Vliesbehang

Hoi,

Heeft hier iemand ervaring met vliesbehang?

Ik wil namelijk een klein muurtje ermee behangen in mijn huis, maar ik heb zelf geen behangtafel.
Dus nu las ik dat vliesbehang makkelijk in je eentje aan te brengen is, omdat je alleen de muur hoeft in te smeren en niet het behang zelf.
Op de site van de Gamma staat er een filmpje op, maar ik vraag me af het zo makkelijk is als dat het lijkt (ik ben niet zo’n ervaren behanger)

Heeft er hier iemand ervaring met vliesbehang aanbrengen? En is er nog speciale lijm voor nodig of kan het ook met gewone behanglijm??

up

het schijnt dat het vliesbehang het makkelijkste is je moet het op maat knippen{(snijden) en je muur in lijmen en dan plakken maar:) maar heb er geen ervaring mee wij hebben anders behang

Beste SUMMERxOFxLOVE,

Toevallig heb ik hier ervaring mee :wink: Ik heb een heel appartement moeten behangen met vliesbehang. 1 ding: het gaat snel jeuken aan je armen, dus zorg dat je goed beschermd bent! Het heeft namelijk een allergische werking, niet bij iedereen geloof ik. Dan is het verstandig de muur op de meten en vooraf alles bij te snijden. Dan veel plakspul aanbrengen op de muur met een kwast en dan het vliesbehang er netjes overheen doen. Goed aandrukken en gladstrijken!

Succes! Ohhhhhh ja en goed voorstrijken (met voorstrijkmiddel) dan zuigt het niet zo!

Liefs,

Danique
Hoofdredactrice Girlscene

Het gaat inderdaad snel prikken/kriebelen, erg irritant…

Okee, super bedankt!

Ik denk dat het maar 3 baantjes zijn dus het is niet zoveel. Het is een betonnen muurtje, ik heb gister het oude behang verwijderd en ik wilde het nog even schoonmaken met ammoniak en dan beginnen met behangen.
Of is het niet zo simpel haha?

En heb je speciale lijm gebruikt ervoor? Of kan het ook met normale behanglijm?
En dat voorstrijken, is dat persé nodig of kan dat ook zonder??

Sorry voor alle vragen, maar als ik ga beginnen en het gaat halverwege mis, baal ik ook flink haha!

.