Vliegtuig Tips!

Heeyy, ik zocht een topic over dit dit onderwerp maar die was er blijkbaar nog niet. Dus maak ik er zelf een.
Nou de reden waar ik deze topic voor maak is dat ik binnenkort op werkweek ga met een paar klasgenoten. En we gaan met het vliegtuig naar Madrid! Maar ik ben maar 1 keer wezen vliegen en dat was meer dan 5 jaar geleden. Dus moet ik mezelf een beetje upgraden. En daarbij heb ik jullie tips bij nodig! Ik heb niet echt tips voor bij het inpakken nodig, maar gewoon voor op-na- en voor het vliegen. Ik heb ook al een outfit namelijk: High messy bun, Zwarte of rode bandana, Rayban, zwarte vest (h&m basic), witte “t-shirt dress” (nog al kort voor een jurkje. H&m basic), zwarte legging (NIET doorschijnend altijd belangrijk om dat te checken) en m’n zwarte met floral boat shoes (Mod Paris) en mijn canvas gekleurde rugzak (Primark) en nog een mini handtas (voor Telefoon, paspoort en oortjes. Forever 21)
En Make up tips voor in het vliegtuig is ook altijd welkom!
Alvast bedankt! X

Lena

Neem sowieso dingen mee om te doen, anders ga je je echt vervelen. En eventueel kauwgom voor als je last krijgt van je oren, dat is echt heel vervelend.

• Drink genoeg water. Neem een leeg waterflesje van 0,5-1L mee die je in het vliegtuig bij kunt vullen.
  • Wat hierboven gezegd wordt, neem genoeg dingen mee om je mee te vermaken en kauwgom kan ook helpen
  • Ik raadt eigenlijk af huidmake-up op te doen omdat mijn huid sowieso al heel erg uitdroogt in het vliegtuig. Maar je vlucht is niet al te lang dus dat moet je zelf weten!
  • Neem lippenbalsem mee en als je geen make-up draagt in het vliegtuig ook een huidolie/serum/extra voedende creme. Oh ja, en handcreme. (basically wordt je hele lichaam droog in het vliegtuig :’) )
  • Draag veel laagjes die makkelijk aan en uit te trekken zijn. Vesten, sjaals, etc. Ik neem bijna altijd een grote sjaal mee die groot genoeg is dat het zo’n beetje als dekentje werkt. Is ook handig als je bestemming warmer is dan waarvan je vliegt. Kun je wat kleding uittrekken bij aankomst en hoef je niet helemaal om te kleden!

Ik vlieg vrij vaak en dit is wat ik altijd doe!

laat de vliegtuigraampjes gesloten.

Zorg dat je genoeg muziek op je telefoon/iPad hebt staan + oordopjes mee

Outfit: iets wat comfortabel is.
Make-up: geen.

Zorg dat je genoeg drinkt en neem iets mee om te doen in het vliegtuig, anders wordt het vrij snel saai.

Voor zover ik weet is het water dat uit kraantjes van het vliegtuig komt niet drinkbaar. Vullen op het vliegveld na de handbagage controle kan wel.

Wat ik echt altijd in mijn ‘vliegtuigtas’ aka mijn geliefde eastpack heb zitten:

• lippenbalsem; heeeerlijk, die droge lucht in het vliegtuig
  • telefoon/iPod en oordopjes; in elk geval iets waar muziek uitkomt
  • flesje; om water in te doen
  • KAUWGOM; dit is echt een musthave!
  • tijdschriften; anders wordt het ook zo saai
  • pakje kaarten; ook tegen de verveling
  • borstel; ik moet gewoon altijd mijn haar geborsteld hebben (niet echt noodzaak dus)
  • sultana; of andere snackjes, soms moet je lang wachten voor je in het vliegtuig kunt of later op je bagage en als je wat op het vliegveld wilt halen is het zo duur :flushed:

Daarnaast wat Eden ook zegt: een grote sjaal die ook als dekentje kan dienst doen. Het kan namelijk best koud zijn in zo’n vliegtuig (ik kan echt niet snappen hoe sommige mensen met een korte broek en hemdje in dat ding stappen, dan ben ik aan het einde van de rit bevroren!).

