Vloeibaar eten

Heehoi GS’ers,

Ik heb deze week een beetje pech gehad… (Wel een gevalletje eigen schuld) Zondag een hockeybal in m’n gezicht gehad, en ik had met mijn domme hoofd net een paar minuten daarvoor mijn bitje uit gedaan… Ik heb godzijdank al mijn tanden nog, maar ik heb in een reflex heel hard in mijn tong gebeten. Zo hard dat ik een gat in m’n tong heb gebeten… Dokter geweest, ziekenhuis geweest, tong was gehecht (ik wist ook niet dat ze dat serieus deden.) Hechtingen waren gesprongen, dus dinsdag weer ziekenhuis, woensdag hetzelfde verhaaltje, steeds weer gehecht maar bleef misgaan. Moet nu van de arts accepteren dat het zonder hechtingen moet helen. Dat gaat prima, alles in een mond geneest vrij snel, maar het duurt wel drie weken en ik moet nog een tijdje op vloeibaar (of heel zacht) voedsel blijven leven, ook omdat mijn kaak nog een beetje beurs is. Ik leef al de hele week op vla, soep, appelmoes, yoghurt, etc…

Nu mijn vraag, zijn er nog GS’ers met ideeën voor eten? :upside_down_face: Ben wel een beetje klaar met steeds hetzelfde eten namelijk haha.

Liefs!

eten blenden ?

Kan voor thuis wel, maar niet zo handig om mee naar school te nemen haha (:

Van Optimel hebben ze hele lekkere kwark met verschillende smaken. Ze hebben 2 verschillende en vind ze beide erg lekker! 1 is met kwark en yoghurt en 1 is yoghurt Griekse stijl.
Ik neem altijd een bakje mee naar school met kwark daar in en een lepel apart in een zakje en dat zakje bewaar ik voor als ik klaar ben dan kan m’n lepel daar weer in.
Door de kwark doe ik ook muesli of/en rozijnen door misschien dat je dat ook wel mag en kan eten dan vult het toch wat meer.

noodles, pudding, aardappelpuree,

Brintaaaaa
Griesmeelpap, rijstepap(?)

Brinta
Havermoutpap
Griesmeelpap
Bambixpap
yoghurt/kwark/vla
Smoothies (met fruit en groente)
Wheyshakes (om aan je eiwitten te komen als je geen vlees eet)
Rijst te lang laten koken (met een bouillonblokje) zodat het papperig wordt.
Aardappelpuree

Pasta, slaatje, rijst, zacht fruit… Uit ervaring kan ik vertellen dat je best veel kunt eten met een beurse kaak, haha!

Ook voor op school kun je toch thuis je eten blenden? Misschien een lekker shake of smoothie; dat is ook nog voedzaam.

Haha het gaat ook meer om mijn tong, daar zit nogsteeds een gat in haha.

Bedankt voor de reacties iedereen! :slightly_smiling_face:

Wat vervelend, sterkte! Je had al gezegd dat je yoghurt at maar ik dacht dat je het misschien toch wel leuk zou vinden: bij de vitaminstore hebben ze mueslibekers die je heel makkelijk mee naar school kan nemen. Ik heb er zelf ook een en ik vind het super handig! Hier een linkje: https://www.vitaminstore.eu/health/algemeen/speciale-voeding/Vitaminstore-handige-muesli-beker-every-body-happy/P259443
[size=2] :slightly_smiling_face:

Je zou ook een voor 1 keertje een afspraak met een dietist kunnen maken, want met een dieet van appelmoes enzo ga je best wel snel afvallen omdat je te weinig eet.
Dietist wordt vergoed dus kost niets.

Of google op ‘vloeibaar dieet’, en zoek dan op patientenfolders van ziekenhuizen.

Wat een superleuke beker, die ga ik echt bestellen! :upside_down_face:

Tot nu toe ben ik geloof ik nog niet echt afgevallen, merk alleen wel dat ik wat futloos word, dus is wel een idee. Dankjewel (:

Als je een beetje futloos bent kan je misschien bij de apotheker speciale drankjes gaan halen waar voedingsstoffen in zitten (ze hebben dat ook in pudding en soepvarianten)? Ik mocht twee maanden geleden ook enkel vloeibaar en koud eten, die drankjes gebruikte ik dan als extra aanvulling. Ik weet wel niet of je daar in Nederland een voorschrift voor nodig hebt, in België zijn ze alleszins gewoon zo verkrijgbaar.

Dankjewel voor de tip!

Banaan en melk samen mixen :slightly_smiling_face: → bananenmelk! Lekker + voedzaam!

edit mod: reclame maken is niet toegestaan