Vloeibare/gepureerde recepten

Vanaf vandaag mag ik 2 maanden enkel vloeibaar/gepureerd (mag niet kauwen) eten eten. Zachte dingen die ik gewoon door kan slikken zoals tonijn mag wel. Nu is dit een behoorlijk lange tijd dus als jullie nog recepten/ideeën hebben, graag! ‘Gewoon’ avondeten in de blender vind ik niet te vreten :’)

Ik hou echt van aardappelpuree

Jeetje, lastig! En dingen als pasta, bami en rijst? Zijn ook zachte dingen die je niet heel erg hoeft te kauwen. Ik heb ook vaak gehad dat ik een aantal dagen niet kon kauwen, maar 2 maanden is erg lang om elke dag wat te bedenken.

Oei, heb je geen tips gehad van de dietist? Ik neem aan dat je bent geopereerd?
Tip: geen macaroni/spaghetti etc pureren, werkt voor geen meter. groente gaat wel goed (rode bietjes en bloemkool wil goed!) . En aardappelpuree inderdaad.

Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.umcg.nl/SiteCollectionDocuments/Zorg/ZOB/V/Voedingsadviezen_bij_vloeibare_en_of_gemalen_voeding_VLC398_0509.pdf

Let er vooral op dat je veel eetmomenten op de dag hebt. Bij vloeibare voeding is het moeilijker om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen omdat je snel vol zit, dus zul je vaker moeten eten (6-9 keer per dag)

-

Naw stumperd haha.
Inderdaad, soepjes! Verse tomatensoep, of andere gepureerde soep is voedzaam en gezond. Weet niet of je dat lekker vind? Zo ja, dan heb ik nog wel wat recepten voor je die ik op kan zoeken.

Sowieso smoothies om genoeg fruit en groenten binnen te krijgen en anders zou ik inderdaad gewoon heel veel verschillende soorten soepen proberen te maken met verschillende groentes.