Voedsel dat een energieboost geeft

Zoals het in de titel staat, voedsel dat me dus energie geeft.
Ik heb morgen een wedstrijd en dan mag ik voor de weging niks eten (weging is om 7 uur smorgens, ik hoef mezelf dus niet uit te hongeren ofzo). Ik eet na de weging meteen wat… Een broodje en wat fruit, maar daardoor voel ik me tijdens de wedstrijd altijd zo futloos en snel uitgeput omdat ik dan geen echt goed ontbijt heb gehad.
Ik vroeg me af of jullie misschien iets kennen wat optimale energie geeft en wat makkelijk mee te nemen is in de sporttas. Een of andere energiebooster haha. Ik mag er gerust van lopen stuiteren, maar ik wil het liefst dat het gezond is dus geen koffie, energiedrank of chocolade, dat heb ik vaak genoeg moeten doen en dat levert na de wedstrijd wat minder plezierige gevolgen op.
Alvast bedankt!

Een banaan? Of zelfgemaakte havermout koekjes oid?

In principe heb je dus iets nodig met veel snelle suikers.

Volkorenboterham belegd met pindakaas en plakjes banaan.
Als dat teveel vult, gewoon banaan met plakjes pindakaas.
Boterhammen flink belegd met appelstroop.

Bananen blijkbaar

je hebt van die gelletjes. wordt gebruikt in de sport wereld voor snelle energie misschien is dat wat?

Bananen staan op de checklist. Bedankt!

Daar heb ik over gehoord, maar dat is onbekend terrein voor me en alles waar ik niet zo bekend mee ben vind ik eng om uit te proberen haha. Ik zal er wel even voor kijken.

Je zegt dat je “een broodje” eet, bedoel je daarmee 1 boterham?
Daar kan ik normaal niet eens op functioneren, laat staan dat ik een wedstrijd zou moeten doen.
Ik zou dus meer eten. Kies dan voor volkorenboterhammen, die geven langzamer energie af waardoor je langer vol zit. Als je er zoet beleg op doet, heb je ook wat snelle suikers binnen. Verder zou ik er iets met eiwitten bij nemen want daar zit je ook lang van vol. En fruit is ook heel goed inderdaad voor de snelle suikers.

Nee eigenlijk helemaal geen boterhammen dat valt mij niet, want na drie boterhammen heb ik nog steeds trek. Ik eet meestal een gevuld hard broodje, met sla komkommer tomaat en een appel of peer. Ik zal eens volkorenbrood proberen met banaan en pindakaas en misschien nog eentje met zoet beleg. Ben alleen bang dat het zometeen zwaar op mijn maag ligt samen met fruit erbij.

Ja een gevuld hard broodje zijn alleen maar snelle suikers die snel weer weg zijn. In sla komkommer en tomaat zit niet zoveel waar je wat aan hebt met het sporten.
Om te presteren heb je snelle suikers nodig om direct te kunnen presteren, maar ook juist langzame suikers zodat je langer verzadigd blijft.
Dus volkorenbrood met zoet beleg gaat je denk ik wel helpen. Probeer anders eerst 1tje, dan zie je wel hoe het gaat.

studentenhaver! (noten met gedroogd fruit)
bananen
rawbite repen (reep van dadels en noten met evt raw protein als je dat wil, of andere smaken)
havermoutbanaankoekje
smoothie ( als ik gesport heb maak ik meestal een smoothie van groente en fruit en rauw eiwitpoeder en evt wat avocado voor de vetten, dat geeft veel energie!)