Voel me down en rot/mijn leven is saai

Hay meiden. Ik heb een probleem, tenminste, ik wil dit even kwijt. Sinds het schooljaar weer is begonnen ben ik down. Ik heb altijd al een hekel aan school gehad. Dit jaar zitten er best aardige jongens en meisjes in mijn klas maar ik heb met niemand een band. Ik vind de lessen heel saai en het enige hoe ik er doorheen kom is afzien en uitkijken naar het weekend. Ik ben alleen maar keihard me best aan het doen omdat ik dit jaar moet halen, maar ik word er totaal niet vrolijk van terwijl het jaar pas net is begonnen. Gisteren heb ik heel de dag zitten leren, en bijna lukte het weer niet, daar voel ik me echt rot door. Ik vind het echt niet leuk dat ik nog twee jaar op de middelbare school zit. Ik heb het zo vreselijk gehad. Ik ga veel liever gewoon lekker werken. Maar ik ben ook onzeker over mijn toekomst, want ik wil eigenlijk gewoon lekker werken i.p.v. studeren, maar ik wil wel goed verdienen.

Nou zei ik net dat ik heel erg uitkijk naar het weekend maar het probleem is dat mijn weekenden ook stom zijn. Ik beleef gewoon niks meer. Ik werk, maak huiswerk en doe dingen met mijn ouders. Ik ben wel echt gek op mijn ouders dus ben wel blij dat ik met hun nog dingen doe, maar ik vind het allemaal zo saai en doe zo weinig dat het me echt frustreert. Ik weet dat ik misschien een beetje pessimistisch ben, maar ik zou zo graag een leventje willen waarin ik elk weekend lekker uitga (er zijn hier geen uitgaanslocaties dus geen optie), leuke dingen doe met vriendinnen, maar zo’n leventje heb ik niet. Ik kijk uit naar jongvolwassen zijn, écht uitgaan, uit eten gaan met vriendinnen en een leuke baan en een leuke vriend, maar ergens ben ik ook ontzettend bang dat mijn leven niet zo word maar saai blijft. Soms zou ik willen verhuizen, gewoon lekker ergens anders wonen, een beetje spanning van de nieuwigheid, andere school… En leuke jongens ontmoeten, want ik mis ook wel een beetje een jongen. Ik hoef geen vriendje, maar gewoon een leuke vriendengroep met jongens of een jongen om een beetje mee te zitten. Maar verhuizen is geen optie.

Hoe kom ik uit dit dipje? Bedankt.

Nieuwe vrienden zoeken, dus op een sport/muziekschool/hobby ding :B
Als je nieuwe vrienden hebt heb je sowieso meer te doen = een leuker leven.

helemaal mee eens!

Probeer inderdaad nieuwe vrienden te maken! ga met hun zoveel mogelijk leuke dingen doen. en maak in ieder geval wel echt je middelbare school af!

heee, kut dat je je zo voelt ! maar van dat down voelen enzo, dat herken ik wel. bij mij is het denk ik niet zo erg maartoch. ik weet alleen niet hoe je eruit komt. ;$ pak elke kans die je krijgt, en praat met veel mensen enzo.

Probeer sowieso alvast wat meer positiviteit uit te stralen, want op deze manier zijn er vast maar weinig mensen die er wat voor gaan voelen om veel met je op te trekken.

Voor de rest, studeren is geen pretje. Werken is dat ook niet. Hoe meer je studeert, hoe meer kans je hebt een job te kunnen doen die je ook aanstaat.

Ik herken mezelf eigenlijk wel in sommige dingen. Ik weet dus dat het echt frustrerend is om je zo te voelen.

upje!

Bedankt iedereen! Ik probeer ook positiever te doen, maar het is moeilijk. Ik zit nu al 5 jaar op de middelbare school en ben het zo zat. En de weekenden slepen me er ook niet echt doorheen op dit moment. Maar alsnog bedankt voor de tips ! Upje

