Vocaloid & Nico Nico Singers

heey, het leek me wel interessant om hier een topic over te maken. nou wil ik het dus hebben over voicaloids en hologrammen in de muziekwereld. het zijn zegmaar artiesten die niet echt bestaan, het zijn gewoon hologrammen met bepaalde stemmen die geprgrammeerd zijn om te zingen enzo. het is vooral in japan en china erg populair. er worden zelfs echte optredns mee gedaan. een van die artiesten is bijvoorbeeld hatsune miku. zoek haar maar eens op op youtube met haar liedje world is mine, dan kun je cht goed zien wat ik bedoel. nou ben ik dus benieuwd wat jullie hiervan vinden.

sorry als mijn uitleg belabberd was :blush:

-x-

Vocaloid fan hier, haha (=

Groot vocaloid fan ^^

Zal even wikipedia raadplegen :
‘‘Vocaloid is a singing synthesizer application software developed by the Yamaha Corporation that enables users to synthesize singing by just typing in lyrics and melody. It uses synthesizing technology with specially recorded vocals of voice actors or singers. To create a song, the user must input the melody and lyrics. A piano roll type interface is used to input the melody and the lyrics can be entered on each note. The software can change the stress of the pronunciations, add effects such as vibrato, or change the dynamics and tone of the voice. Each Vocaloid is sold as “a singer in a box” designed to act as a replacement for an actual singer. The software was originally only available in English and Japanese, but as of Vocaloid 3, Spanish, Chinese and Korean will be added.
The software is intended for professional musicians as well as light computer music users and has so far sold on the idea that the only limits are the users’ own skills. Japanese musical groups Livetune of Victor Entertainment and Supercell of Sony Music Entertainment Japan have released their songs featuring Vocaloid as vocals. Japanese record label Exit Tunes of Quake Inc. also have released compilation albums featuring Vocaloids. Artists such as Mike Oldfield have also used Vocaloids within their work for back up singer vocals and sound samples.’’

haha : p

grote fan meldt zich :grinning:

Grappig, ik had eigenlijk geen andere fans verwacht hier op gs :'D

Ik kan me nog een topic hier over Hatsune Miku herinneren. Veel negatieve reacties waren er toen xD

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/alleen-japan…-171622.msg6461913.html#msg6461913

dat kun je wel stellen ja

kids react to hatsune miku ^^

Hoe dat blonde meisje reageert :'D

http://www.the-top-tens.c…cs-opening-ceremonies.asp
Miku staat gewoon op 1 :'D

ik vind world is mine leuk<3

ik vind het moment echt leuk dat ze opkomt en al die japanners helemaal los gaan XD

also vocaloid fan hierooo :3

Ik heb dat liedje net geluisterd van Hatsune Miku, World is mine, en ik vind het eigenlijk best awesome! Het is gaaf en grappig tegelijkertijd hoe levensecht zo’n figuur is! Wie kent nog meer van dit soort liedjes, van andere ‘vocaloids’?

@resistance: hatsune miku and megurine luka magnet is ook een liedje!

Meltdown en Kokoro van Rin live zijn ook leuk :3

Mijn favoriet is toch wel Worlds end Dancehall van Miku en Luka

Op zich vind ik de techniek wel leuk gevonden, maar ik ben echt meer van zo puur mogelijke muziek. Muziek die niet vervormd wordt en waarbij er een volledige band staat live. En die live ook goed is.

Ik denk ook niet dat een echt MJ concert en een hologram van MJ dat net zo zingt en danst als MJ persoonlijk met elkaar te vergelijken is. Ik hecht veel en veel meer waarde aan echte artiesten ‘echt’ zien zingen en spelen live.

Bovendien hou ik niet zo heel erg van de Japanse en Chinese cultuur, ik denk dat dat ‘m vooral is :’)

@Resistance,
1 van mijn favorieten GUMI omdat zij het dichtst bij een echte stem komt!
klik
klik
Kagamine Rin
klik
Hier staat echt een goede band achter live trouwens! Ik luister dit echt zo vaak haha omdat ik de bassist geweldig vind en het hele liedje ^^
IA
klik
Kaito
klik
Kagamine Len
klik
Megurine Luka
klik

Len <3

Ik vind de kleding op Gumi’s boxart zo lelijk he, vooral die oranje kleuren bij haar groene haar :’))

Mijn favoriet is SF-A2 Miki c: