Hay meiden. Ik heb een probleem, tenminste, ik wil dit even kwijt. Sinds het schooljaar weer is begonnen ben ik down. Ik heb altijd al een hekel aan school gehad. Dit jaar zitten er best aardige jongens en meisjes in mijn klas maar ik heb met niemand een band. Ik vind de lessen heel saai en het enige hoe ik er doorheen kom is afzien en uitkijken naar het weekend. Ik ben alleen maar keihard me best aan het doen omdat ik dit jaar moet halen, maar ik word er totaal niet vrolijk van terwijl het jaar pas net is begonnen. Gisteren heb ik heel de dag zitten leren, en bijna lukte het weer niet, daar voel ik me echt rot door. Ik vind het echt niet leuk dat ik nog twee jaar op de middelbare school zit. Ik heb het zo vreselijk gehad. Ik ga veel liever gewoon lekker werken. Maar ik ben ook onzeker over mijn toekomst, want ik wil eigenlijk gewoon lekker werken i.p.v. studeren, maar ik wil wel goed verdienen.
Nou zei ik net dat ik heel erg uitkijk naar het weekend maar het probleem is dat mijn weekenden ook stom zijn. Ik beleef gewoon niks meer. Ik werk, maak huiswerk en doe dingen met mijn ouders. Ik ben wel echt gek op mijn ouders dus ben wel blij dat ik met hun nog dingen doe, maar ik vind het allemaal zo saai en doe zo weinig dat het me echt frustreert. Ik weet dat ik misschien een beetje pessimistisch ben, maar ik zou zo graag een leventje willen waarin ik elk weekend lekker uitga (er zijn hier geen uitgaanslocaties dus geen optie), leuke dingen doe met vriendinnen, maar zo’n leventje heb ik niet. Ik kijk uit naar jongvolwassen zijn, écht uitgaan, uit eten gaan met vriendinnen en een leuke baan en een leuke vriend, maar ergens ben ik ook ontzettend bang dat mijn leven niet zo word maar saai blijft. Soms zou ik willen verhuizen, gewoon lekker ergens anders wonen, een beetje spanning van de nieuwigheid, andere school… En leuke jongens ontmoeten, want ik mis ook wel een beetje een jongen. Ik hoef geen vriendje, maar gewoon een leuke vriendengroep met jongens of een jongen om een beetje mee te zitten. Maar verhuizen is geen optie.
Hoe kom ik uit dit dipje? Bedankt.