'vliegtuigoren'

ok, de titel is best vreemd,
maar, ik ga dit jaar weer op vakantie met het vliegtuig.
en voor mensen die ook wel eens vliegen weten dit vast wel
bij opstijging en landen komt er een raar soort druk op je oren.

dan nu mijn probleem;
bij mij doet dit echt ontzettend pijn. en vanochtend had ik het ineens op de fiets ook. zelfs ademen deed toen pijn.

heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit voorkom (voor in het vliegtuig) en of hoe ik er van af kom?

xx;

kauwen, op een kauwgom ofzo

van die zuig snoepjes, dan creeër je speeksel en als je dan slikt gaan je oren ‘open’

of gapen, dat heeft hetzelfde effect

i already tried that, kauwen werkt bij mij niet.
vorige keer in het vliegtuig had ik een heel pakje kauwgom in mijn mond gestopt maar het deed nog steeds heel erg veel pijn :frowning_face:

gapen werkte soms,

maar ik zoek iets waardoor ik daar echt helemaal geen last meer van heb :blush:
ik voel me lastig xd

even langs de dokter, die weet wel wat je moet doen

SLikken, op een dropje of een zuurtje sabbelen. Kauwen helpt niet, want het slikken zou het gevoel weg moeten halen.

ik had het ook!
de eerste keer vooral maar nu ik een paar keer gevlogen heb gelukkig niet.
je hebt erg gevoelige oren, ik ook
op de fiets heb ik er wel eens hele erge last van, waardoor ik hoofdpijn krijg. en ook als ik zwem en tevaak duik

m’n neefje had het bij het vliegen ook heel erg en we hebben op raad van iemand hem oordopjes (niet van die voor muziek, maar die tegen lawaai) gegeven. hierdoor had hij er helemaal geen last meer van! je moet ze indoen voor dat je opstijgt en als je boven bent kun je ze -volgens mij- gewoon weer eruit halen, en voor je gaat landen doe je ze weer in.

tegen de oorpijn op de fiets kun je of je sjaal heel hoog trekken, of een haarband ofzo over je oren doen, als je oren warm bedekt zijn heb ik er iig geen last van.

ik hoop dat je er wat aan hebt :slightly_smiling_face: !

Ja, dat heb ik ook altijd, een keer had ik er de hele dag last van! Heb wel gehoord dat oordopjes niet mochten, want dat is slecht voor de druk ofzo? Verder weet ik niks, dus aan mij heb je niets :’) Beschouw dit maar als een upje.

Ik heb speciale oordopjes bij de apotheek gehaald vorig jaar, hielp goed.

Misschien helpt het om je oren eens uit te laten spuiten bij je huisarts. :slightly_smiling_face:

Kauwgom kauwen of zuigen op een snoepje

Kauwgom kauwen en anders gapen.
Je moet anders ff aan een steward(ess) vragen of die iets heeft?

Niet om je bang te maken, maar bij mij deed het ontzettend pijn en niks hielp :’)
Kauwgom kauwen niet, m’n kaken op en neer doen niet, ergens op zuigen niet, niks. Daarna was ik bij de tussenstop in Dubai aan 1 oor doof totdat we weer opstegen (en dat was 6 uur later…).
Dus sorry, kan je geen tips meer geven dan dat de rest al heeft gezegd.
Probeer genoeg te slikken in ieder geval :slightly_smiling_face:

misschien moet ik inderdaad even langs bij de apotheek, en anders vraag ik het gewoon aan de stewadess. ik hoorde net van een vriend van mijn broer dat hij altijd bekertjes met warme watten tegen zijn oren moet houden zodat het stopt.

in ieder geval bedankt :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook, en ik ga je ook niet bang maken zoals Kloot zei, maar bij mij hielp ook niets, ik moest 1,5u vliegen naar Schotland, heb 1,5u met dichte oren gezeten, daarna 5 dagen met een fikse oorontsteking gelopen en toen ging het vanzelf over… Ik heb wel gehoord dat je tabletjes kunt kopen, maar of ze helpen? Géén idee…

Succes in ieder geval! ;p En veel plezier! Ik hoop voor je dat het werkt.

Ik doe altijd als mn oren ‘dicht’ zitten, dan moet je je adem in houden, en je neus dicht houden en dan druk zetten op je oren. Het ziet er stom uit voor even, en het is soms vervelend als het niet lukt. Maar bij mij helpt het meestal,
Dus eigenlijk gewoon je neus dicht knijpen met je hand, en dan je adem in houden en proberen uit te blazen door je neus, maar dat gaat niet en daardoor komt er druk op je oren :’)

het is echt super stom gezicht, maar ik zou het proberen misschien helpt het!

dat heb ik al geprobeerd, maar dat doet echt vet pijn.
volgens mij zijn mijn oren echt gevoelig… -.-
irritant :frowning_face:

^ Ja bij mij doet dat ook altijd pijn, omdat ik dat altijd heb als ik verkouden ben :frowning_face:

ik weet anders ook niet wat je moet doen, ik hoop dat het vol te houden is voor je. Ik heb zelf nooit last, ja een beetje ligte druk met het opstijgen enzo, maar zn vriendin van mij lag zowat te huilen in het vliegtuig!

sterkte alvast x

Dat heet klaren, doen duikers ook altijd. Naar beneden onder water geeft namelijk hetzelfde effect op je oren. Het beste is ook om dat te doen vóór je oren echt pijn doen. Dus bij wijze van spreke elke meter dat je hoger gaat opnieuw klaren. Zorg ook dat je neus/buis van eustachius goed open is, dus als je verkouden bent van te voren al neusspray gebruiken. Je hebt ook speciale vliegtuig oordoppen die de druk reguleren.