vochtarme huid

Hey!
Ik had geen idee wat mijn huidtype was, maar ik liet het laatst testen bij de ICI paris XL en toen kreeg ik te horen dat mijn wangen vochtarm waren, terwijl mijn t-zone vooral vettig was. Ik dacht toen dat ik een gecombineerde huid had, maar dat klopt dus niet, want mijn wangen zijn vochtarm, en niet droog, wat ik nogal verwarrend vond…
De vrouw die mijn huid testte verwees me meteen naar een potje creme die 40 euro was, maar ik vroeg me af of het uberhaubt wel goed zou werken en om voor 40 euro een potje creme te kopen die niet werkt… hmm.
Maargoed, nu is mijn vraag: weet iemand misschien een nachtcreme/reinigingsproducten voor een vochtarme huid, die ook niet al te duur zijn?
Ik heb wel gezien dat de Hema hier speciaal een lijn voor had, maar ik kan er weinig over vinden op internet. Iemand hier ervaring mee?

je moet dan vochtarme producten alleen op je wangen aanbrengen en niet op je vette T zone…! daar moet je dan weer creme voor de vette huid gebruiken!

waarscheinlijk verkoopt de etos kruidvat enzo wel zulke cremes voor niet veel geld… je kan het altijd proberen maar dat vocht arm kan je ook verhelpen om meer te drinken je huid word vaak vochtarm door airco of verwarring en weinig drinken! maar zei ze verder niet wat je huid was droog normaal of vet op de wangen?

Van vichy heb je aqualia. Die is speciaal voor de vochtarme huid. Je kan die in de apotheek kopen. Ook kan je je daar nog verder laten adviseren voor crèmes en eventueel eerst wat proefjes meevragen zodat je kan proberen of de creme goed werkt. Want hoe heeft die vrouw geconstateerd dat je een vochtarme huid hebt? Dmv vragen?

@inspiratielooss oh geloof me ik drink tonnen vol thee/water, van vochttekort door gebrek aan water is geen sprake. ;p Mijn huid was ook eerst normaal, maar het is enorm uitgedroogd geraakt door een bepaalde reinigingsproduct, maar ik zoek dus nu iets dat mijn huid van meer vocht voorziet. Ik ga inderdaad niet iets op mijn t-zone smeren, die ga ik dan gewoon heel goed reinigen. Nee ze vertelde me alleen dat mijn wangen vochtarm waren en mijn t-zone vet, dus het had geen specifieke benaming…

@kloplop die vrouw gebruikte zo’n apparaatje die volgensmij het vochtgehalte in mijn huid aangaf, die dus blijkbaar te laag was…
Is die aqualia een dag of nachtcreme of allebei? Die wil ik opzich wel proberen!

Thee droogt uit. Misschien kruiden thee niet zo, maar zwarte en groene thee wel. Maar ik denk niet dat dat immens veel invloed heeft op je huid(gezien je ook gewoon water drinkt).

Misschien zou je ook kunnen kijken bij Lush, en dan vragen om een sample. Zij kunnen je wel een moisturiser aanwijzen en dan krijg je een klein potje mee.