst. Deze situatie is daar niet echt mee te vergelijken

Ten eerste, je stelt je absoluut niet aan.
En als het niet meer goed voelt, is dat een reden om het uit te maken.
Als jullie elkaar niet meer gelukkig kunnen maken, dan heeft het ook niet veel nut meer.
En natuurlijk hou je nog enorm veel van hem, en wanneer het uit is, heb je alle reden om twee maand lang alleen maar te huilen. Maar op een gegeven moment besef je wel dat dat beter is.

En daarbij, seks bij je eigen vriend laat je bijna altijd toe, seks is fijn, waarom niet? Omdat je niet verwacht dat hij meteen daarna in slaap valt en jou gewoon laat liggen. Je zegt gewoon niet zo snel nee tegen je eigen vriend, daar is niet echt een reden voor.

Er is een verschil tussen houden van en denken iemand nodig te hebben, helaas kom je daar vaak pas achter als de relatie achter de rug is en je in een nieuwe (gezonde) relatie zit.

ik denk dat mijn ex dacht dat hij echt van me hield, maar het was geen gezond houden van. Uiteindelijk kwam ik er in een andere relatie achter dat ik ook nooit van hem gehouden heb, toen dacht ik van wel.

over jouw situatie:
Door hoe hij manipuleert, dus zielig doen heeft hij het nu al zover dat dat ook een reden is dat je het niet uit wil maken!! Blijf ajb niet bij hem uit angst dat hij door het lint gaat, want geloof me juist bij dit soort types is het veel drama, maar uiteindelijk gebeurt er niets. All talk no action. hij zal zich misschien even rot voelen, but beleve me he will get over it…

Verder: angst is een slechte raadgever, volg je gevoel en je gezond verstand.

PS. Bijna in iedere relatie zijn er wel goede momenten. Kijk bijv. naar vrouwen die fysiek mishandeld worden, 1 vd redenen dat ze blijven is “omdat hij ook echt heel lief kan zijn…”
Verder kun je je afvragen of je hem daadwerkelijk zult missen of het hebben van een vriend. Ik weet dat het moeilijk is deze vraag nu objectief te beantwoorden, maar misschien is het wel goed om hier eens over na te denken.

Verder vind ik het echt schande dat hij vervolgens gewoon in slaap is gevallen zonder ook maar even te checken of jij je wel goed voelt. Dit samen met het feit dat hij je tot 5 uur heeft wakker gehouden met zijn gezanik komt hij op mij behalve manipulatief ook egoïstisch over…

Het feit dat je niet in staat was voor jezelf op te komen en nee te zeggen tegen sex is voor mij een signaal dat er iets niet goed zit in deze relatie en wellicht ook met je zelfbeeld/eigen waarde…?

Je moet duidelijk zijn tegen jongens, je moet zeggen, nee ik wil geen seks. En dan moet ie daar genoegen mee hebben. Natuurlijk blijft hij opgewonden (zodra ze opgewonden zijn is alleen hun lul nog aan het denken) maar daar heb jij dan niks mee te maken.

Ik ben niet onzeker ofzo, maar zoals andere al zeiden ga je maar gewoon mee met het moment omdat het je vriend is.
Jah ik hou echt van hem. Ik ben echt verliefd op hem enzo .
Het zijn niet alleen momenten dat hij lief is en we hebben het fijn.
Het meeste van de tijd lachen we samen,doen we leuke dingen enz.
Alleen tegenwoordig veel ruzies(in de vakantie zie ik hem elke dag)

Ik heb hem ook geconfronteerd met dat hij gelijk in slaap viel.
Hij zei dat hij gewoon heel moe was enzo: (Hij had training gehad en het was 3uur ofzo)

Ik herinner me ineens dat ik me eerder gebruikt heb gevoeld.
Toen we ‘het’ hadden gedaan en hij me verborg voor zijn familie(in het begin)

Btw: Ik heb hem vanmorgen gesmst om te vragen of hij nog naar huis is gegaan maar hij heeft nog steeds niets terug gesmst.

Hoe kon die jongen nu weten dat jij het niet wou als je het niet zegt? Jongens denken nu eenmaal anders dan meisjes, en vaak ook wat meer seksgericht. Dat betekent niet dat hij niet van je houdt of je gebruikt.
Het feit dat hij direct erna in slaap valt is ook nogal typisch voor jongens. Waarschijnlijk zal hij er nu wel op letten wakker te blijven nu hij heeft gezien wat voor reactie het bij je teweegbracht.

Maar ik vraag me af of je niet eerder overstuur bent omdat je gewoon geen seks met hem wilt en je daarom in de knoop zit met jezelf of je hem nog wel graag ziet enzo…

um hallo?
jij hebt je vriend toch toegelaten tot sex?
en nu denkt die arme jongen dat het nix betekende voor je.
hij heeft je niet gebruikt :S sjit zeg.
(sorry als dit grof klinkt maar het is zo)

zo denk ik er ook over eigenlijk, maar ik denk dat ik het verhaal niet goed heb begrepen aangezien er zoveel reacties zijn die zeggen dat ze wel degelijk gebruikt is …