Vloeken, do or don´t.

De titel zegt het al een beetje.
-vloek jij en wat betekent het voor jou?

Ik vloek soms wel eens.
Als iets valt komt er al snel een " godverdomme! " ofzo :’)

Ja, en het is een manier om mijn frustratie te uiten. Verder zijn de woorden voor mij meestal betekenisloos. Dingen als kut, tyfus, godverdomme, hebben hun oorspronkelijke betekenis in ieder geval verloren x)

wat versta jij onder vloeken dan?
Af en toe ; kut
maar voor de rest valt het bij mij wel mee
het ligt eraan of ik boos ben haha.

Ik vloek wel met kut & fuck enzo.
Maar met ziektes vloeken zou ik nooit doen!

Denk dat de meeste dat wel doen… Wel een keer/wel is gedaan.

ik vloek soms wel.(jezus en kut b.v.) Is voor mij iets om mezelf mee uit te drukken als er b.v. iets mis gaat. Gaat ook automatisch. Als ik mijn teen keihard stoot zeg ik b.v. echt niet oeps ofzo, maar dan vloek ik.

Inderdaad wel eens kut of fuck maar met ziektes zou je mij nooit horen schelden! (:

ja, met kut en fuck en wtf en godverdomme wel. :’)
heeel soms ‘tering’ maar dat leer ik af, is een ziekte,
echt slecht van mezelf maarja. :’)

-

Vloeken is met het geloof (godverdomme e.d.), schelden met dingen als kut en ziektes enzo. toch?
Ik vloek niet. Ik ben gelovig, dus ik voel me niet zo fijn als ik God vraag om me te verdoemen. Maar het is zo normaal geworden, ik kijk er echt niet meer van op als anderen vloeken. Eerst hielden m’n vrienden er nog rekening mee, heel lief, maar inmiddels maakt het me niet echt meer uit.

Ik vloek/scheld best veel

Eigenlijk zeg ik alleen vaak ‘kut’
verder vloek/scheld ik niet echt eigenlijk (:

Jaaa tuullek!! Geen godverdomme maar wel Goddamnit (godverdomme is echt verdoem MIJ en goddamnit is verdoem HET haha, dus daarom dat wel lol)
Ik vloek eigenlijk alleen in het Engels en “kut” uiteraard… geen ziektes though…

Met vloeken kan je gewoon ff je agressie kwijt, beter dan vandalisme HE

kut, fuck, jesus en what the fuck zijn favoriet:)
maar ik scheld eigenlijk nooit IEMAND uit, ik gebruik het eigenlijk alleen als ik gefrustreerd ben enzo ofzo, voornamelijk voor mezelf.

Oh heerlijk.
Vloeken is een van de meest creatieve vormen van taalgebruik.

Verder… vloek ik zelf niet met ziektes, al kan het me weinig boeien waarmee mensen vloeken (al kan ik er niet tegen als gay/homo wordt gebruikt voor iets of iemands slechts. Kom op, je zegt toch ook niet “Ew, die CD van Ke$ha is slecht, echt zo joods!” of “Ik haat die gast! Wat een neger!”).
Ik vloek zelf niet met kanker oid omdat ik het gewoon fucking ordinair vind klinken :’)

Ja, dan krijgen mijn zinnen meer emotionele waarde.