vlucht boeken reisbureau

Ik ga morgen een reis boeken bij het reisbureau voor een vriendin en ik naar London.
Mijn vriendin is er niet bij bij het boeken van de reis, moet ik haar paspoort meenemen naar het reisbureau (want die heb ik namelijk niet) of niet?

Geen idee, denk het niet per se, maar je hebt wel haar volledige naam (dus zoals ze op het paspoort staan) en bsn nodig. Als ik vragen mag, waarom ga je naar een reisbureau? Tegenwoordig is boeken via internet veel sneller en makkelijker én in veel gevallen goedkoper omdat je niet die mensen van het reisbureau hoeft te betalen.

Volgensmij heb je het paspoort niet nodig.
Ik heb ook al eens een vakantie geboekt bij een reisbureau en kan me niet herinneren dat we toen een paspoort moesten laten zien.

Ik zou haar paspoort toch meenemen, je weet maar nooit.

Ik heb het even voor je gevraagd aan iemand die op een reisbureau werkt. Je hoeft geen paspoort mee te nemen. Het enige wat zij nodig hebben is de naam die op haar paspoort staat en geboortedatum. BSN nummer hoeft dus ook niet.

Wss omdat je dan zeker weet dat alles goed gaat en geen onverwachtse koten krijgt die niet duidelijk aan worden gegeven op een website.

Reisbureaus en touroperators zijn verplicht om alle kosten te benoemen voordat je de betaling accepteert. Voor betaling krijg je nog een overzicht te zien met het totaalbedrag en waar het bedrag op is gebaseerd. Wellicht biedt een reisbureau meer zekerheid, maar op internet boeken is wel sneller en bespaart ook boekingskosten.

Omdat als ik het via internet doe de creditcard mee moet nemen bij het inchecken.
Ik ga een enkeltje vanaf london (gatwick) naar Amsterdam vliegen, dus dat zou betekenen dat van wie de creditcard zou zijn naar london moet komen om te laten zien dat de creditcard van hem/haar is.
Ik leen de creditcard namelijk van iemand, omdat ik er zelf geen heb …

ja kan toch ook wel via ideal betalen?

niet bij british airways

Heh? Sinds wanneer moet je de creditcard laten zien waarmee je geboekt hebt? Heb ik echt nog nooit gehad.

Ik boek regelmatig met een credit card en heb inderdaad nog nooit deze credit card moeten laten zien bij aankomst is…

Is het geen optie om de vlucht via de website van D-reizen oid te boeken? dan hoef je niet naar een reisbureau en kun je gewoon met ideal betalen.