Voedsel dat lang houdbaar is.

hee,
ik ga over iets minder dan een maand met de klas naar tsjechië.
en een vriendin van mij is vorig jaar geweest en ze zei dat je daar veel gaat bbq’en patat, en dat soort.
maar ik ben vegetariër, dus ik eet geen vlees en vis. En ik ben een hele slechte eter ik eet geen patat, ei, kaas.
Dus ik dacht om voedsel mee te nemen, maar heel veel voedsel is niet lang houdbaar.
Ik bedoel dus zeg maar voedsel dat je in plaats van avondeten kan nemen en zo.
Weten jullie wat? :blush:

Tof dat je vegetariër bent! Ik ook:D maargoed het is zeker lastig met barbequeen, vaak omdat er niks lekkers is om te vervangen. Wat je kan proberen is dit te overleggen met een leraar die meegaat- ze moeten echt wel rekening met je houden! Je zou evt. een kampeergas/kookdingetje mee kunnen nemen en dus met je leraar ervoor zorgen dat jij steeds iets hebt om zelf lekker te koken(Als je dat kan ten minste:P). Een andere optie is brood eten, maar een week lang ofzo elke avond brood is natuurlijk ook niet leuk! Ik zou niet zo 1 2 3 dingen weten die heel lang houdbaar zijn om als avondeten te dienen. Je zou kunnen kijken in je supermarkt bij de blikken en potten, wat daar tussenstaat!

Heee. Hiero nog een vegetariër. n_n haha! Maar je kan toch ook schrijven meenemen, die moeten hun dan maar ergens bewaren (vriezer) Want die zijn ook lekker om te bbq’en. Vind ik tenminste. Maar ik ben een onwijs makkelijke eter. Dus daarom weet ik ook niet echt wat handig is. Wat je ook kan doen, is soep meenemen. Wel een beetje voedzame soep. Dus geen bouillonnetje. Of wel zo’n zakje van knorr ofzo en dan neem je een pakje vermicelli mee en een zakje soepgroente oid. Wat je er ook in wilt hebben. &daar eet je daan een lekker broodje bij. Want ik neem aan, dat als je klas gaat bbq’en dat daar ook brood bij is?? &Verder zullen er toch ook wel salades zijn die vega zijn?? Moeilijk om natuurlijk zo advies te geven. Want we weten niet precies wat er wel en niet aanwezig is… Maar denk dat brood wel 2 avonden kan ofzo. Met soep. Wat salades… Verder ga ik f denken wat nog meer lang houdbaar is. :grinning:

je kan in biowinkel gaan zien, daar zijn sojabrokken, poeder om zelf burgers te maken, linzen eventueel, je hebt daar ook vegetarische worsten in potten.
En het kan absoluut geen kwaad om een weekje geen vervangers te eten. Enkel veeel groenten en pasta, yoghurt enzo.

Noodles zijn duizend jaar houdbaar :stuck_out_tongue: en makkelijk mee te nemen (ik ben verliefd op noodles xD )

je gaat ook knödels eten! en ik haat dat spul

Je kan je eigen kookpitje meenemen en dan …
Als graanproduct ofzoiets: Brood en rijst meenemen
Als groente: Hebben ze miss daar wel of anders conserveren (uit blik!)
Als vleesvervanger: moeilijk! je lust geen ei en geen kaas & dat zijn nou net goede vervangers. Maar anders de vleesvervangers (van bijvoorbeeld albert heijn. Maar ik weet niet of ze daar vriezer hebben)

zoiets?

Ohja en pasta!

Ik ben ook wel eens met school naar Tsjechië geweest, in die hotels kregen wij 3 van de 5 dagen ranzige schnitzels :pensive:
Nja, ik kan je helaas niet helpen, hetgeen waar ik aan zat te denken is hierboven ook al gezegd. Veel succes & uiteraard ook veel plezier. Ondanks het ranzige eten is Tjechië wel leuk :wink:

moet je nog zelf voor je eten zorgen??? Meestal verzorgd je school dat hoor. dan moet je wel zeggen dat je dat niet eet;)

nee, dat niet.
maar een keer op brugklaskamp had ik gezegd dat ik dat niet eet, kreeg ik een boterham. en om daar nou de hele week op te leven

bedankt voor de tips!:smiley:

nee dat is dan ook niks dan. maar ja als je warm water hebt kan je aardappel purree maken of pasta en zo

Je kan voor nood een pak cracottes meenemen. (; Niet dat dat heel gezond is, maar beter dan niets!

pak cracottes? Voed ook zo goed… -.-

Aardappelpuree is goed idee Juul.
Dat eten wij ook wel eens uit een zakje als we geen tijd meer hebben :'3

Chips is ook lang houdbaar.
Misschien kun je daar wat broodjes kopen ? Of brood ?
Dan neem je iets mee voor op de/het boterham/broodje.

ik ooook!

potten groenten/soep (die ook koud eetbaar zijn?)
pannenkoekenshakers

Seitan (lekkere vleesvervanger) kun je bij de natuurwinkel in potten kopen, ook in marinade.

je komt meestal af en toe een supermarkt tegen, kun je daar ook wat groente ofzo kopen.

Wel zorgen dat je daar genoeg eiwitten binnenkrijgt, want die heb je hard nodig als je aan het schoolreizen bent :wink:.

Crackers :grin:

Noodles idd, je hebt van dat houdbare brood (neem de volkoren versie want de witte versie smaakt een beetje zoetig), zou iets van noten meenemen omdat het gezond is, voor beleg jam, honing, speculaasjes (schijnt lekker te zijn op brood :stuck_out_tongue:), chocoladepasta… tja, wat in vredesnaam moet je nog meer op je brood eten als je geen kaas en geen vlees eet :stuck_out_tongue: