voel me alleen

Ik heb laatste tijd enorme ruzie met mijn ex beste vriendin. We hebben al vaker ruzietjes maar bij deze weet ik gwn dat het niet meer goed komt. Ik mis haar wel maar geef haar geen 5e kans meer. Alleen nu mis ik die vriendin waar je alles mee kan delen, huilen, klagen, lachen en je daar thuis voelt. Ik ben 17 en wijs genoeg om de beslissing te maken dat ze te ver is gegaan maar nu krop ik alle leuke maar ook slechte dingen op. Wat kan ik het beste doen of heeft iemand anders hetzelfde lege gevoel en wil er over praten misschien? Het voelt heel erg “alleen” zo

Xxx

Misschien kun je leuke dingen doen met andere vriendinnen? Ik weet natuurlijk niet wat er tussen jullie speelt maar geef het anders even tijd, wie weet kan het altijd nog goed komen en zo niet dan probeer je afleiding te zoeken door leuke dingen te doen!

Met andere vriensinnen is lastig omdat ik in een ander dorp op school zot en je niet zo snel uit school nog wat gaat doen en dat doe ik ook al bijna 6jaar noet en zit ook niet echt ineen vriendengroep. Ik kan met iedereen lachen en omgaan maar dat is op school en thuis is thuis. Nou we praten al ruim 2mnd niet en heb ik ook niet echt de drang toe

Misschien nieuwe vrienden maken? Of afspreken met andere vriendinnen?

Ik zit nu ook in een groot vriendinnenprobleem, al weet ik niet hoe dat is om 1 beste vriendin te hebben waar je echt alles mee deelt.

Misschien kan je binnen een tijdje een sms sturen naar haar ( neutraal ). Niet per se met de bedoeling terug vrienden te worden, maar ik denk dat je jezelf veel beter gaat voelen als jullie niet verder gaan als “vijanden”. En ja inderdaad, contact maken met anderen.

Ik heb ook weleens in zo een situatie gezeten. Vooral als je hele goede vrienden was/bent is het moeilijk om dat los te laten of te vergeten. Het is duidelijk dat jij nu niet meer van plan bent om haar een nieuwe kans te geven.

En dat hoeft ook zeker niet als ze nu echt te ver is gegaan. Alleen het is natuurlijk wel belangrijk dat jij je niet helemaal rot gaat voelen… Als je geen vrienden bij jou in de buurt hebt om mee af te spreken kun je natuurlijk ook wat met je moeder doen, Misschien broers of zussen?

Lezen, tekenen of schrijven. Een beetje afleiding heb je blijkbaar wel nodig!

Ik ben geen expert natuurlijk, maar ik ben er om mee te praten als je wil :slightly_smiling_face:
Je bent hier zeker niet alleen in

ik hoop dat ik je hiermee een beetje kon helpen.

Ow wat naar voor je! Hopelijk gaat het snel beter!
Nou na alles wat ze geflikt heeft wil ik ook niet meer dat we zo close worden want ik vertrouw der voor geen cent meer en ze schuift alles op mij af dus ben ook wel klaar mee. Tis alleen zo vervelend datje geen beste vriendin meer hebt

Ahw dat is lief! Ik probeer me er door afleiding zeg maar weer verder te gaan maar ik heb door zoveel factoren zoveel stress blijkbaar dat me menstruatie ook weg blijft en dat idee dat je met niemand echt vertrouwen als juut en juul kan praten vind ik heel moeilijk