Kleding; alles wat relaxed, los en comfortabel zit. Het liefst vlieg ik in mijn trainingsbroek en uggs (maar dat vind mijn vriend niet zo leuk haha) dus meestal kies ik voor een leuke jumpsuit of een fijne legging broek met losse top/vest en simpele sneakers of iets dergelijks. Make-up zou ik ook niet echt doen, vaak doe ik alleen beetje vocht inbrengende crème en wat mascara op voor de tijd.

Ik mag half januari weer! Lekker 2 weken naar de zon joehoeeeee :upside_down_face:

Zorg dat er muziek op je telefoon staat en dat je genoeg drinkt. Verder is het naar Madrid maar 2 uurtjes ofzo, op de luchtvochtigheid na is het hetzelfde als in een auto :slightly_smiling_face:

Ik vraag het altijd aan de stewardessen om het bij te vullen met water als ze langskomen met drankjes en zo! En dat kan inderdaad ook.

[quote author=Distel link=topic=330723.msg277254484#msg277254484 date=1451383339]
Wat ik echt altijd in mijn ‘vliegtuigtas’ aka mijn geliefde eastpack heb zitten:

• lippenbalsem en een beetje vocht inbrengende crème

Heey allemaal super bedankt!!! Maar wat is jullie all-time lippenbalsem en crème?

Lol ik wist niet dat er blijkbaar zoiets bestond als vliegtuig-outfits/make up :’)
Maar ik zou gewoon niet te moeilijk doen, neem gewoon één tas mee en doe daar een paar dingetjes in waar je je in het vliegtuig mee bezig kan houden. Misschien nog wat te eten en een extra vest of zo.

Ik heb wel een paar tips.

-zorg dat je koffer enzo het goede gewicht hebben

• let op dat je in je handbage niet alles mag meenemen. Dus ook geen hele fles shampoo enzo
  • draag niet zoveel make-up dat je (bijna) niet meer lijkt op de foto in je paspoort
    -inderdaad wat al gezegd is neem kauwgom mee
  • Deze is wel iets om in de gaten te houden: sommige stewardessen zijn best streng wat betreft mobieltjes en elektronica. Zet sws je mobiel op vliegstand. Neem ook iets anders mee dan een mobieltje.
    -jezelf niet druk maken vliegen is leuk :slightly_smiling_face:

Ik ben sinds een paar dagen terug van Zuid Afrika (via Dubai is dat minimaal ongeveer 17 uur vliegen - afhankelijk van de tegenwind). Ik neem altijd lippen balsem mee en hydraterende gezichtscrème en liefst ook handcrème. Alles droogt zó zó uit dus ik doe geen makeup op. Sowieso is dat ook niet slim omdat ik vaak overnacht vlieg.

Ik heb vaak een dikke vest en dikke sjaal mee omdat het in het vliegtuig erg koud is. Omdat je niet overnacht en lang vliegt weet ik niet of je een deken krijgt. Plus weet ik niet of je een privé tv hebt.

Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je heel veel nodig zult hebben want je vlucht is niet zo lang. Kleed je goed aan en neem wat leuks mee om te doen. Tijdschrift/muziek/filmpjes op je tablet/laptop/telefoon etc.

Je kan water en snacks kopen bij de Duty Free alleen is het wel wat duurder. Maar voor zo’n 6 euro heb je een pak chocolade en een flesje water dus dat kan je gewoon op het vliegtuig meenemen.

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen de raampjes dicht doen (tenzij het slaaptijd is?)

Kauwgum kauwen bij het opstijgen zodat je geen/minder last krijgen van je oren! Wel eerder kopen, want op schiphol wordt kauwgum bijv. niet verkocht.

Welke lippenbalsem en hydraterende crème gebruiken jullie?

Denk je dat je ook van die ingepakte voorbelegde broodjes mag meenemen? Zijn wel lekker handig

^ ja, mag! tenminste… dat is mij gelukt een paar maanden terug. 5 broodjes met kaas haha jumm

Je mag gewoon eten meenemen, zolang het maar niet vloeibaar is zoals yoghurt.