Ten eerste vraag ik me af hoe oud je bent… Als je nog op de middelbare school is er echt geen reden om je je nu al zo druk over de toekomst te maken. Dat komt allemaal vanzelf wel. Je zorgen maken is nergens goed voor :wink:
Je geeft aan dat je later goed wilt gaan verdienen… helaas komt dit meestal niet vanzelf. Dit wil zeggen dat er meestal wel een (hoge) opleiding vooraf gaat. Nu zeg ik inderdaad ‘meestal’ …want er zijn altijd van die geluksvogels die met een briljant idee komen, en zo rijk worden. (De meeste mensen op de Forbes lijst hebben hun opleiding nooit afgemaakt).
Nieuwe mensen ontmoeten gaat het makkelijkst via sporten. Naast het sociale netwerk dat je hiermee op kunt bouwen, is het ook nog eens goed voor je :wink: Je zult je gegarandeert happier gaan voelen door de beweging die je krijgt. Tried and tested! :stuck_out_tongue:
Tot slot; verhuizen zal je hoogstwaarschijnlijk niet gelukkiger maken. Want denk eraan; het is wat je er zelf van maakt. Je geluk moet van binnen uit komen. Want zodra je je afhankelijk maakt aan externe factoren, zul je jezelf heel kwetsbaar opstellen (wat als die dingen er opeens niet meer zijn? Daar kun je heel ongelukkig van worden). Succes ermee! :slightly_smiling_face:

Kan je ook gaan sporten? En dan met name een teamsport? Dat sociale pept je altijd zo op, met je team, iig bij mij. Daarbij is het fijn om te sporten en na het sporten heb je ook een goed gevoel. Zo heb je wat afleiding naast je school.
En denk niet dat jongvolwassenen zo’n leuk leven hebben hoor, ben zelf 20 nu, maar hoe ouder je wordt, hoe meer verantwoordelijkheden en problemen je erbij krijgt. Kan je ook een band opbouwen met je klasgenoten die je wel aardig vindt? Probeer in jezelf te keren en geniet van de dingen die je wel hebt, en onthou dat je alles zelf in de hand hebt.
Succes in ieder geval, het komt wel goed. Dat laatste vooral onthouden!!

Ik heb precies het zelfde

heey,
ik snap hoe je je voelt, zelf ben ik ook vaak down en heb ik ook niet echt iemand in de klas, maar hoe ik me er door heen werk is gewoon aardig zijn tegen iedereen, hoe moeilijk dat ook is, mensen weten dan dat je aardig bent en doen aardig terug, en idd op een sport gaan of bij een vereniging, dan leer je nieuwe mensen kennen en heb je meer te doen

:wink:

Thanks again ! Nieuwe mensen ontmoeten door sport zou inderdaad een goede oplossing zijn, maar ik ben zó anti-sportief, ik haat sport echt. Dus daar zou ik ook niet gelukkiger van worden haha.

Ik heb / had wel een beetje hetzelfde. Iedereen heeft nieuwe vrienden gemaakt & ik niet. Ik heb wel vriendinnen in de klas maar ik erger me de laatste tijd nogal vaak aan ze. Ondertussen is het wel minder maar goed. Wat mijn tip voor jou is: maak vrienden in de klas, waar je dan mee gaat praten enzo. En is het dan zo dat je helemaal geen vriendinnen hebt waar je in het weekend leuke dingen mee kunt doen?

xxnadia, jawel, die heb ik wel. Alleen één vriendin is vaak met d’r vriendje, andere is alleen maar buiten rond hangen en weer één is vaak werken. Ik ga wel met ze uit en zo, alleen de laatste tijd is er in mijn omgeving niks te beleven. Plus dat ik vaak dingen voorstel: bioscoop, high teaen en alles. Maar dan vind één vriendin het nooit leuk en gaat het meestal niet door.

ik haat sport ook, maar is er echt niks dat je leuk vind ?
ik zit nu bijvoorbeeld op ballet en dat vind ik wel leuk. :slightly_smiling_face:

ach, wat kut dat je je zo voelt. ik heb ook sommige dingen die ik ook voel. maarja, ga idd, een sport zoeken, ik haat sport ook, maar zit sinds kort op zumba en vind dat heerlijk ontspannend. lekker aan niks denken. hoop dat het snel beter gaat!

Ohja en die mensen uit je klas, een band moet je opbouwen. Je kan toch moeilijk verwachten dat je zonder moeite opeens beste vriendinnen bent?

Zelf zit ik ook nog steeds in een dip, ik heb ook geen vriendinnen in de klas, en ik voel mij vaak alleen. Ik heb zelf ook meiden waarmee ik het goed kan vinden, maar die zijn van mijn vorige school.

heb ik ook last van.
alleen heb ik af en toe wel iets te doen.
ik voel me echt kut, komt door school en stomme zogenaamde ‘vriendinnen’.
Ze roddelen er op los, en als je ze tegenkomt is er ineens niks aan de hand en ben je hun beste vriendin.

Jesus Christ…
Serieus.
ik wil soms naar een andere school, terwijl ik hier nog maar een jaar op zit…