Vloeistoffen ruimbagage

Yooooo
Vandaag over precies 5 weken ga ik voor 6 dagen naar Londen.
Nu mag ik dus 20kg meenemen aan ruimbagage maar aangezien de Lush in Londen goedkoper is wil ik daar graag iets halen. Maar dat iets is vloeibaar (Ro’s Aragan Body conditioner voor de liefhebbers) en ik wou ook graag m’n bodylotion van huis meenemen. Op de site staat dat het in je ruimbagage ook in afgesloten zakjes en reisverpakkingen moet. Terwijl ik van mensen weer hoor dat dit alleen geldt voor je handbagage

iemand die er meer over weet?

Ik heb nog nooit problemen gehad en kan altijd gewoon alles meenemen in mn ruimbagage zonder het speciaal in te pakken. Voor de zekerheid zou ik toch de regels van je vliegmaatschappij opvolgen. Is het niet tegen het lekken ofzo? Ze zijn namelijk niet echt voorzichtig met je bagage haha! Welke maatschappij vlieg je mee?
In je handbaggage mag je flesjes van 100 ml, verpakken in een doorzichtig ziplock zakje van max 1 liter inhoud :slightly_smiling_face:

ah eecht
dat is geweldig :"D Ik keek al op de site maar die is helemaal niet duidelijk…

Met EasyJet! Ja naja opzich als het gaat lekken is dat geen drama opzich. Electronische dingen neem ik mee in m’n handbagage en papieren/documenten enzo ook. En ach dan ruikt m’n kleding lekker :"D
En ja ik wil de regels ook opvolgen maar die zijn dus totaal niet duidelijk…

In principe mag je gewoon alles mee in je koffer, die 100ml regel is voor handbagage in het toestel zelf, zodat je geen chemische reacties kan creëren en het vliegtuig tot ontploffing kan brengen :")

ah ja liever niet nee…

Ohh handig dat jij dit topic hebt aangemaakt, ik wist het ook niet en ik wou namelijk ook al flink gaan inslaan dan bij de lush :'D

Hmm volgens mij mag het gewoon hoor, maar ik heb nog nooit met easyjet gevlogen haha :stuck_out_tongue: zogauw je geen drugs en wapens en dieren enzo mee gaat nemen is er volgens mij niets aan het handje! Londen is echt geweldig trouwens, veel plezier :grinning:

hahaha :"D
zoveel goedkoper daar!

ah ja dan doe ik het gewoon!
Ja ik heb er zoveel zin in! Haha dankjewel!

Jaaa echt wel! Ik hoop ook zo dat ik in het hotel een bad heb dan ga ik echt paar bruisballen kopen :’) (we hebben thuis geen bad) Ging jij nou trouwens ook nog naar de HP tour?

je moet stil zijn
Ah dat is echt zonde :"D Ik neem gewoon niks mee in m’n handbagage qua vloeistof :’) T is maar een uurtje vliegen dus dat overleef ik wel en dan haal ik het daar wel weer…
Dankje!

Ja ik hoop ook echt dat ik een bad heb :"D Al ben ik bang van niet… Verschilt per kamer volgens mij… (een vriend gaat naar t zelfde hotel maar hij heeft een 2 persoons kamer dus hopen dat daar een bad in zit :"D)
Nee ik denk het niet. Moet nog even kijken maar ik vraag me af of ik dat nu nog kan reserveren/bestellen…

Ja bij mij ook… nouja ik ga er wel om vragen :’) is 2 jaar geleden dat ik voor het laatst in bad ben geweest huil. Maar gezellig dat je samen gaat nu, je zou eerst alleen gaan toch?

Ja klopt! Hij is nu aan het wereldreizen en in die periode zou hij toch via de UK moeten voor de volgende bestemming dus nu blijft hij drie dagen in Londen haha :"D
Ja ik ga het denk ik ook wel vragen want van mij is het echt al iets van 8 jaar geleden ofzo :’)
en er zitten glitters in de bruisballen dus dat is echt geweldig

Volgens mij zeggen ze dat je het in zakjes moet doen omdat de verpakking waar het in zit kan knappen als het onder zoveel druk te staan komt (doordat het vliegtuig zo hoog in de lucht zit). Als het dan knapt, dan zit het tenminste nog in een zakje en niet in je kleding. :'D

Ja lijkt me sowieso wel handig om er iets omheen te doen ook in m’n koffer idd :’) Want daar zat ik ook al aan te denken haha

In je ruimhartige mag je gewoon vloeistoffen meenemen en dit hoeft ook niet in een afgesloten zakje net als in je handbagage. Al raad in het wel aan om het sowieso niet los in je tas te doen ivm lekken :wink:.

Ik vloog van de zomer met EasyJet naar Lissabon en we hadden 1 grote koffer met 2 personen. Oftewel 2 flessen shampoo, 2 flessen conditioner, 2 flessen deodorant, 2 flessen douchegel, 3 flesjes drinken ofzo, en het was allemaal geen probleem!

Handig dat dit topic nu is gemaakt want ik heb er ook een vraag over :'D
Ik ga ook naar Londen volgende maand, maar ik ik heb alleen handbagage. Ik wil daar graag een flesje parfum kopen (in de stad zelf, niet op het vliegveld), maar mag ik dat meenemen? Volgens mij wel, maar ik wil het even zeker weten. Zonde als ik een dure parfum weg moet gooien toch. Ik vlieg met British Airways btw. :slightly_smiling_face: