Vochtinbrengend product voor droog haar

Hallo,

Ik dacht dat hier altijd een topic over droog haar was, zo’n algemeen ding, maar kan niks vinden. Dus sorry als het verkeerd staat :p.

Ik heb best wel droog haar, vooral mn haarpunten. Nu heeft mn kapper een vochtinbrengend product aangeraden. Gewoon een spray die je elke dag in je haar doet(heeft elk haarmerk wel iets van). Ze raadde me vooral iets vocht inbrengends aan op waterbasis, dus geen olie. Nu zoek ik dus zo’n soort product maar geen idee waar ik op moet zoeken en wat nou goed is.

Dus weet iemand een goed merk? Het mag best wat duurder zijn. Mijn max zit wel rond de 10 euro. Tenzij het zo geweldig is dat het echt het geld waard is.

Danku alvast, en sorry als het verkeerd staat ;o

Geen olie? Wat apart… Ik zou zeggen kokosolie masker, want dat is gewoon het beste wat werkt tegen droog haar. Dat zit wel tegen het randje van je budget aan, maar het werkt goed en je doet lang met 1 pot.

Anders kan je kijken voor een ander goedkoper masker en een conditioner. Als je perse een spray wil zou ik als ik jou was gaan kijken voor een anti klit spray. Hier zitten vaak vochtinbrengende ingrediënten in.

Sorry dat ik geen merken kan noemen, maar zelf gebruik ik dus wel olie. Je kan van alles gebruiken. Olijfolie, zonnebloemolie, jojoba olie, kokosolie etc. Olie neemt je haar juist op. Daardoor werkt het juist zo goed, maar het is niet iets wat je elke dag in je haar kan smeren (of je neemt er elke dag de tijd voor om het ook weer uit te wassen).

Ik wilde ook kokosolie gaan zeggen. Mijn potje kostte rond de 6/7 euro en heb hem al héél lang. Denk bijna een jaar ofso.

wat is in jullie geval dan het beste merk?

Ik wil het ook graag gebruiken, maar met olie maskers etc. etc. ben ik ook nog echt een leek…

Merk maakt niet zoveel uit. Zolang het maar pure kokosolie is. Dat kan je zien door naar de ingredientenlijst te kijken. Er hoort alleen kokosolie te staan. Zelf heb ik deze:
http://www.detuinen.nl/holland-barrett-pure-kokosolie.html

Tijdens de 2 voor 1 actie had ik meteen 2 potten ingeslagen.

Okee,en dat smeer je dan in je haar, laat je tijdje zitten spoel je dan gewoon weer goed uit, toch?

En hoevaak moet je zoiets doen voor een mooi resultaat? (hoeveel x per week oid)

Ik gebruik altijd Care & Repair van Andrelon, werkt heel goed voor mijn haar! Je hebt shampoo, cremespoeling, masker, spray, serum… Dus je kunt kiezen :stuck_out_tongue:

als je weet dat je de volgende ochtend je haar gaat wassen, kun je er de avond van tevoren nachtconditioner indoen. die heb ik ook, van andrelon gekocht bij de action. het ruikt ook nog eens lekker :grinning:

Bij het uitspoelen moet je wel goed shampoo gebruiken, want anders blijft er te veel olie in je haar zitten en is je haar ongelofelijk ver. Hoelang je het erin laat zitten moet je zelf weten. Sommige slapen er mee. Zelf laat ik het een uurtje zitten.

Pff, ik denk dat het van je haar afhangt. Ik denk dat om de week of eens in de maand wel goed is. Met erg droog haar misschien elke week. Denk dat je zelf even moet kijken wat je het prettigste vind. Op Beautygloss staat trouwens hoe je er een soort mouse van kan maken. Dan hoef je het niet te laten smelten in de magnetron steeds (kokosolie is vet met -e temperaturen hier in Nederland). Zij zweert trouwens bij kokosolie, dus je kan kijken op haar blog voor meer nuttige informatie.

Om eerlijk te zijn zit dat spul echt vol met troep :x Heb het zelf ook. Het ruikt inderdaad erg lekker, maar dat komt omdat er behoorlijk veel parfum in zit. Wat niet zo fijn is, want ja… Mijn haar wrijf s’nachts weleens lekker in mijn gezicht en parfum in mijn gezicht ben ik niet zo fan van :x Al moet ik wel zeggen zolang dat spul in mijn haar zit voelt het lekker zacht en glad aan, maar zodra het eruit gewassen is merk ik er niks meer van :confused:

^ jaa daarom ruikt het ook zo lekker haha. ik doe t altijd in en dan knotje ofzo, ik merk wel dat mijn haar er zachter van wordt na het wassen :slightly_smiling_face:

Ik gebruik 1 keer per week een kokosolie masker en laat dat er de ene keer of paar uur in zitten of de hele nacht. Je schept de olie(die met kouder weer hard is) met een lepeltje eruit, je wrijft het in je hand en dan zal het vanzelf smelten tot olie waarna je het in je haar kan wrijven.

Verder is arganolie ook een aanrader! Zelf gebruik ik het vaak als leave-in serum, maar soms gebruik ik het ook als masker.

Ik gebruik sowieso al kokosolie. En verder altijd conditioner na het wassen. Maar het gaat vooral om iets wat ik er elke dag in kan doen, want mn haar word niet beter van wat ik al doe. En een olie werd afgeraden omdat dat je haar te vettig maakt.

Ik heb ook vaak droog haar en ook haar dat snel afbreekt. Sinds ik gestopt ben met allerlei producten in mijn haar te keeperen en mijn haar vinder vaak te wassen is het gestopt. Het is al veel beter. Ik gebruikte vaak allerlei cremés, serums en antiklittenspray. Ik kwam tot de mening dat het beter zou zijn als ik bijna niks meer zou gebruiken of shampoo en conditioner na. Dat werkte enorm goed voor mij. Heel soms gebruik ik nu antiklittenspray en een haarmasker wat overigens mijn haar enorm goed helpt.

Ik wil je ook aanraden, als je een lang vakantie hebt en nergens heen hoeft, je haar voor 5 dagen of meer niet te wassen en het gewoon vet te laten worden. Als je het gaat wassen, smeer van te voren een rijk haarmasker (bijv. pure kokosolie masker) in je haar en laat dat intrekken. Ga dan douchen en kijk dan is naar je haar. Prachtig resultaat!

Ik weet voor de rest zelf geen vochtinbrengde spray, omdat ik nu angstig elk product vermijd. Ik zou langs gaan bij een drogisterij om naar de opties te vragen.

http://www.youtube.com/watch?v=cQf3GKd7-mk dit is een goed filmpje vind ik zelf!
Ik zou wel aanraden om goed shampoo te gebruiken anders blijft je haar echt vettig, 1x in de week is goed voor mijn haar, maar ik heb dik krullend droog haar. Het ligt een beetje aan je haar type, als je wat dunner haar hebt zou ik het 1x in de 2 weken doen bijv. je moet het zelf een beetje uitproberen! Maar anders kan je haar ook wat te slap worden.

Sorry, dit is nogal offtopic, maar haar haar is echt zo mooi.

Heb ik oooook word je haar heerlijk zacht van :slightly_smiling_face: