VMBO-K

Ik had een keer een discussie met een vriendin over het VMBO-K. Ze zei dat eigenlijk niemand op dat niveau er leerde of ook maar iets deed. Ik zei dat er wel mensen waren die natuurlijk helemaal niks deden, maar dat er zeker wel mensen waren die er hard voor moesten werken.
Mijn broer bijvoorbeeld: Die heeft op de basisschool VMBO-K / VMBO-T advies gekregen, en elke dag ging hij gelijk naar boven om huiswerk te maken en te leren. Hij doet nu VMBO-T en heeft het dus al heel druk de hele tijd, maar ik weet zeker dat hij ook heel hard had geleerd en gewerkt als hij VMBO-K deed.

Maar wat vinden jullie dan?
‘Vinden jullie VMBO-K dom ofzo?’
Ik dus niet, maar mijn vriendin zei dus dat 2 van de 3 leerlingen niks deden, of gewoon niet konden leren ofzo.

Ik heb het zelf ook gedaan en ik zeg dat de mensen dom zijn. Iedereen is lui, en kan best wel wat hoger als ze hun best zouden doen. Ja ik hoor er zelf ook bij, en nu heb ik spijt dat ik niet mijn best heb gedaan

dat slaat nergens op want de meeste mensen hebben VMBO-Kader en dier leren gewoon

Natuurlijk zijn er mensen die dit niveau echt hebben en er ook echt hard voor moeten werken, en dat respecteer ik ook, maar meestal zijn het toch wel meer de mensen die geen reet willen uitvoeren.

Ik vind het niveau niet bepaald hoog (ja oke, dat komt omdat ik zelf op een gymnasium zit) maar de mensen die ik ken die daar op zitten, doen niet bepaald veel voor school. En nee het zijn ook niet de slimste. Maar er zullen vast ook heel veel kinderen zijn die daar wel iets doen.

3 op de 20 mensen doen hun best en leren, de rest niet ( of wil het niet laten merken, wat ook wel weer iets zegt over diegene).

Ik weet natuurlijk ook dat er genoeg mensen zijn die helemaal niks doen, maar die mensen heb je ook op mavo/havo/vwo en ook gewoon op gymnasium.
maar ik vind het wel een te groot vooroordeel als je zegt dat vmbo’k mensen ‘dom’ zijn, of dat niemand hun best er doet.
Maar dat zeg ik vooral omdat ik uit ervaring spreek met mijn broer.

net als hierboven :'D (DeRozeAnus)

ik vind die mensen alleen dom als ze geen reet uitvoeren en van die sletterige hangjongeren zijn xD

ik ken maar één iemand die naar K is gegaan, maar de rest uit mijn groep 8 die naar vmbo ging waren echt van die mensen die zich in groep 8 al volwassen vonden en alleen maar met make-up en jongens enzo bezig waren.

mijn ex-beste vriendin die kon makkelijk havo en is blijven zitten op 2 vmbo omdat ze alleen maar met jongens en feesten bezig is.
Dát is een voorbeeld van wat ik dom vindt :3

ik doe nu ook vmbo-K, maar ik kon ook makkelijk vmbo-T doen maar mn oude juf van de basisschool heeft gewoon vet tegen me moeder gezegt dat ik dan te veel problemen krijg enzo.En nu doe ik juist mn best op school en leer ik ook gewoon dat ik dan gewoon wat hoger kan (oke naja ik ben ook wel eens lui maar dat is iedereen toch wel een keertje?)

Tuurlijk heb je leerlingen die super hard hun best doen om hoger op te komen, dat heb je op elk niveau.

Maar wij hebben ook VMBO-Kader op onze school erbij gekregen. En ik merk wel verschil, maar dan qua gedrag. Ik zeg niet dat alle leerlingen zo zijn, absoluut niet. Maar die leerlingen schreeuwen een eind weg, duwen je aan de kant, en een leerling is van school gestuurd omdat hij een fiets tegen de conciërge aan gooide en hij hem sloeg. Dat gaat me wel wat te ver. Hoewel ik aan de ene kant denk van; dat heeft niets met leerprestaties te maken, maar aan de andere kant, dat is wel je gedrag op school… en dat is blijkbaar je houding.

Ik vind kader mensen niet dom. Ja, er zullen vast een paar bij zitten die gewoon geen zin hebben om iets te doen. maar er zullen ook wel een paar bij zitten die er hard voor moeten leren.
maar het is ook een beetje wat je verstaat onder dom.

Niet iedereen is dom die op vmbo-k zitten.
Wij zijn gewoon gezegend met een goed stel hersens.
Maar mensen die ik ken die op vmbo-k zitten hebben echt zo van instelling van ‘‘Oow kijk die leraar,die probeert uit teleggen’’
Ze lachen alleen maar,spijbelen en verpesten toetsen.
Ze kunnen echt wel vmbo-t,maar dat willen ze gewoon niet daar hebben ze gewoon geen zin in.
Dat vind ik écht dom.
Het gaat niet om nu,tuurlijk je moet loll hebben,maar je kan ook loll hebben,als je goed je best doet.
Ze denken niet aan hun toekomst.

ik zit nu in A3, en zelfs daar lukt het mensen om geen reet uit te voeren.
dus dat ligt kennelijk niet aan niveau, IQ of citoscore, maar gewoon aan de motivatie van ‘men.’

al moet ik bekennen dat veel mensen die een vmbo opleiding volgen vaak te lui zijn voor HAVO.
maar ach, 't is niet mijn probleem…

Hee ik heb TL gedaan en doe nu HAVO en dat gaat prima hoor, behalve duits :headbang2

Ja dat heb je bij mijn school ook heel veel. Van die leerlingen die voor de 1038292x deruit zijn gestuurd of van die hang mensen en zitten ze door de kantine met stoelen te gooien of trappen en dan denk ik mensen waar zijn jullie mee bezig :crazy_face: ? maarja er zijn ook genoeg mensen die zich ‘normaal’ gedragen

Ze heeft het over vmbo-k volgens mij.

ik zeg toch ook veel mensen niet iedereen dus

Ja klopt, beetje vreemd vind ik dat.

En weet ik, maar tussen kader en TL zit voor mijn gevoel niet veel verschil
( reactie op hierboven)

Ik reageerde er ook niet 100% serieus op x’D

Nou bedankt.

Ik ben van vmbo b naar vmbo K gegaan 2 jaar B maar dat kwam omdat ik heel onzeker was enzo maar ik heb 4 jaar niks gedaan en nog NOOIT een tekort gestaan. Oke ik doe niks maar ik geef wel om school en zonder wat tedoen haal ik 8,9,10 maar dit is me laatste jaar en vmbo K is het zelfde als MAVO alleen MAVO is mee theoretisch en K niet. Maar de mensen van mavo die niet naar havo gaan ( je kan naar havo als je nog x je jaar over doet maar dan in havo) die gaan het zelfde niveau netals de K leerlingen het enige verschil is dat hun naar havo door kunnen stromen. Maar je hebt mensen die niks doen en dat zie ik in me klas maar ligt vooral aan de leraren en we hebben mensen van eerst havo in de klas maar die doen dus niks alleen de meeste houden van meer praktijk en tsja niet iedereen is even slim maar als iedereen even slim was dan had je geen bouwvakkers, schoonmakers, monteurs enz dusja wat maakt het uit. En ik weet wel dat ik beter kan maar dat lukt me gewoon niet want dan moet ik altijd leren en dat lukt me gewoon niet ik vind dit niveau goed voor me en zorg dat ik 8&9e haal dan kom ik op een goeie niveau van roc.

En toen ik in B zat zag je ook echt wie na K kon en trouwens de mensen die niks doen zitten ook op havo hoor mijn vriend doet echt niks en hangt altijd op straat enzo en die heeft havo zo zonder tekorten. Er zijn dus niet alleen maar mensen in vmbo K die schijt hebben aan school of die niks leren en spijbelen gewoon in elk niveau hoor en heus niet iedereen maar zitten er wel paar bij. En veel mensen kunnen hoger maar sommige hebben 1 zwak punt bijv wiskunde of frans of iets anders en daarom zijn ze bang dat ze het niet gaan halen.