Vochtblaar

Ik heb denk ik 20 minuutjes gelopen maar wel op de verkeerde schoenen. Ik heb een vochtblaar denk ik ik voel gewoon dat er iets onder zit, moet ik deze nu doorprikken? of gewoon laten zitten en gaat vanzelf wel over? Heb er niet echt last van als ik vans aan heb maar dat zijn bijna stoffen schoenen. Bij andere schoenen heb ik wel pijn.

Als je een vochtblaar hebt kun je het inderdaad doorprikken, maar dat moet je wel met een steriele naald doen, want anders is er een kans op infecties.
Als je het niet doorprikt heb je kans dat hij vanzelf knapt en dan is je sok een beetje nat aan de achterkant. Dat is alles.

Je kunt het beter doorprikken dit doe je het best door eerst te ontsmetten en dan met een (steriele) naald door te prikken deze kun je met andere aankopen normaal gezien gratis in de apotheek krijgen en na afloop even een blaren pleister aandoen.

Of je kunt ook zelfgenezende blaren pleisters aandoen en dan gewoon afwachten

je kunt het beste door prikken met een steriele naald, dan gaat de druk er af en gaat hij niet meer zo pijn doet. Daarnaast is het belangrijk om het wel goed bij te houden om ontsteking te voorkomen, dus ontsmet hem elke dag goed.