voeding bij veel sporten

-

ik zou gewoon stoppen met al dat ongezonde eten, en dan daarvoor in de plaats gezond eten maar dan niet te veel. bijvoorbeeld voor het sporten nog een banaan ofzo! En dan in de tussenuren niet het overbodige chips & chocola!

ja maar dat is veeel simpeler gezegd dan gedaan

Probeer regelmatiger te eten, dit stilt de honger vaak meer op die tussenmomenten.
En probeer discipline te hebben. Eet wat yoghurt ipv 3 koekjes en een sultana ipv een croissantje.

als ik jou was zou ik eens naar een dietiste gaan, die weet precies wat goed is voor jouw leefpatroon (ze zijn er echt niet alleen voor afvallen), als het even kan ook nog eentje die gespecialiseerd is in topsporters. Verder zou ik veel vezels en koolhydraten eten, die geven een vol gevoel en geven energie de hele dag door. Dus veel volkorenbrood, volkorenpasta enz…

Je wilt het toch zelf? Als je gezonder wilt leven, moet je er voor gaan. Gewoon elke keer als je honger hebt iets gezonds eten, geen chips o.d.

Dietiste zou inderdaad handig voor je zijn.

Verder inderdaad gewoon gezond eten ipv ongezonde dingen halen. Zo moeilijk is dat echt niet, je moet alleen wel eerst de gewoonte doorbreken. Neem wat meer brood en extra fruit en dergelijke. Wees niet te streng voor jezelf, iets ongezonds mag ook zeker wel eens.

Maar waar vind ik dan een dietiste? En wil een dietiste je wel helpen als je gewoon een normaal gewicht heb?

ik probeer nu ook dan maar gezond te eten, neem fruit mee naar school enzo. En zorg dat ik in tussenuren mijn huiswerk maak ipv eten halen. maar ik hoop dat ik hel volhoud want dat gaat af en toe moeilijk worden denk ik (:
bedankt voor de tips!

Zoals ik al zei, de dietiste is er echt niet alleen voor afvallen. Een dietiste helpt met een dieet, wat kortgezegd gewoon een “eetpatroon” is. In de volksmond gaat het om afvallen. Een dietiste helpt bij allergien voor bepaalde voedingsstoffen, om een gezond eetpatroon te krijgen bij topsport, afvallen, aankomen enz…

tuurlijk, je kan met alle vragen naar haar toe gaan. & over de opmerking ‘dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan’. Jij wilt het, en dit is de enige oplossing.

Dieetiste is zeker een goede oplossing. (: tot die tijd kan je vast proberen met de vette snacks te minderen (je hoeft niet meteen te stoppen hoor) en wat meer fruit en brood eten.
Krijg je het gevoel dat je een eetbui krijgt of je hebt gewoon zin om een zak chips leeg te eten, neem dan een boterham. Het liefst volkoren.
Neem voor het sporten genoeg te eten. Vooral koolhydraten en vezels.
Maar zorg ervoor dat er wel ong. een uur tussen je laatste hap en het sporten in zit.