VLIEGTUIG; in je eentje vliegen

[b]Heej meiden,

Wie van jullie heeft wel eens gevlogen, en ook nog is in dr eentje??
Ik wil graag jullie ervaringen weten, ik ga deze zomer in me eentje vliegen…[/b]

Liefs LovelyBrunette

ik heb pas 1x gevlogen en dat was met familie. mij lijkt het inchecken en de weg vinden enzo wel eng. maar als je eenmaal zit is het niet zo erg denk ik. nouja ik kan geen tips geven.

Afgelopen zomer.

Goed gegaan. Lees gewoon van tevoren door wat wel en niet mag/moet/kan op het vliegveld en het gaat prima.
(daarmee bedoel ik: wees minstens twee uur voor je vlucht vertrekt op het vliegveld, neem niks raars mee in je handbagage, houd alles bij de hand, niet te zware koffer meenemen…)

Ik weet niet hoe lang je vlucht is, maar ik zie hier zoveel vragen van meisjes van “mag ik make-up meenemen in mijn handbagage?”. Ten eerste: waarom zou je make-up meenemen voor een vlucht van één of twee uurtjes? Ten tweede: als er twijfel is, niet meenemen. Ik heb gewoon een flesje water op het vliegveld zelf gekocht, als het iets is waar je niet zonder kunt leven of als je een lange vlucht hebt (lippenbalsem/handcreme etc) kan je dat het beste op het vliegveld zelf kopen.

Zet audiobooks of stand up comedy op je iPod. Zo is de vlucht zo voorbij :slightly_smiling_face:

Ik heb IN mijn handbagage een klein uitgaanstasje gedaan. Zo had ik op vakantie een klein tasje zodat ik niet mijn grote handbagagetas mee hoefde te slepen als ik alleen wat ging drinken, en daarin kun je de belangrijke spullen zoals je boardingticket, paspoort/id en geld bewaren. Hoef je er niet naar te grabbelen in je tas.

Ik heb al vaak gevlogen, maar ben nog nooit in mijn eentje ergens heen geweest dus kan niet echt zeggen hoe dat is.
Meestal neem ik een lekker dik boek mee dat ik al heel lang wilde lezen, sudoku en natuurlijk muziek! In mijn geval duurden de vluchten 8-12 uur, dus dan heb je ook wel veel tijd om te verdrijven XD Heb je een korte vlucht, dan moet muziek (voor mij iig) wel genoeg zijn. Neem vooral geen overbodige spullen mee in je handtas. Let goed op de gate’s en tijden en geniet vooral van je eerste ervaring :wink:

ik heb ook al vaak gevlogen, maar ik ben nog maar 14 dus het duurt nog wel even voordat ik ergens alleen naar toe mag met het vliegtuig…
meestal neem ik gewoon mn psp en ipod mee, of als er kleine tv’s zijn in de stoelen kijk ik lekker een filmpje!

ik ben in mn eentje naar mn familie in suriname heen en weer gevlogen (toen was ik 17), dat ging prima. alleen werd ik wel extra streng gecontroleerd en ook aangehouden op schiphol omdat ik nepmerken had geimporteerd, haha. maar uiteindelijk is dat goed gekomen.

Ik heb al heel vaak gevlogen… (lange en korte vluchten)
Als je bijv. 2 uur vliegt gaat het bij mij altijd heel snel!
Gewoon tijdschriften, boek, iPod ofzo meenemen.
(en als je een gameboy hebt ofzo is dat ene goede aanrader hihi).
En bij lange vluchten ga ik soms ook wel slapen, maar anders ook spelboekjes enz. meenemen.
Verder heb ik nog nooit in me eentje gevlogen,
maar dat ga ik ook deze zomer doen.
En neem geen crèmes enz. mee of flesjes water want die moet je later weggooien. (ook geen zonnenbrand, haha!) En eten enz. kan je op het vliegveld kopen (alles bijna…)
Succes!!

ik heb heeel vaak gevlogen, vaak met ouders, paar keer met alleen een vriendin en 1x in mn eentje. Het is niet zo moeilijk. Als je met je ouders zo lang mogelijk wacht tot je moet inchecken, is de tijd alleen lekker kort. Ook de mensen op de airport, tenminste in nederland, zijn altijd erg behulpzaam en kan je alles aan vragen.

-

ja maar sommige dingen kunnen ook worden ingenomen, die je wel in je koffer mag doen. Zoals make-up enz.

Doet vriendin van mij maandelijks.
Haar vader woont in buitenland.
Maar als je alles goed in de gaten houd op die boardingdingen kan er eigenlijk niks fouts gaan.
Zodra je hebt ingecheckt gewoon de goede Gate opzoeken en dan ondertussen die boardingborden in de gaten houden.
Gewoon zorgen dat je weet waar je moet zijn en hoe laat je het vliegtuig in mag.

Ooh bedankt voor jullie reacties. Ik ga op vakantie naar amerika, de heen weg ben ik niet alleen, Alleen de terug weg moet ik alleen. En ik moet overstappen. en dat lijkt me gewoon het moeilijkst!

En welke spullen mag je eigelijk allemaal in je handbagage doen?

Ik ben afgelopen zomer ook alleen gevlogen (naar Thailand), verder niet te druk om maken want het komt echt wel goed hoor (: Met overstappen heb je meestal toch hartstikke veel tijd, dus als het je zelf niet lukt (wat ik me haast niet kan voorstellen) kan je altijd nog iemand daar om hulp vragen.

Je mag eigenlijk alles in je handbagage behalve vloeistoffen (als je drinken wil, gewoon een leeg flesje meenemen en na de douane met water vullen, of na de douane iets kopen) en natuurlijk scherpe dingen zoals nagelschaartjes blabla : p

Bedankt voor jullie reacties. echt super!!

-

Ga je alleen op vakantie dan? (A)

ik ga volgend jaar 10 uur alleen vliegen naar Japan ^^!

Wow, dat zou ik echt nooooit durven >.<

Ik vlieg me hele leven al met mn ouders. Op m’n 15e alleen terug vanaf thailand. ik vond dr niks aan, in het verkeerde vliegtuig stappen zal je niet lukken:P dus niks om je zorgen over te maken.