Vloeistoffen vliegtuig

Hooi(:
Ik ga morgen op vakantie, en ik wil graag een paar kleine flesjes met vloeistoffen erin meenemen. Maar ik snap niet echt hoe ik het moet inpakken want op de site staat:
•These liquids must be carried separately in transparent, sealed bags of maximum 1 (one) litre volume, 20cm x 20cm.
•Each passenger may carry only 1 (one) such bag

Er staat dus eerst dat ik ze apart in zo’n zakjes moet inpakken, maar daarna staat dat elke passagier maar 1 van zo’n zakje mag meenemen. Mijn vraag is nu dus of ik maar 1 flesje vloeistof mag meenemen.
Thanks(:

je mag dacht ik zoveel flesjes als je wil in zoveel zakjes als je wil maar bij elkaar mogen ze maar 1 liter zijn en elk flesje per stuk mag maar… 100 ml per stuk zijn als ik het me goed herinner

Huh wat vaag. Je mag toch gewoon max. 1 liter aan kleine flesjes/potjes meenemen van elk max. 100ml? En die in een doorzichtig zakje doen?

Er staat: Alle vloeistoffen moeten gescheiden (dus niet een fles van 300 ml, maar drie flesjes van 100ml per stuk) in een plastic tas worden gedaan met het maximale van 1 liter. Dus 10 flesjes.
En elke passagier mag maar één zo’n zak met 1 liter vloeistof bij zich hebben.

Zoiets is het volgens mij. Bij separately bedoelen ze niet de flesjes, maar de vloeistof I guess.

Waarom is dat eigenlijk? Waarom is het beter om 3 kleine flesjes te hebben dan 1 grote? En waarom die sealed bag? Als je dan “gevaarlijke” stoffen wil meenemen, kan je dat toch ook in die sealed bag doen xD

Dankjulliewel allemaal^^
Ik doe dan wel gewoon alle 3 de flesjes(zijn allemaal minder dan 100mL) in zo’n ziplocktasdingetje, en dan zal het wel goed zijn, toch?

Ik heb gelezen dat als je veel vloeistof in 1 flesje meeneemt, dat het dan kan gaan ontploffen ofzo, en dat die sealed bag was zodat ze alles in een oogopslag konden zien. Ik snap er de nut ook niet van:’) Oh en nog een (misschien domme xD) vraag: Mag ik dat zakje IN het vliegtuig openen en bijvoorbeeld deo opspuiten?

Volgens mij mag dat wel inderdaad, als dat niet zou mogen zou je 'm ook niet mogen meenemen! Daarom snapte ik dat zakje dus niet, als je 't TOCH mag openmaken, maar het een oogopslag-punt is wel een logische ja!

De vloeistoffen mogen alleen in flesjes van max. 100ml (of 200? ik weet t even niet meer) en die flesjes moet je dan in een gesealde doorzichtig zak van een liter doen. Dus je mag 1 zo’n zak met flesjes meenemen

maar je mag dus geen flesje water mee? :’)
want dat zit meestal niet in een 100 ml flesje
of mag dat dan weer wel, omdat het maar water is?

Ja je mag wel water meenemen, maar dat moet je dan na de douane kopen geloof ik.

Maar vaak krijg je ook wel een flesje water in het vliegtuig trouwens, misschien alleen niet als je met ryanair ofzoiets vliegt ;p

Ik had de vorige keer dat ik ging een flesje water mee, en die moest ik bij de controle weggooien. Maar in het vliegtuig krijg je sws wel wat te drinken(:

Je mag een zakje van max 1 liter inhoud meenemen, waarin je max 10x max 100ml mag doen.

Klopt, na de douane kan je in de winkels gewoon drinken kopen, die krijg je dan in een aparte gesealde SeeBuyFly zakje mee en die mag wel mee het vliegtuig in.

Als je binnen Europa vliegt, kun je inderdaad een flesje kopen na de douane want die heb je aan het begin, maar vlieg je naar een land buiten Europa dan heb je eerst paspoort-controle en pas later bij de gate de tassen controle. Het heeft dus geen zin als je bijvoorbeeld naar Aruba vliegt een flesje te kopen na de paspoort-controle voor in het vliegtuig want die wordt toch weggegooid. Wat ik dus altijd doe is een leeg flesje meenemen en die na de tassen controle bij de gate vullen en dan kan het gewoon mee het vliegtuig in.

Het bericht is trouwens voor de mensen die niet wisten of ze wel of geen drinken konden meenemen.

Mag je vaseline meenemen? Dit wordt vaak in gram uitgedrukt… maar is dat aantal gram dan ook ml?

Ja, ze zien dat wel als milititer, omdat het “vloeibaar” is.
Op internet vind je wel van die converters, ik snap daar ook niet zo veel van, haha.

Dat is omdat je dat zelf in het vliegtuig krijgt en daar dus bijvoorbeeld geen chemicaliën in kunnen zitten. Het idee erachter is als je zelf een fles water meeneemt van thuis zeg maar, er misschien schadelijke chemicaliën in kunnen zitten waar je bijvoorbeeld een bom van kan maken. Als je een fles water na de douane koopt, weet je zeker dat er niks in zit.
Zoiets.